کد خبر : 1650707 | 30 آبان 1398 ساعت 00:20 | 541.2K بازدید | 8 دیدگاه

واکنش‌ها به انتخاب مورینیو و اخراج پوچ

حاشیه‌های یک جابه‌جایی خیلی بزرگ

این مهم ترین خبر فوتبال دنیا در 24 ساعت گذشته است. پس انتظار نداشته باشید ترولیست ها و نویسندگان فضای مجازی به سادگی دست از آن بکشند.

حاشیه‌های یک جابه‌جایی خیلی بزرگ

 به گزارش "ورزش‌سه"، در حال حاضر شایعات و خبرهای زیادی درباره اخراج شبانه مائوریسیو پوچتینو و جایگزینی او با ژوزه مورینیو وجود دارد و سوال و نکته مهم این است؛ چطور کمتر از 10 ساعت بعد از تصمیم به اخراج، ژوزه روی نیمکت تاتنهام می نشیند.

 

به نظر می رسد مذاکرات میان مدیران تاتنهام و مورینیو از مدت ها پیش در جریان بوده که این توافق با سرعتی باورنکردنی به دست آمده است. اسکای اسپورت هم این شایعات را تایید کرده و می نویسد: پینی زهاوی ایجنت مشهور از دو هفته پیش گفت و گو با تاتنهام را برای جانشینی پوچ آغاز کرده بود.

 

13:08: رسانه ای انگلیسی مدعی شدند که ژوژه مورینیو، گرت بیل را به عنوان یکی از گزینه های خود برای تقویت این تیم مطرح کرده است.

 

12:22- پنج بازی آینده تاتنهام با مورینیو: وستهام(مهمان)، بورنموث(میزبان)، منچستریونایتد(مهمان)، برنلی(میزبان)، ولورهمپتون(مهمان)

 

12:17- لوک ادواردز، نویسنده Sunday telegraph، در توئیتر خود نوشت: " مورینیو یک انتخاب فوق العاده برای تاتنهام است اما کار سختی در این تیم دارد. ژوزه پنج سال پیش هیچ علاقه ای به هدایت تاتنهام نداشت اما حالا این تیم به باشگاهی بزرگ تبدیل شده است.  مورینیو باید موفق به بردن جام در تاتنهام شود."

 

12:10- شوخی توئیتری جک با منتقدان مورینیو: 0 پیروزی - 0 گل زده - بدون فینال و بدون جام رکورد خیلی بد. ترجیح میدم چیزی نگویم!

 

1452817

 

12:03- ژوزه مورینیو در تاریخ فوتبال بیشترین خرج را برای تیم های خود کرده است. او چیزی حدود 1/6 بیلیون یورو در تیم های تحت هدایت خود خرج کرده است. جالب اینکه پوچتینو در این لیست 10 نفره حضور ندارد.

 

1452818

 

1452819

 

12:00- مسئولان تاتنهام قصد دارند خورخه کامپوس را به عنوان مدیر ورزشی این باشگاه انتخاب نمایند.

 

11:58: مارتین کئون، بازیکن سابق آرسنال، در مصاحبه ای گفت: "مسئولان آرسنال باید پوچتینو را در نظر داشته باشند. من فکر می کنم که اخراج او واکنش های زیادی به همراه خواهد داشت و بسیاری از تیم ها به دنبال جذب او خواهند رفت. آرسنال نیز باید شرایط پوچتینو را دنبال کند."

 

11:50- مائوریسیو پوچتینو پیش از آمدن به تاتنهام سرمربی اسپانیول بود. او پس از جدایی از اسپانیول یک نامه خداحافظی جالب منتشر کرده بود که در اینجا آن را می خوانیم: " ما به پایان راه رسیدیم و هرگونه عقیده رمانتیک را در این باشگاه از دست دادیم. این هنگامی رخ می دهد که شما متوجه می شوید که بینش تان سرخورده شده است. فوتبال وسیله ای برای اشتراک ایده ها و ارزش ها است که برخی مواقع ایده های عمیق شما را محقق نمی کند. در برخی بازی ها شکست خوردیم و فاقد حرکت کافی بودیم. احساس خستگی عمیقی درون من و اطرافیانم وجود داشت. برخی از مردم نیز ناراحت بودند و به نظر می رسد که به یک چهره جدید نیاز دارند."

