کد خبر : 1650014 | 25 آبان 1398 ساعت 03:59 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

تمرین اول و دوم گرند پری برزیل؛ اینترلاگوسِ پُرحادثه

تمرین اول و دوم گرند پری برزیل در پیست اینترلاگوس برگزار شد.

تمرین اول و دوم گرند پری برزیل؛ اینترلاگوسِ پُرحادثه

به گزارش "ورزش سه"، گرند پری برزیل با انجام تمرین اول و دوم در پیست بارانی اینترلاگوس کلید خورد. گرند پری برزیل یکی از دو مسابقه‌ی پایانی فصل 2019 فرمول یک است که به دلیل پیست کوتاه و تاریخی خود اینترلاگوس، در دل شهر سائوپائولا، و همچنین برگزاری در موطن راننده‌ی محبوب و افسانه‌ای فرمول یک آیرتون سنا، از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

 

تمرین اول

به دلیل بارش باران در دقایق ابتدایی تمرین اول تعداد کمی از راننده‌ها گاراژ را ترک کرده و با لاستیک‌های wet  مشغول محک زدن شرایط پیست شدند. پس از گذشت بیش از سی دقیقه از شروع تمرین اول و با خشک‌تر شدن پیست راننده‌ها کم‌کم شروع به استفاده از لاستیک‌های intermediate و ثبت زمان‌هایی سریع‌تر کردند. الکس آلبون راننده‌ی ردبول موفق شد از بین رانندگان حاضر در پیست، با این لاستیک‌ها سریع‌ترین زمان را به ثبت برساند. در پنج دقیقه‌ی پایانی تمرین اول با خشک‌تر شدن پیست تعدادی از راننده‌ها تصمیم گرفتند با لاستیک‌های مخصوص پیست خشک شانس خود را امتحان کنند. ورشتپن و الکس آلبون با لاستیک‌های soft به پیست آمدند اما خیلی زود با اسپین شدن ورشتپن در پیچ دو و به دنبال آن اسپین شدن دنیل کیویات راننده‌ی توروروسو مشخص شد که پیست هنوز برای لاستیک‌های soft مناسب نیست و دیری نگذشت که الکس آلبون نیز کنترل ماشین خود را از دست داد و در پیچ دوازده سُر خورد و با دیواره برخورد کرد. تصادف آلبون در سه دقیقه مانده به پایان تمرین باعث دادن پرچم قرمز شد و تمرین اول با این پرچم قرمز به پایان رسید.

 

 

1452001

 

 

به این ترتیب با وجود تصادف دقایق آخر آلبون او در رد‌ه‌ی اول ایستاد، بوتاس با 0.551 ثانیه بیشتر دوم شد، فراری‌ها؛ وتل و لکلرک به ترتیب سوم و چهارم شدند و کارلوس ساینز راننده‌ی مک‌لارن در رده‌ی پنجم ایستاد.

در تمرین اول تنها شانزده راننده موفق به ثبت زمان شدند و همیلتون، ورشتپن، پرز و گروجان راننده‌هایی بودند که موفق به ثبت زمان نشدند.

نیکلاس لطیفی راننده‌ی ایرانی-کانادایی ویلیامز که بخت اول جانشینی کوبیتسا در فصل آینده است، برای ویلیامز تمرین کرد و کندترین زمان تمرین اول را به ثبت رساند.

 

 

 

1451999

 

 

تمرین دوم

پیست در تمرین دوم بسیار خشک‌تر از تمرین اول بود، هر چند در اواسط تمرین باز هم بارش باران را در پیست اینترلاگوس شاهد بودیم.

رابرت کوبیتسا یکی از اولین کسانی بود که با پس گرفتن ماشینش از نیکلاس لطیفی، به پیست آمد اما این راننده‌ی ویلیامز تقریبا بلافاصله با بیش‌فرمانی در پیچ سه کنترل ماشین را از دست داد و به شدت با دیواره برخورد کرد تا بار دیگر تمرین با پرچم قرمز متوقف شود.

 

 

1452004

 

 

پس از رفع پرچم قرمز، مکس ورشتپن که در تمرین اول تنها سه دور زده بود، به امید ثبت زمان و تمرینی طولانی‌تر اولین راننده‌ای بود که در پیست حاضر شد. هر چند او این بار هم با مشکل DRS در ماشینش روبه‌رو بود.

در دورهای شبیه‌سازی تایم‌گیری، ماشین‌های فراری خیلی زود سرعت بی‌نظیر خود را نشان دادند و این وتل بود که با لاستیک‌های soft سریع‌ترین تایم را بین راننده‌های حاضر در تمرین ثبت کرد. هم‌تیمی او چارلز لکلرک نیز با 0.021 ثانیه بیشتر تایم دو را زد. ورشتپن پس از چارلز لکلرک در رده‌ی سوم ایستاد. مرسدس‌ها هم البته چندان فاصله‌ای با دو راننده‌ی فراری نداشتند و بوتاس و همیلتون به ترتیب چهارم و پنجم شدند. الکس آلبون اما که در تمرین اول قبل از تصادفش، موفق شده بود سریع‌ترین زمان را به ثبت برساند، در تمرین دوم بین شش نفر پیشتاز قرار نگرفت و نهم شد.

تمرین دوم هم در پی تصادف دنیل کیویات راننده‌ی توروروسو در پیچ دوازده و دقیقا همان‌جایی که آلبون در تمرین اول تصادف کرده بود، آتش گرفتن موتور ماشین، با دادن پرچم قرمز، پنج دقیقه زودتر از موعد به پایان رسد.

 

 

1452003

 

 

پیر گسلی دیگر راننده‌ی توروروسو هم کمی قبل از هم‌تیمی‌اش با نقص فنی در موتور مجبور به کنار رفتن از تمرین دوم شده بود.

 

 

1452000

 

 

تمرین سوم گرند پری برزیل فردا از ساعت 18:30 الی 19:30 و تایم‌گیری از ساعت 21:30 الی 22:30 برگزار خواهند شد.

 

 

دیدگاه‌ها