کد خبر : 1651119 | 02 آذر 1398 ساعت 12:27 | 42.3K بازدید | 0 دیدگاه

اینانلو: اعتمادی که به خودم نشد را به مکانی کردیم

راز درخشش سوشا از زبان مربی گلرهای نفت MIS

مربی دروازه بان های نفت مسجدسلیمان می گوید سوشا مکانی با انگیزه و زحمتی که در اجرای خواسته های کادرفنی کشیده توانسته بار دیگر بهترین گلر ایران شود.

راز درخشش سوشا از زبان مربی گلرهای نفت MIS

به گزارش "ورزش‌سه"، سوشا مکانی روز گذشته ستاره دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان بود. دروازه بانی که با 7 مهار توپ و دوخروج موفق چندین بار جلوی باز شدن دروازه نفت را گرفت و به خوبی مقابل تیم سابقش ایستادگی کرد.


مکانی که چند سال از فوتبال ایران دور بود، امسال در شرایطی با پیراهن نفت مسجدسلیمان برگشته که خیلی تصور نمی کردند او بتواند به دوران اوج خودش برگردد. کادرفنی نفت اما با اعتماد به سوشا و کار کردن با این دروازه بان باتجربه او را به اوج آمادگی رساندند و در این بین حسین اینانلو مربی گلرهای نفت هم نقش بسزایی داشته است.


اینانلو که در پارس جنوبی نیز دروازه بان های خوبی مثل محسن فروزان، احمد گوهری، ناصر سالاری و ... را پرورش داد یا احیا کرد، در گفت و گو با خبرنگار ما درباره جذب سوشا مکانی در ابتدای فصل بیان کرد: سوشا مکانی آیینه تمام نمای خودم است. یادم هست وقتی فوتبالم رو به اتمام بود، در 30 سالگی که اوج بازی یک دروازه بان است، نیاز به این داشتم که کسی به من اعتماد کند اما این اتفاق نیفتاد و فوتبالم تمام شد. امسال ما در نفت اما به سوشا مکانی اعتماد کردیم و الان می بینید که در سطح اول دروازه بانی حضور دارد و از آمادگی بالایی برخوردار است.


مربی دروازه بان های نفت مسجدسلیمان همچنین گفت: زمانی در تیم ملی امید گلرهایی مثل پرویز برومند و نیما نکیسا ذخیره های من بودند اما آنها انتخاب های درستی داشتند و به جام جهانی رسیدند و  من با انتخاب های اشتباه از فوتبال دور شدم. سوشا نیز نیاز به یک کادرفنی داشت که به او اعتماد کند که با حمایت آقای تارتار این اتفاق افتاد.

 

1443846


وی ادامه داد: روزی که سوشا به تمرینات ما آمد و با او صحبت می کردم، انگیزه را در صورت او دیدم. او می خواست ثابت کند هنوز هم می تواند بهترین گلر ایران باشد و الان می بینید که چنین اتفاقی رخ داده است.


مربی گلرهای نفت همچنین گفت: سوشا گلری است که خیلی زحمت می کشد. او از نظر اخلاقی هم پسر خیلی خوب و آقایی است. واقعا چیزهایی که درباره اش می گفتند درست نبود. من فکر می کنم محیط آدم ها را تغییر می دهد. او اگر قبلا کارهایی انجام می داده به خاطر محیط متشنجی بوده که در آن حضور داشته است. اما محیط تیم ما خوب و بدون حاشیه است و سوشا نیز در این شرایط به خوبی دستورات کادرفنی را اجرا می کند و موفق است.


اینانلو درباره وضعیت گلرهای نفت گفت: ما به غیر از سوشا مکانی یک دروازه بان خوب و آینده دار دیگر هم داریم. حبیب فرعباسی که در تیم ملی امید حضور دارد و تمام تلاش مان این است که او فیکس تیم امید شود و در ترکیب این تیم بدرخشد. حبیب در 7 بازی 5 کلین شیت داشته و لیاقت فیکس شدن در تیم امید را دارا است.


وی در پایان افزود: از آقای تارتار هم باید تشکر کنم که به سوشا مکانی اعتماد کرد. بی تردید او نقش زیادی در موفقیت این دروازه بان دارد. من هم بر اساس توانایی و وظیفه ام سعی کردم هرچه دارم به سوشا انتقال بدهم و خوشحالم که الان او بهترین گلر ایران است.

دیدگاه‌ها