 

 

1452815

 

 

11:00- هری ردنپ، سرمربی انگلیسی، شب گذشته در برنامه اسکای اعلام کرد که برای دنیل لوی، مالک تاتنهام، پیغام فرستاده است. او به شوخی به مجری های اسکای گفت که کلاهش را در حلقه ای قرار داده تا شاید شانس به او رو کند و سرمربی تاتنهام شود.

 

00:15:  ایژور گودیانسن، مهاجم سابق چلسی و بارسلونا:" برای مورینیو احترام زیادی قائلم، او در چلسی ما را به سطح دیگری رساند؛ این چالش بزرگی است و رسیدن به صدر جدول کار سختی است اما تاتنهام همیشه باید برای حضور در جمع چهار تیم نخست بجنگد."

 

23:51: گرام سونس، کاپیتان سابق لیورپول:" مورینیو گزینه ایده‌آلی برای آنهاست؛ اسپرز باشگاه بزرگی است و آنها به کسی نیاز دارند که آنچه را که به عنوان فوتبال هجومی و جذاب شناخته می‌شود، اندکی به رویکردی واقع‌بینانه و عملی تبدیل کند تا تعدادی جام به هیات مدیره باشگاه هدیه دهد."

 

 

1452781

 

23:15: پوچتینو در یکی از شماره های مجله باشگاه تاتنهام در سال 2017، نوشته بود:" ما تیم جوانی هستیم که به یاد گرفتن ادامه می دهیم. وقتی با دوران دشوار، ناامیدکنندی ها و شکست ها روبرو می شوید، شخصیت ساخته می شود. ما باید یاد بگیریم و به خاطر این قوی تر شویم." اما مدیران تاتنهام در این فصل دیگر فرصت یادگیری به مربی آرژانتینی شان ندادند.

 

22:40: گری مبوت، بازیکن سابق تاتنهام:" من یکی از مربیان یکی از تیم‌هایی بودم که در ماه مارس در جریان یک دیدار دوستانه و تبلیغاتی برای آزمایش کردن ورزشگاه جدید تاتنهام، حضور داشتم؛ خوزه هم یکی از اعضای کادر فنی تیم اینترمیامی در آن بازی بود. از اول تا آخر بازی فوق‌العاده بود و پس از تمام شدن دیدار گفت که این باشگاه چقدر پیشرفت کرده و این ورزشگاه تا چه اندازه جذابیت دارد؛ مشخص بود که خیلی تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

22:13: آلن شیرر، مهاجم اسبق تیم ملی انگلیس: مورینیو منتظر یک شغل بزرگ بود و حالا آن را به دست آورده است. باید برای پر کردن جای پوچتینو و بهبود آنچه او انجام داد، تلاش کند؛ مرد آرژانتینی اگرچه جام نبرده است اما فوتبالی که وی در فینال لیگ قهرمانان ارائه داد، خاص بود و تا سال‌ها در ذهن هواداران باقی خواهد ماند.

 

 

21:45: پل گاسکویین، اسطوره‌ باشگاه تاتنهام:" مورینیو یک مربی باورنکردنی است؛ اگر بازیکن تاتنهام بودم، از شنیدن ورود او در پوست خودم نمی‌گنجیدم. فکر نمی‌کنم برای جلب حمایت رختکن تاتنهام به زمان زیادی نیاز داشته باشد؛ اگر بازیکن بودم به جام‌هایی که برده و احساساتی که وی در بازیکنان برمی‌انگیزد، نگاه می‌کردم، او کسی است که حاضر بودم برایش بازی کنم..."

