کد خبر : 1651115 | 02 آذر 1398 ساعت 11:50 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

توتی: لیپی بهترین مربی‌ای بود که ‌شناختم

فرانچسکو توتی، اسطوره باشگاه رم می‌گوید در بین مربیان با مارچلو لیپی بهترین رابطه را داشته. توتی همچنین می‌گوید نباید به نیکولو زانیولو برای تبدیل شدن به جانشین او در رم فشار آورده شود.

توتی: لیپی بهترین مربی‌ای بود که ‌شناختم

به گزارش "ورزش سه"، فرانچسکو توتی، اسطوره باشگاه رم و گلادیاتور فوتبال ایتالیا می‌گوید از بین همه مربیانی که سابقه بازی زیر نظر آنها را داشته رابطه‌اش با مارچلو لیپی از همه بهتر بوده. توتی همچنین می‌گوید نباید به نیکولو زانیولو، ستاره این روزهای رم برای تبدیل شدن به جانشین او در این تیم بیش از حد فشار وارد شود.

 

توتی و مارچلو لیپی تنها دو سال در تیم ملی ایتالیا با هم کار می‌کردند ولی اسطوره باشگاه رم می‌گوید لیپی در این مدت تاثیر ماندگاری بر او به جا گذاشته و بهترین مربی‌ای بوده که در دوران فوتبالی‌اش با او کار کرده است. توتی پیش از شروع جام جهانی 2006 به دلیل شکستن پایش نتوانست در آن جام جهانی شرکت کند ولی لیپی نام او را در فهرست تیم ملی نگه داشت. ایتالیایی‌ای که در آن جام جهانی، قهرمان دنیا شد.

 

1358389

 

توتی در این باره گفت:" خاطراتی که من از مارچلو لیپی دارم همه مثبت هستند. او یک مربی بزرگ و یک مرد خارق‌العاده بود و برایم حکم پدر را داشت. بعد از مصدومیتی که داشتم او حرفهایی به من زد که باعث شد از نظر روحی خودم را پیدا کنم. من با او رابطه‌ای داشتم که با هیچ مربی دیگری نداشتم. رابطه من و لیپی فراتر از فوتبال بود".

 

اسطوره رم درباره اینکه او و لیپی به دو باشگاه مختلف وفادار بوده‌اند پس چطور در تیم ملی ایتالیا می‌توانستند اختلاف باشگاهی را کنار گذاشته و اینقدر صمیمی باشند گفت:" خیلی ساده است. ما در تیم ملی بودیم و فقط به تیم ملی فکر می‌کردیم. در تیم ملی کسی به باشگاه فکر نمی‌کرد. همبستگی ملی، نقطه قوت ما بود و تنها هدف این بود که ایتالیا تا جای ممکن جلو برود. همین خواسته مشترک بود که ایتالیا را به بام دنیا رساند. ما همه فقط عضو یک باشگاه بودیم: تیم ملی ایتالیا".

 

توتی درباره زانیولو که پیراهن شماره 10 رم را از او به ارث برده و به عنوان بهترین گزینه برای جانشینی توتی مطرح می‌شود گفت:" من به خاطر خود زانیولو دوست ندارم این مقایسه‌ها انجام شود. اگر او همینطور ادامه دهد و امیدوارم که این اتفاق بیفتد، لیاقت این را دارد که به بالاترین نقاط دنیای فوتبال برسد. باید اجازه بدهیم او رشد کند. او ذهنیت رمی را می‌شناسد و امیدوارم او مدتها در رم بماند".

 

 

دیدگاه‌ها