کد خبر : 1650299 | 27 آبان 1398 ساعت 11:11 | 152.2K بازدید | 0 دیدگاه

ورود ستاره‌های دوومیدانی جهان با کمک احسان به ایران

"بولت" و "گاتلین" در استادیوم امام‌رضا می‌دوند

احسان حدادی وعده داده ستاره‌های بزرگ دوومیدانی جهان را برای یک مسابقه جایزه بزرگ به ایران بیاورد.

"بولت" و "گاتلین" در استادیوم امام‌رضا می‌دوند

به گزارش "ورزش‌سه"، چند هفته‌ای است احسان حدادی با شروع یک طرح جالب و مردمی سفر به استان‌های مختلف را آغاز کرده تا خودش به عنوان نایب قهرمان المپیک، رشته دوومیدانی و به ویژه پرتاب دیسک را در سراسر ایران توسعه دهد.

 

قهرمان پرتاب دیسک آسیا که هفته قبل به خراسان سفر کرده بود، طی این سفر با مسئولان آستان قدس مذاکراتی داشته تا در سال ۹۹ یک اتفاق بزرگ برای دوومیدانی ایران رقم بخورد.

 

حدادی که در این سفر برای اولین بار در ورزشگاه امام رضا(ع) تمرینات پرتاب دیسک را انجام داد، با روی خوش مسئولان شهر مشهد مواجه شده تا به زودی پای بزرگان دوومیدانی جهان را به این شهر باز کند تا در ورزشگاه امام رضا(ع) که پیست تخصصی دوومیدانی دارد، به رقابت بپردازند.

 

احسان وعده داده در صورتی که مسئولان آستان قدس پا پیش بگذارند، ستاره های دوومیدانی همچون یوسین بولت و جاستین گاتلین را به ایران بیاورد تا از این طریق هم باعث توسعه دوومیدانی در ایران شود و هم اینکه یک مسابقه سطح بالا را به میزبانی مشهد برگزار کند.

 

در این باره با احسان حدادی تماس گرفتیم تا از جزییات ماجرا بیشتر باخبر شویم. این قهرمان پرتاب دیسک در این رابطه به خبرنگار "ورزش‌سه" گفت: در سفری که به مشهد داشتم، امکانات ورزشگاه امام رضا(ع) را دیدم که کاملا برای برگزاری یک مسابقه سطح بالای دوومیدانی شرایط لازم را دارد. به همین خاطر این پیشنهاد مطرح شد که بعد از مرحله اول لیگ الماس در سال ۲۰۲۰ که اردیبهشت ماه سال ۹۹ در دوحه برگزار می‌شود، ۱۰ تا ۱۵ ورزشکار تاپ دنیا را به ایران بیاوریم. با ارتباطاتی که دارم، این پتانسیل وجود دارد که ورزشکاران بزرگی همچون یوسین بولت و جاستین گاتلین را به ایران بیاورم.

 

وی افزود: سال قبل هم با مدیربرنامه ام در اروپا در این رابطه صحبت هایی کردم. الان هم می گویم اگر مسئولان آستان قدس پای کار باشند و برنامه ریزی درستی کنند، می توانیم یک مسابقه جایزه بزرگ در ایران برگزار کنیم. ضمن اینکه صرفا حضور بولت در ایران می‌تواند اتفاقات مثبتی را برای دوومیدانی رقم بزند. او می تواند به صورت نمادین در پیست دوومیدانی ورزشگاه امام رضا(ع) بدود و با نوجوانان دیدار کند؛ اتفاقی که بدون شک مورد توجه همه اهالی ورزش در دنیا قرار می گیرد.

 

احسان حدادی در پاسخ به این سوال که ستاره های دوومیدانی دنیا برای حضور در ایران پولی هم دریافت می‌کنند، گفت: قطعا همینطور است. آن‌ها برای سفر به ایران پول می‌گیرند. یادم می‌آید سال قبل برای لیگ الماس به میزبانی چک، وقتی از یوسین بولت دعوت شد، او حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار گرفت و در آن مسابقات شرکت کرد. البته این را بگویم اگر آن‌ها ۴۰۰ هزار دلار هزینه می کنند، از کنار این اتفاق ۲ میلیون دلار پول درمی آورند. بلیت فروشی و فروش حق پخش به شبکه های خارجی درآمدهای زیادی را به همراه دارد. اگر همین شبکه دوبی اسپورت بداند یوسین بولت قرار است به ایران بیاید، برای پخش همان ۱۰ دقیقه دویدن او حاضر است هزینه های زیادی را پرداخت کند.

دیدگاه‌ها