کد خبر : 1651780 | 05 آذر 1398 ساعت 11:36 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

سعید معروف باند ندارد، یک آدم خاص است

ظریف: بدون ست باخته به المپیک می‌رویم

لیبروی سابق تیم ملی والیبال گفت: من و سعید و شهرام پرسپولیسی هستیم، اما مهدی مهدوی و عادل غلامی استقلالی بودند و با هم کری‌خوانی داشتیم.

ظریف: بدون ست باخته به المپیک می‌رویم

به گزارش "ورزش‌سه"، فرهاد ظریف بازیکن سابق تیم ملی والیبال با حضور در برنامه سلام صبح بخیر درباره حواشی به وجود آمده در مورد خداحافظی‌اش و همچنین وضعیت فعلی والیبال ایران به صحبت پرداخت.


ظریف در ابتدا گفت: سال جدید را با تیم خاتم اردکان شروع کردم و شرایطمان با توجه به تغییرات بازیکنان باشگاه در جدول خیلی خوب نیست اما بهتر می شود. اگر به خودم باشد تا جایی که نفس داشته باشم بازی می کنم. 35 ساله هستم و در پُست من هنوز می شود بازی کرد. من به سن و سال اعتقاد ندارم و به سالم زندگی کردن و تفکر حرفه ای اعتقاد دارم.


وی افزود: من 11، 11 و نیم شب دیگر چشمم می رود. حالا می خواهد کسی پیشم باشد و مهمان داشته باشم و یا تنها باشم. مگر اینکه فردای آن روز استراحت داشته باشم که بیشتر بیدار بمانم.


ظریف در این باره که آیا تا به حال به خداحافظی فکر کرده، عنوان کرد: خداحافظی کردم اما مرا برگرداندند. در سال 2013 یک خداحافظی رسمی داشتم و چهار گوشه زمین را بوسیدم اما آقای داورزنی نگذاشت.

 

1247627


این والیبالیست در پاسخ به اینکه چرا هیچوقت درباره آن خداحافظی و دعوت برای بازگشت به تیم ملی و خط خوردن اسمش از تیم ملی قبل از المپیک صحبتی نکرده، گفت: برای خودم هم سوال است اما همان زمانی هم که در خدمت تیم ملی بودم از همه چیزم برای تیم ملی گذشتم. از زندگی شخصی، سلامت و خانواده ام. پشیمان هم نیستم چون برای تیم ملی کشورم بوده و دینم را به تیم ملی و کشورم ادا کردم و شب ها راحت سر به بالین می گذارم. آقای داورزنی خیلی مرا دوست دارد و ما همشهری هستیم. آن تایم نیاز بود که من برگردم و سال خوبی هم برای تیم ملی بود و چهارم لیگ جهانی و ششم جام جهانی شدیم که هنوز این اتفاق تکرار نشده است.


وی تاکید کرد: نمی‌دانم چرا خط خوردم. شرایطم اصلا بد نبود و موضوع نه فنی بود نه اخلاقی. مشکلی در تیم ملی نبود و بازیکنان کلا بی حاشیه هستند. بازگشت من به تیم ملی به درخواست آقای داورزنی بود. این اتفاقات را پیش بینی کرده بودم که می خواستم در شرایط اوجم و بهترین وضعیت تیم ملی خداحافظی کرده باشم و برخوردهایی که با ورزشکاران مختلف در کشورمان بعد از دوران حرفه ای شان می شود با من نشود. اما با توجه به گفته آقای داورزنی برگشتم. من 4 دوره برای المپیک بازی کردم و همیشه هم گفته ام نظر سرمربی این بوده است.


ظریف تصریح کرد: من با هیچکسی در داخل و بیرون تیم ملی مشکل نداشتم و بحث شخصی مطرح نبود. شاید دیگران به خاطر اختلاف سلیقه با من مشکل داشته باشند. من آدم درونگرایی هستم و کل انرژی ام را توی زمین والیبال تخلیه می کنم.


این بازیکن والیبال با بیان اینکه حالم خیلی خوب است، گفت: آن دوره ای که حالم خوب نبود را کامل گذرانده ام. چند سالی است که حالم خیلی خوب است و اصلا حسرت گذشته را نخورده ام و مطمئنم در زندگی جدیدم اتفاقات خیلی خوبی منتظرم است.


وی درباره اینکه حال والیبال خوب نیست و آیا ما می توانیم برای المپیک کسب سهمیه کنیم، اظهار کرد: راحت بگویم یک تایمی فدراسیون ما رییس نداشت و شاید کلمه درستی نیست اما خیلی بی در و پیکر بود و تیم ملی و بازیکنان ما از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی نداشتند. اما با آمدن داورزنی فکر می کنم فدراسیون سر و شکل خوبی می گیرد و روند رو به رشدش را ادامه می دهد. درباره بحث المپیک هم مطمئنم تیم ملی هیچ کار سختی برای انتخابی المپیک ندارد و من حتی باور دارم تیم ملی بدون هیچ ست باخت به المپیک راه پیدا می کند.