 


21:10: ستاره های تاتنهام حالا و بعد از تجربه پنج سال درخشان زیر نظر مائوریسیو پوچتینو، امروز برای اولین بار زیر نظر مورینیو تمرین خواهند کرد و این سرمربی پرتغالی از امروز تجربه حضور در سومین تیم لیگ برتری را آغاز خواهد کرد.
 

 



1452776

 

21:00: ژوزه مورینیو، سرمربی پرافتخار پرتغالی حالا برای اولین بار در کمپ تمرینی اسپرز حضور یافته است. بعد از تجربه توام با ناکامی نسبی در منچستریونایتد، حالا او امیدوار به تکرار روزهای درخشان خود این بار در کسوت مربی تاتنهام است.

 

20:46: یکی از هواداران تاتنهام در واکنش به انتخاب مورینیو به عنوان سرمربی این تیم نوشته: مانند فیلم پالپ فیکشن (داستان عامه پسند ساخته کوئنتین تارانتینو) اگر جسدی در صندوق ماشینت باشد و نیاز به کسی داشته باشی که خیلی زود همه چیز را درست کند، آن مرد ژوزه مورینیو خواهد بود.


1452771
 

20:40: 18 دسامبر 2018؛ اخباری در مورد حضور مائوریسیو پوچتینو به عنوان جانشین ژوزه مورینیو در منچستریونایتد مطرح شد.

20 نوامبر 2019؛ ژوزه مورینیو به عنوان جانشین مائوریسیو پوچتینو روی نیمکت تاتنهام انتخاب شد.

 

20:35: لدلی کینگ در مورد جدایی مائوریسیو پوچتینو گفت: می خواهم از او و کادر فنی اش به خاطر رقم زدن 5 سال درخشان و بازگشت به شب های افتخارآمیزی که همه ما آرزویش را داشتیم تشکر کنم. مائوریسیو پوچتینو یک جنتلمن بود و با استفاده از بازیکنان جوان، تاتنهام را تبدیل به یکی از هیجان انگیزترین تیم های اروپا کرد.

 

20:30: ژوزه مورینیو در سال 2015 در واکنش به احتمال حضور روی نیمکت تاتنهام گفت: خیر، زیرا من یک هوادار چلسی و عاشق هواداران این تیم هستم.

 

20:26- پوچتینو نیز در 514 مسابقه حضور در لیگ جزیره را به عنوان سرمربی تجربه کرده است. او در این مدت 235 برد، 118 مساوی و 161 شکست به دست آورده و تا به اینجا نزدیک به 46 درصد پیروزی را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

 

1452757

 

 

 

20:24- ژائو ساکرامنتو و نونو سانتوس با جدایی از تیم لیل به عنوان دو دستیار مورینیو در تاتنهام انتخاب شدند. 

 

1452759

 

20:22- ژوزه مورینیو تا به اینجا به همراه تیم‌های مختلف 909 بازی در لیگ جزیره انجام داده که نتیجه آن 589 برد، 186 مساوی و 134 شکست بوده است. آماری نزدیک به 65 درصد پیروزی برای آقای خاص که کارنامه او را درخشان کرده است. 

 

1452756

 

18:35- فلورنتینو پرز رییس رئال مادرید، فرمولی دارد که وقتی اوضاع خوب پیش نمی رود از تیمش نتیجه می گیرد و نام مورینیو را به عنوان مربی بالقوه مادرید به رسانه ها معرفی می کند که باعث ترس بازیکنان می شود، او این کار را در دوره های لوپتگی و سولاری انجام داد و همچنین آن را با زیدان تکرار کرد.
مورینیو به خصوص در بین نام های بزرگی مثل سرخیو راموس، وحشت را در رختکن ایجاد می کند.
حالا که او به عنوان مربی تاتنهام اعلام شده، بازیکنان مادرید می توانند به راحتی نفس بکشند.

