کد خبر : 1649924 | 24 آبان 1398 ساعت 15:46 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

یک جایزه هیجان‌انگیز برای سفیر فوتبال زنان ایران

کتایون خسرویار؛ ستاره مربیگری فوتبال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا کتایون خسرویار را به عنوان یکی از سه نامزد بهترین مربی زن آسیا در سال 2019 معرفی کرد.

کتایون خسرویار؛ ستاره مربیگری فوتبال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، دلیل انتخاب کتایون خسرویار به عنوان مربی زن سال فوتبال آسیا واضح است. او به همراه تیم ملی جوانان و البته چند بازیکن تیم ملی در تورنمنت کافا قهرمان شد. او همچنین به همراه تیم ملی دختران زیر 19 سال ایران به مرحله دوم جام ملت ها صعود کرد و در حالی که با صعود به مرحله نهایی بازی ها با حضور 8  تیم فاصله ای نداشت تنها به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر از صعود باز ماند. تیم جوانان ایران در مرحله دوم جام ملت های آسیا در برابر ویتنام به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت. لبنان را با نتیجه 5-1 از پیش رو برداشت و به کره جنوبی هم دو بر صفر باخت. همان طور که اشاره شد در پایان بازی ها امتیازات ایران و ویتنام برابر بود و باید یکی از این تیم ها به عنوان تیم دوم "گروه ب" به مرحله نهایی بازی ها صعود می کرد که، به این دلیل که ویتنام کارت زرد کمتری نسبت به ایران دریافت کرده بود، قرعه به نام ویتنام افتاد.

 

کتایون خسرویار بعد از این بازی ها به دلیل عدم صعود تیم ملی جوانان به دور نهایی جام ملت ها طی هماهنگی با فدراسیون فوتبال ایران، تهران را ترک کرد و راهی آمریکا شد و گویی هم اکنون در آمریکا یکی از مربیان تیم های باشگاهی است. او در آمریکا متولد شد و در سن 17 سالگی به ایران آمد و برای تیم ملی فوتسال و در ادامه فوتبال ایران بازی کرد. کتایون خسرویار مدرک A مربیگری دارد و در سال های اخیر تلاش های زیادی برای پیشرفت فوتبال بانوان در ایران انجام داده است. او در سال گذشته میلادی به عنوان بهترین مربی الهام بخش در جهان از سوی مجله فوتبال زنان آمریکا انتخاب شد.

 

در صورتی که کتایون خسرویار به عنوان بهترین مربی زن آسیا انتخاب شود این اتفاق برای اولین بار در فوتبال ایران رخ می دهد و این یک اتفاق بزرگ برای فوتبال ایران به خصوص فوتبال بانوان خواهد بود.

 

مربی ایرانی الاصل در سال های اخیر مورد توجه رسانه های خارجی بوده و بارها و بارها در مورد فوتبال بانوان ایران با او صحبت شده است. این طور گفته می شود که کتایون خسرویار دوباره به تهران باز می گردد و برای دوره جدید دوباره هدایت تیم ملی جوانان دختران ایران را بر عهده می گیرد.

 

دیدگاه‌ها