کد خبر : 1650522 | 28 آبان 1398 ساعت 12:38 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

برندگان و بازندگان گرند پری برزیل

گرند پری برزیل با شگفتی‌های بسیار و اتفاقات فراوان، یکی از فراموش نشدنی‌ترین مسابقات فرمول یک را رقم زد. برندگان و بازندگان این مسابقه را با هم مرور می‌کنیم.

برندگان و بازندگان گرند پری برزیل

 

 

به گزارش "ورزش سه" به نقل از سایت F1، اینترلاگوس در یکشنبه‌ی گذشته، در یک مسابقه‌ی دراماتیک و پرحادثه، شاهد پیروزی مکس ورشتپن و سکو آوردن دو راننده‌ی دیگر برای اولین بار بود. این در حالی‌ست که تعدادی از رانندگان به طرز فجیعی در گرند پری برزیل عذاب کشیدند... برندگان و بازندگان مسابقه‌ی برزیل به قرار زیرند:

 

برنده: مکس ورشتپن

ورشتپن که پیروزی در گرند پری برزیل را سال گذشته پس از تصادف با استبان اوکان از دست داده بود، در جستجوی رستگاری و عدالت پا به اینترلاگوس گذاشت و در ورژن 2019 مرتکب هیچ اشتباهی نشد.

نمایش او در تایم‌گیری فوق‌العاده بود و توانست با یک دور بسیار سریع که برای دیگر رانندگان دست‌نیافتنی بود، دومین پل‌پوزیشن خود در طول حرفه‌اش را به دست بیاورد.

در طول مسابقه هم او دو بار لوییس همیلتون را پشت سر گذاشت تا لیدری مسابقه را پس بگیرد. آخرین ری‌استارت مسابقه پس از حضور ماشین ایمنی را نیز عالی مدیریت کرد و توانست لیدری مسابقه را تا به پایان حفظ کند و سومین پیروزیش در طول فصل را به دست بیاورد.

این اولین‌بار بود که مکس موفق شد پل‌پوزیشن خود را تبدیل به برد در مسابقه کند. او همچنین در جدول قهرمانی جهان راننده‌ها به رده‌ی سوم صعود کرد تا گرند پری برزیل برایش حسابی خاطره‌انگیز شود.

 

 

1452452

 

 

بازنده‌: فراری

تیم اسطوره‌ای سرخ این هفته را  با نگرانی و عقب‌تر از رقبا آغاز کرد، چرا که تعویض موتور چارلز لکلرک او را با یک پنالتی ده رده‌ای مواجه کرده بود.

سرعت مسابقه‌ای فراری در تمرین‌ها اما به آنها این امید را داد که در مسابقه می‌توانند به سکو برسند. سباستین وتل مسابقه را از ردیف اول و رده‌ی دوم استارت می‌زد و با سرعتی که در تمرینات از خود نشان داده بود می‌توانست گوشه‌ی چشمی نیز به برد در برزیل داشته باشد.

لکلرک اما در مسابقه توانست پس از دو ماشین ایمنی تا رده‌ی پنجم خود را بالا بکشد و با لاستیک‌های نو، درست پشت سر وتل قرار بگیرد.

اما این دو در نهایت با هم برخورد کردند و با آسیب دیدن هر دو ماشین، از مسابقه خارج شدند. کابوسی برای فراری که در پایان اینترلاگوس را، که می‌توانست امتیازاتی حیاتی در آخر فصل را برایشان به ارمغان بیاورد، بدون امتیاز ترک کرد.

 

 

1452454

 

 

برنده: پیر گسلی

پیر گسلی که پیشتر تبعیدش در نیم فصل از ردبول به توروروسو فصلی تلخ را برایش رقم زده بود، به جای تن دادن به ناامیدی توانست فرصت را برای نشان دادن خود و چنگ انداختن به پیروزی غنیمت بشمرد.

گسلی در چهار مسابقه از هفت مسابقه‌ی قبل از برزیل امتیاز کسب کرده بود و با نمایشی درخشان در تایم‌گیری برزیل به رده‌ی استارت ششم رسید.