 

18:15- وب سایت «پلتفرم مدیا» در گزارشی ادعا کرده مشوق اصلی مورینیو برای پیوستن به تاتنهام، همسرش تامی بوده که به زندگی در لندن علاقه دارد. به نوشته این وب سایت، مورینیو در این مدت از پاریس سن ژرمن و رئال مادرید پیشنهاد داشته اما آن ها را نپذیرفته است.


18:05- جاناتان ویلسون، ستون نویس گاردین در مطلبی به موضوع جابجایی بزرگ نیمکت تاتنهام اشاره کرده. تیتر مطلب او این است: «پوچتینو بهای ناکامی در بازسازی اسپرز را پرداخت کرد اما استخدام مورینیو یک قمار بزرگ بود». او در این مطلب می نویسد: فوتبال بازی چرخه هاست. مربیان مختلفی مثل بلاگاتمن و گوردون استراکان فصل سوم حضور در یک تیم را یک دوره خطرناک می دانند. زمانی که بازیکنان شروع به چالش چندجانبه با مربیان خود می کنند. مربیانی همچون فرگوسن یا لوبانوفسکی، به این دلیل می توانستند در یک دوره طولانی موفق باشند چون در ایجاد تغییرات در تیم خود، در این نقاط عطف بی رحمانه عمل می کردند و در این بزنگاه ها دست به تغییر بازیکنان خود می زدند.


18:00- در حالی که اکثر صحبت ها درباره جدایی پوچتینو و حضور مورینیو در تاتنهام است، خبر دیگری در روزنامه سان  منتشر شده که اد وودوارد عقیده دارد یورگن کلوپ بهترین انتخاب برای نیمکت یونایتد است و به دنبال استخدام اوست. ناظران عقیده دارند احتمال رخ دادن این اتفاق، چیزی نزدیک به صفر است

 

1452738

 

16:45- با بازگشت ژوزه مورینیو به نیمکت مربیگری، بینندگان تلویزیونی حضور او در برنامه های شبکه اسکای را از دست خواهند داد. زمانی که مورینیو با حس طنز قوی و حضور جذابش میلیون ها نفر را پای تحلیل های خود میخکوب می کرد.

 

16:40- ژوزه مورینیو 14 روز پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم فوتبال تاتنهام، برای بازی با منچستر یونایتد به اولدترافورد خواهد رفت. پیش بینی ها بر این است که این پرفروش ترین بازی هفته خواهد بود.

 

1452739

 

16:41- ژوزه مورینیو از زمان حضور در لیگ برتر انگلیس در سال 2004 بیش از کل باشگاه تاتنهام در زمان ریاست دنیل لوی (اکتبر 2001) هزینه کرده است. مورینیو 925 میلیون پوند هزینه تیم هایش کرده و تاتنهام در زمان لوی 876 میلیون پوند هزینه خرید بازیکنان جدید کرده است.

 

16:35- پیرس مورگان، اینفولئنسر و مجری مشهور انگلیسی، که طرفدار جدی آرسنال است درباره انتخاب مورینیو می گوید: هیچ تعجبی ندارد که اسپرز مورینیو را انتخاب کرد. او 6 جام قهرمانی در 3 کشور مختلف به دست آورده و کاملاً از زمره بازنده های سریالی جداست.

 

 

1452737

 

16:32- اولیور کی، سردبیر وب سایت اتلتیک یو.کی، آینده پوچتینو را در تیم هایی مثل بایرن، رئال، یوونتوس، پاری سن ژرمن و منچستر یونایتد می بیند. تیم هایی که می توانند ارزش واقعی این سرمربی آرژانتینی را بپردازند.

16:30- یکی از دلایل برکناری پوچتینو از دست رفتن قدرت او در رختکن اعلام شده است. اگر چه هیچ فردی به صورت رسمی این خبر را تایید نمی کند اما درباره او گفته شده که بعد از کسب نتایج ضعیف، موفق به کنترل رختکن نبوده است.