ظریف درباره حواشی والیبال و اختلافات بازیکنان و تصمیم گیرنده بودن بازیکنان تصریح کرد: من بحث باند در تیم را کاملا تکذیب می کنم. همه جای دنیا همین است و درباره بازیکنان و بازیگران معروف صحبت می شود هر چقدر کسی محبوب تر می شود برای او بیشتر حاشیه درست می کنند. بازیکنان تیم ملی اگر نخواهند هم برخی آنها را به حاشیه می برند. من می دانم اختلافاتی هست و بحث پاداش‌ها و حق و حقوق بازیکنان مطرح است. مثلا در لیگ جهانی ما سال ها است بازی می کنیم و فدراسیون جهانی در ازای برد به تیم های مختلف دلار می دهد ولی طی 7، 8 سال اخیر بچه ها ریالی و دلاری پاداش دریافت نکرده‌اند. شاید مشکل تحریم ها است اما با همه این مسائل بازیکنان هیچوقت وارد حاشیه نشده‌اند و کارشان را کرده‌اند.


ظریف در پاسخ به اینکه آیا با توجه به موضوعی که مطرح کرد برای تیم ملی احساس نگرانی می‌کند، گفت: شاید مردم کمتر بدانند اما بازیکنان تیم ملی با اینکه ماه ها در اردو هستند حقوق و دستمزد و ریالی دریافتی ندارند و از زندگی شان می زنند و به اردو می آیند. اگر هم حقشان را می خواهند بحث پاداش فدراسیون جهانی است اما تیم هیچوقت وارد حاشیه نشده است. سال ها است این موضوع پرداخت نشده است.


وی درباره اینکه در سال های اخیر به والیبال هم مثل فوتبال انتقاد می شود و والیبالیست ها درآمد بالایی دارند، تصریح کرد: چرا قراردادهای والیبال بالا نباشد؟ چرا وضع والیبالیست ها خوب نباشد؟ بازیکنی که دارد در بهترین لیگ های دنیا بازی می کند و بازیکنانمان جزو بهترین بازیکنان دنیا هستند کمترین حقشان این است که با قراردادهای بالا در بهترین تیم ها بازی کنند. البته قبلا می گفتیم پول خیلی است اما اکنون قراردادی که می بندیم با توجه به گرانی های کشور شرایط برای ما هم سخت است.


این بازیکن سابق تیم ملی درباره حضور داورزنی در فدراسیون و حواشی پیش آمده در انتخابات اظهار کرد: چیز عجیبی نبود و همه می توانستند پیش بینی کنند ایشان رزومه خوبی در والیبال داشتند و دارند و با تجربه و حسن مدیریت او، والیبال از شرایط بد یک سال اخیر خارج می شود. آپولو که نمی خواهیم هوا کنیم. باید یک مراسم بگذاریم و معارفه کنیم. خیلی سخت نبود و یکی دو سال پیش در یک روز می شد این اتفاق بیفتد و به این همه حاشیه نیازی نبود. داورزنی با توجه به رزومه اش بهترین گزینه بود.


ظریف در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد سعید معروف باند و قدرت خاصی در تیم ملی دارد، یادآور شد: خیر. قبلش هم به شما گفتم. واقعیت با آن چیزی که شنیده می شود متفاوت است. بازیکنانی که سال ها در تیم ملی در همه رشته ها بازی می کنند طبیعی است قدرت داشته باشند. حرف من، حرف سعید، حرف سید، میرزاجانپور و... طبیعی است که شنیده شود و این چهره ها قدرت داشته باشند اما اینگونه که بخواهند از این قدرت در جهت منفی استفاده کنند نیست.


وی ادامه داد: درباره سعید معروف او یک آدم خاص است و این خاص بودنش شاید برای خیلی از مردم جالب نباشد ولی ما که در تیم ملی با او بوده ایم و زندگی کرده ایم می دانیم او خاص است و قلق‌های خودش را دارد. متاسفانه یک سری جوهایی درست می کنند که ناصحیح است.


این بازیکن والیبال درباره کل کل استقلالی و پرسپولیسی در تیم ملی هم گفت: من و سعید و شهرام پرسپولیسی هستیم، مهدی مهدوی و عادل غلامی تا جایی که یادم است استقلالی بودند. یک تایمی خیلی کل کل داشتیم. بازی دو سه سال پیش که بازی رفت را پرسپولیس برد با عادل و مهدی کری خوانی کردیم ولی بازی برگشت را باختیم و سرمان پایین بود.


ظریف درباره شرایط فعلی تیم محبوبش اظهار کرد: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است طبیعی است بعد از سه سال که قهرمان شد حالا شرایط عوض شود. درباره وضعیت آن هم نظر باشگاه مهم است. من پرسپولیس را از کودکی دوست داشتم و تهران که بودم دو بار به ورزشگاه رفتم اما پرسپولیس مساوی گرفت. وقتی دیدم پاقدمم بد است دیگر به استادیوم نرفتم و از خانه مسابقات را می بینم.


وی در پایان گفت: امیدوارم همیشه حال دل مردم خوب باشد و دعایشان پشت سر بچه ها در المپیک باشد.

 

دیدگاه‌ها