کد خبر : 1651927 | 05 آذر 1398 ساعت 19:38 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

کنار زمین دنبال کپسول اکسیژن می گشتم؛

فرکی: به هیچ وجه مستحق باخت به سپاهان نبودیم

سرمربی تیم پیکان با وجود شکست برابر سپاهان، از عملکرد شاگردانش کاملا ابراز رضایت کرد.

فرکی: به هیچ وجه مستحق باخت به سپاهان نبودیم

 به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی در نشست خبری پس از دیدار مقابل سپاهان گفت: ابتدا باید این برد را به هواداران سپاهان تبریک بگویم. به سرمربی این تیم، آقای قلعه‌نویی و همکارانشان باید تبریک بگویم و برای ادامه راه در لیگ برتر و جام حذفی آرزوی موفقیت کنم. از مهمان نوازی تیم سپاهان تشکر می کنم. آن‌ها همه شرایط را به طور مطلوب فراهم کردند تا ما بتوانیم بازی کنیم. من خوشحالم که آقای تابش به عنوان یک پیشکسوت در جایگاه واقعی‌ خودش به عنوان مدیرعامل حضور دارد.

 

او افزود: دیروز قول یک بازی خوب را به هواداران فوتبال داده بودم. خوشحالم از اینکه بازی پخش شد و همه دیدند که ما یک بازی خوب و منطقی داشتیم. به جرات می‌توانم بگویم که حقمان در این بازی شکست نبود اما در ۴۵ دقیقه اول چهار توپ روی دروازه ما آمد که دو توپ تبدیل به گل شد و یکی دیگر هم به تیرک دروازه خورد.

 

فرکی ادامه داد: من امیدوار بودم که نیمه اول با یک گل به پایان برسد اما در ثانیه‌های پایانی اشتباه کردیم و یک خطا پشت محوطه جریمه دادیم که به گل تبدیل شد. تخصص من داوری نیست ولی راجع به گل دوم بحث دارم که به نظر می‌رسید، بازیکن حریف روی توپی که ارسال شد در موقعیت آفساید قرار داشت. این یک مقدار برای ما کار را سخت کرد. من با وجود اینکه نیمه اول ۲ بر صفر به پایان رسید، بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم می‌توانیم به بازی برگردیم. به این دلیل که در همان نیمه اول چندین فرصت گلزنی داشتیم که فقط می‌توانم بگویم پیام نیازمند در نیمه اول باعث شد که شکست ۲ بر صفر بر ما تحمیل شود.

 

سرمربی پیکان گفت: ما در نیمه دوم مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و سپاهان به دنبال ضدحملات بود. ما اولین تیم بودیم که توانستیم دروازه سپاهان را در جریان بازی باز کنیم. یک توپمان هم به تیرک دروازه خورد. علاوه بر این موقعیت‌ها، چند موقعیت دیگر هم داشتیم. به جرات می‌توانم بگویم که ما شجاعانه حذف شدیم و بازیکنانم بالاتر از عالی بازی کردند. در زمان حضورم در پیکان این نمایش را ندیده بودم. و این موضوع جای امیدواری دارد.


او افزود: با تمام احترامی که برای سپاهان قائلم ولی آن‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس هم اینطور عقب ننشسته بودند. ما آن‌ها را مجبور به این کار کردیم. آن‌ها در نیمه دوم به جز یک موقعیت تک به تک نورافکن با شیخ‌ویسی، موقعیت دیگری نداشتند. در مقابل اگر ما فرصت داشتیم، می‌توانستیم به گل برسیم. اگر ما به گل دوم می‌رسیدیم، وقت‌های اضافه و پنالتی نتیجه را رقم می‌زد. در کل امروز یکی از بهترین نمایش‌های ما بود و به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم. جام حذفی است و یک تیم باید حذف شود که قرعه به نام ما افتاد.

 

فرکی در ادامه با گلایه از برگزاری بازی در روزهایی که میزان آلودگی هوا در اصفهان بالا است، گفت: اخبار ضدونقیضی راجع به آلودگی هوا وجود دارد. نمی‌دانم این آلودگی هوا فقط برای بخش‌هایی از استان اصفهان است؟ به فوتبال که نیازمند بیشترین تنفس برای بازیکنان و مربیان است، اهمیتی داده نمی‌شود. وضعیت، وضعیت خطرناکی است. ما مربیان همیشه استرس داریم و به شخصه، خودم که عمل قلب باز انجام داده ام، امروز دنبال کپسول اکسیژن می‌گشتم تا کنار زمین دچار مشکل نشوم. به هر حال این بازی انجام شد و جای هیچ بهانه‌ای نیست. من برای سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم و دوست دارم این تیم را همیشه در بالاترین سطح ببینم. این بازی یک بار به تعویق افتاده بود و شاید به همین دلیل به هشدارها توجهی نکردند. تا جایی که من در جریانم، هیات فوتبال هم به سازمان لیگ نامه زده بود. بالاخره این شرایط جوی به ورزشکاران آسیب می‌زند.

 

سرمربی پیکان درباره تعویض‌هایش در جریان بازی توضیح داد: سوال شما من را یاد یکی از صحنه‌های بازی انداخت که داور به ما کم لطفی کرد و کارت زرد دوم را به منصوری، بازیکن سپاهان نداد. این موضوع به سپاهان کمک کرد. درباره تعویض‌ها هم باید بگویم که من پیش‌بینی می‌کردم که بازی به تساوی کشیده شود و نیاز داشته باشیم در وقت‌های اضافه بازیکنان خسته‌مان را از زمین بازی بیرون بکشیم. البته تعویض اولمان، کاملا تاکتیکی بود و یک هافبک کم کردیم تا به فشار خط حمله‌مان اضافه کنیم. ما جابر انصاری را به میدان فرستادیم که باوجود این که برای مدت زمان زیادی بازی نکرده بود، نمایش خوبی داشت و موقعیت‌های زیادی در اختیارش قرار گرفت. تعویض دوم‌مان را در اواخر بازی انجام دادیم و خواستیم از مهاجم سرعتی خودمان یعنی شریفات استفاده کنیم. شاید اگر بحث مسائل تاکتیکی نبود، باتوجه به این که از همه بازیکنانم راضی بودم، نیازی به تعویض پیدا نمی‌کردم چون تیم‌مان واقعا روان و خوب و پرفشار مقابل سپاهان بازی کرد.

دیدگاه‌ها