16:28-  جیمی ردنپ، هافبک سابق تاتنهام، درباره حضور مورینیو روی نیمکت تاتنهام گفت: "مورینیو برای پول خرج کردن و کسب جام به تاتنهام آمده است."

16:20- بعد از حضور مورینیو روی نیمکت تاتنهام،‌ هواداران فوتبال انگیس شانس حضور این تیم بین چهار تیم بالای جدول را ۳.۷۵ برابر می‌دانند.

 

1452730

 

16:10- هری ردنپ، سرمربی سابق تاتنهام، مصاحبه جالبی انجام داد و گفت: "پوچتینو باید جایگزین اونای امری در آرسنال شود."

 

 

 

1452729

 

16:01- نظر یک هوادار چلسی: مربی خوشتیپ نوگرا و عزیزمون که بزرگترین سرمربی تاریخ ماست خیلی وقت پیش مرده. مورینیو حالا سایه ای از خودش هم نیست. با حضور فرانک لمپارد در چلسی ما می توانیم تصمیم وحشتناک تاتنهام را جشن بگیریم.

15:11- جاشوا کیمیچ، مدافع بایرن، مصاحبه جالبی درباره پوچتینو انجام داد و گفت: او یکی از بهترین مربیان جهان است اما نمی دانم که آیا در میان گزینه های هدایت بایرن حضور دارد یا خیر.

 

 

 

1452711

 

 

15:15- ژوزه مربی که صبح امروز به عنوان مربی تاتنهام انتخاب شد و خبر اول تمام رسانه های فوتبال جهان را به خود اختصاص داد، اولین عکسش با پیراهن سفیدپوش های لندنی دقایقی  پیش منتشر شد.

 

 

 

1452715


15:02- از ژوزه مورینیو مصاحبه ای منتشر شده که مربوط به روزهای بی ملاحظگی او در ابتدای حضورش در لیگ برتر انگلیس است که با دست فرمان تند همه را زیر می گرفت. او در سال 2005 گفته است: تاتنهام یک باشگاه میان مایه است. آن ها هرگز برنده نیستند و همیشه زیرسایه چلسی باقی خواهند ماند. طبعاً امروز ژوزه به این جمله خود افتخار نمی کند.

 

15:00- خاطره انگیزترین تصویری که از پوچتینو به یاد می آورید کدام است؟ شاید لحظه گریه او بعد از پیروزی خارق العاده تاتنهام مقابل آژاکس و صعود به فینال لیگ قهرمانان. جالب است بدانید تمام تیم هایی که در لیگ قهرمانان فصل پیش با آژاکس بازی کرده اند امروز مربی جدیدی دارند!

14:55- آرنولد کلارک در پادکست خود در تاک اسپورت آرزو کرده پوچتینو به آرسنال برود و با گرفتن جامی در آنجا از دنیل لوی مدیر باشگاه تاتنهام انتقام بگیرد!

 

 

1452714

 

14:50- لوکاس مورا، هری کین، دله آلی و سایر بازیکنان تاتنهام با انتشار پست هایی از سرمربی آرژانتینی تشکر کرده اند. هری کین دراین باره می نویسد: من برای همیشه از تو متشکر خواهم بود بابت اینکه کمک کردی به رویاهایم برسم. ما لحظات جادویی بسیاری در این 5سال و نیم داشتیم که هرگز فراموش نمی کنیم. تو سرمربی من بودی اما بیشتر با من رفیق بودی. بابت این از تو متشکرم.

 

14:35- گرگ جنر تهیه کننده بی بی سی درباره پوچتینو چنین نوشته: پوچتینو باشگاه مورد علاقه من را از یک تیم مضحک به بزرگترین تیم فوتبال عمرم تبدیل کرد. ما زیبا و تهاجمی بازی می کردیم و ضمن اعتماد به جوان ها در تمام این مدت مثل دیوانه ها لذت بردیم و حتی به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم. او استحقاق یک جام را دارد. جامی که هرگز در تاتنهام دست او را لمس نکرد.