او در طول مسابقه با سرعتی که از خود نشان داد نه تنها توانست رده‌ی ششم را برای خود حفظ کند، که با در پیش گرفتن یک استراتژی عالی، خود را به رده‌ی چهارم رساند. رده‌ای که با استفاده از فرصت پیش آمده پس از تصادف آلبون و همیلتون به رده‌ی دوم تبدیل شد.

سکوی دوم بهترین نتیجه‌ای است که تیم تورورسو، پس از برد سال 2008 وتل در ایتالیا، در فرمول یک کسب کرده است. همچنین گسلی بیست و دومین راننده‌ی فرانسوی بود که در فرمول یک روی سکو رفت.

 

 

1452455

 

 

بازنده: والتری بوتاس

والتری بوتاس در گرند پری آمریکا در بهترین فرم خود بود و توانست یک برد شیرین را در پیست کوتا به دست بیاورد، اما این راننده‌ی فنلاندی در برزیل از فرم ایده‌آل خود فاصله داشت و برای رسیدن به سرعتی که جایگاه پیشتازان مسابقه را تهدید کند در طول مسابقه حسابی به دردسر افتاد.

بوتاس تلاش کرد که با استراتژی یک پیت‌استاپه مسابقه را به پایان برساند اما ناتوانی در مدیریت لاستیک‌ها او را مجبور به پیت‌استاپ دوم کرد. حتی قبل از اینکه مسابقه‌ی بوتاس با نقص فنی در موتور و از دست دادن قدرت ماشین به پایان برسد، به نظر نمی‌رسید که او شانس سکو داشته باشد. او مجبور شد ماشین را به کناره‌ی پیست هدایت کند تا برزیل دومین مسابقه‌ای باشد که در طول این فصل به پایان نمی‌رساند. این اولین نقص فنی منجر به خروج از مسابقه در ماشین‌های مرسدس پس از گرند پری اتریش 2018 بود.

 

 

1452456

 

 

برنده: کارلوس ساینز

اوضاع برای ساینز که در تایم‌گیری به دلیل نقص فنی در موتور ماشین موفق نشده بود زمانی را به ثبت برساند، تیره و تار به نظر می‌رسید. از آنجایی که ساینز باید مسابقه را از رده‌ی بیستم شروع می‌کرد، مک‌لارن تصمیم گرفت او را با پاور یونیت جدید به پیست بفرستد.

ساینز از همان ابتدا با یک رشته سبقت دیدنی خود را تا رده‌های امتیازی بالا کشید. او استادانه توانست استراتژی یک پیت‌استاپه را، که دیگران در اجرایش ناموفق بودند، پیاده کرده و خود را به رده‌ی چهارم برساند. پس از پایان مسابقه و پنالتی پنج ثانیه‌ای همیلتون، رده‌ی چهارم ساینز به رده‌ی سوم تبدیل شد تا او اولین سکوی دوران رانندگی خود در فرمول یک را به دست بیاورد. او اکنون با 95 امتیاز، هم‌امتیاز پیر گسلی و در رده‌ی ششم قرار دارد و در آخرین مسابقه‌ی فصل باید با گسلی بر سر کسب این رده بجنگد. همچنین این صدمین سکوی رانندگان اسپانیایی در فرمول یک و اولین سکوی تیم مک‌لارن از سال 2014 و گرند پری استرالیا بود.

 

 

1452457

 

 

بازنده: الکساندر آلبون

در حالی که گسلی و ساینز موفق شدند اولین سکوی دوران حرفه‌ای خود را به دست بیاورند، الکس آلبون شانس رسیدن به اولین سکوی خود را از دست داد. این راننده‌ی تایلندی که از زمانی که در نیم‌فصل به ردبول پیوست در تمام مسابقات امتیاز کسب کرده بود، یک مسابقه‌ی فوق‌العاده را پشت سر گذاشت و توانست خود را به رده‌ی دوم و پشت سر هم‌تیمی‌اش ورشتپن، برساند.

اما با برخوردی که همیلتون با او داشت اسپین شد و تا رده‌ی چهاردهم سقوط کرد تا اولین سکوی فرمول یکش را از کف داده باشد. امید او به کسب رده‌ی ششم در رده‌بندی قهرمانی جهان راننده‌ها اکنون با 11 امتیاز فاصله از ساینز و گسلی در رده‌ی ششم و تنها یک مسابقه باقیمانده از فصل، نامحتمل به نظر می‌رسد.