 

 

1452728

 

14:25- تصویر مشهور مورینیو پشت پرده های آبی رنگ یک ورزشگاه (استمفورد بریج) از عکس هایی است که مدام در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. تصویری که انتظار مورینیو برای بازگشت به کار را نشان می دهد.

14:20- با خودداری پوچتینو از استعفا، اخراج این مربی 12 میلیون پوند خرج روی دست باشگاه تاتنهام گذاشته است.

14:10- بن دیویس مدافع تاتنهام که در تیم ملی ولز بازی می کند تا پایان مسابقه از اخراج سرمربی تیم باشگاهش باخبر نبوده و این خبر را از گزارشگران حاضر در کنار زمین می شنود. او در واکنش به این خبر گفت: شوک بزرگی بود!

 

 

1452727

 

14:00- از پوچتینو ویدئویی منتشر شده که او در ماه اگوست این جمله را درباره مورینیو به زبان آورده است: «من عاشق مورینیو هستم» این ویدئو در سایت گل منتشر شده و مربوط به زمانی است که مورینیو پیش بینی کرده تنها 4 تیم در این فصل می توانند قهرمان لیگ برتر بشوند: تاتنهام، منچسترسیتی، لیورپول و ذخیره های سیتی!

13:52- پوچتینو در دوران حضورش در تاتنهام 382 امتیاز در لیگ برتر به دست آورد که این رقم او را در رده چهارم پرامتیازترین تیم های لیگ برتر در این زمان قرار می دهد. سیتی (446)، لیورپول (404) و چلسی (398) در این جدول بالاتر از تاتنهام پوچتینو قرار دارند. پوچتینو در دوران حضور در تاتنهام در 293 مسابقه حاضر شده که با این رقم او تبدیل به چهارمین مربی تاریخ تاتنهام از حیث تعداد بازی ها است.

13:50- اسکای اسپورت: درست است که پوچتینو در تاتنهام جامی به دست نیاورد اما او با میراثی غرورانگیز تاتنهام را ترک می کند. (نیک رایت، ستون نویس)

 

 

1452726

 

13:40- ری جورجسون (یک فعال محیط زیست) با انتشار تصویری از خوزه مورینیو در حال بوسیدن جام یوفا او را «بازیافتی خاص» (ریسایکل وان) لقب داد که اشاره به لقب آقای خاص مورینیو است.

 

 

 

1452725

 

13:30- هری مکنچیز (یک اکانت توییتری) با انتشار تصویری از اعتراض پپ گواردیولا در بازی لیورپول،(زمانی که او به داور می گفت «2 بار، 2 بار») سوال کرده، مورینیو چندبار هواداران چلسی را عصبانی و ناامید کرده است؟

 

13:20- تصویری خاطره انگیز از نبرد پوچتینو و مورینیو، زمانی که مرد پرتغالی در یونایتد غرق در بحران بود و گفته می شد پوچتینو جای او را خواهد گرفت.

 

 

 

1452712

 

13:14- بلیچر ریپورت:

* ساعت 7:30 بعداز ظهر: پوچتینو اخراج شد.

* ساعت 9:30 صبح: مورینیو استخدام شد.

 

 

1452741


13:10- باز هم خبری از سایت دیلی میل: ژوزه مورینیو برای حضور در تاتنهام سالی 15 میلیون پوند دستمزد می گیرد که این رقم دو برابر دستمزدی است که پوچتینو در تاتنهام داشته است.
 

13:00- دیلی میل در خبری اعلام کرده: براندون راجرز سرمربی فعلی لسترسیتی گزینه اصلی مدیران تاتنهام برای جانشینی پوچتینو بوده اما او به دلیل نتایج خارق العاده در تیم جدیدش فعلاً غیرقابل دسترسی است.


 

دیدگاه‌ها