 

 

1452458

 

 

برنده: دنیل ریکاردو

گرند پری برزیل برای دنیل ریکاردو با برخوردی که در ابتدای مسابقه با کوین مگنوسن داشت، تمام شده به نظر می‌رسید. بال جلوی ماشین او آسیب دیده بود و ریکاردو مجبور به یک پیت‌استاپ زودهنگام شد که او را به رده‌ی آخر فرستاد و یک پنالتی پنج ثانیه‌ای هم روز او را بیش از پیش تیره و تار کرد.

اما این راننده‌ی استرالیایی جای تن دادن به ناامیدی، کاری که بهتر از هر چیز بلد است را انجام داد؛ او سرش را پایین انداخت و با سبقت‌های پیاپی موفق شد خود را تا رده‌ی امتیازی هفتم بالا بکشد و پس از پنالتی گرفتن همیلتون، در جایگاه ششم قرار بگیرد.  همچنین ریکاردو  با امتیازهایی که در برزیل به‌دست آورد، توانست جایگاه نهم خود در رده‌بندی قهرمانی جهان رانندگان را نیز مستحکم‌تر کند.

 

 

1452459

 

 

بازنده‌: هاس

برای اولین بار پس از گرند پری اسپانیا هر دو ماشین هاس در تایم‌گیری به Q3 رسیدند؛ اتفاقی که امید به گرفتن امتیاز پس از سه مسابقه را به گاراژ این تیم آورد.

اما با افزایش دما در روز مسابقه، رومن گروجان و کوین مگنوسن برای رسیدن به سرعت مطلوب به دردسر افتادند و یکی پس از دیگری رده‌های امتیازی را از دست دادند و در پایان سیزدهم و چهاردهم شدند.

 

 

1452460

 

 

برنده: آلفارومئو

پس از یک استارت قوی در ابتدای فصل، آلفارومئو در باقی فصل نشانی از یک تیم برنده نداشت، اما در برزیل همه چیز دست به دست هم داد تا این تیم بهترین نتیجه‌ی فصل خود را به دست بیاورد.

جواب دادن استراتژی استفاده از لاستیک‌های سافت و بهره بردن از عنصر شانس و نمایش تاثیرگذار کیمی رایکونن و آنتونیو جیووناتزی رده‌ی چهارم و پنجم را برای آنها به ارمغان آورد. تنها ردبول توانست امتیازات بیشتری از آلفارومئو در اینترلاگوس کسب کند.

رایکونن توانست طلسم هفت مسابقه‌ی پیاپی بدون کسب امتیاز را، که طولانی‌ترین زمان امتیاز نیاوردن او در طول حرفه‌اش بود، پایان ببخشد و رده‌ی پنجم جیووناتزی هم بهترین رده‌ای بود که او تاکنون در فرمول یک کسب کرده است. جیووناتزی با این امتیازات در رده‌بندی رانندگان بالاتر از گروجان و در رده‌ی هفدهم قرار گرفت.

 

 

1452461

 

 

بازنده: لوییس همیلتون

به نظر می‌رسید که مرسدس سرعت لازم برای رسیدن به سکوی اول را در اینترلاگوس ندارد، اما همیلتون توانست با جنگندگی رده‌ی سوم را برای خودش به دست بیاورد.

همیلتون که به تازگی برای ششمین بار قهرمان جهان شده است، توانست دو بار پیشتاز مسابقه شود و هر دو بار ورشتپن موفق شد با پیشی گرفتن از او پیشتازی را از چنگش دربیاورد. رده‌ی دوم برای همیلتون در دسترس به نظر می‌رسید اما او در حین عبور از آلبون با برخورد با او موجب اسپین شدن راننده‌ی ردبول شد و با وجودی که به عنوان نفر سوم از خط گذشت، با دریافت یک پنالتی پنج ثانیه‌ای به رتبه‌ی هفتم سقوط کرد.

هر چند این اتفاق رکورد او در کسب امتیاز در تمام مسابقات فصل را دست نخورده باقی گذاشت، اما با توجه به رده‌های بسیار خوبی که همیلتون در این فصل به دست آورده، رده‌ی هفتم دومین رده‌ی بدی است که وی امسال کسب کرده است.

 

 

1452462

 

 

دیدگاه‌ها