کد خبر : 1651950 | 05 آذر 1398 ساعت 22:02 | 38.7K بازدید | 0 دیدگاه

نجات دهنده همیشگی و محبوب کالدرون

عبور از میدان مین با ساق‌های ترابی

توپ از پای مهدی ترابی که جدا شد، هواداران پرسپولیس نیم خیز شدند و لحظاتی بعد شادی به اردوی پرسپولیس آمد؛ به اردوی تیمی که شش بازی این فصل خود را با تاثیر مستقیم ترابی برده است.

عبور از میدان مین با ساق‌های ترابی

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به یک ساعت پس از شروع بازی، شوت تماشایی ترابی پرسپولیسی ها را به گل رساند و باعث شد تا شاگردان کالدرون حلقه شادی را تشکیل دهند؛ حلقه ای که در آن دوست صمیمی ترابی یعنی محمد انصاری شوخی جالبی انجام داد و پیراهن هافبک شماره 9 را بالا زد تا به پیشواز خوشحالی پس از گل منحصربه‌فرد برود. اما این بار زیرِ پیراهن ترابی نوشته ای وجود نداشت و یک پیراهن سرخ رنگ بود.

 

مهدی ترابی این فصل یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران و جزو سه فوتبالیست برتر تیم گابریل کالدرون بوده است. او که فصل گذشته نیز موثر ظاهر شده بود، در لیگ نوزدهم با نمایش های بهتر از فصل قبل، نوید بازگشت به فرم همیشگی را داد؛ از همان بازی نخست که گل سه امتیازی برابر زردپوشان پارس جنوبی را زد تا همین سه شنبه شب که با شوتی تماشایی، دروازه تیم طلایی رنگ آبادان را گشود.

 

 

در این بین هم البته کنش های موثری وجود داشتند. او در لیگ نوزدهم آنقدر گل زده و پاس گل داده و پنالتی گرفته که آمار دریبل ها و پاس‌های کلیدی‌اش مورد توجه قرار نگیرد اما جالب است بدانید که در همین بازی با صنعت نفت نیز این بازیکن سه پاس کلیدی داد و 8 سانتر نیز انجام داد. در کنار آن یک دریبل موفق و سه شوت در چارچوب نیز دیده می‌شود.

 

سه شوت به سمت دروازه‌ی ناصر سالاری آماری است که مهدی عبدی و علی علیپور به عنوان دو مهاجم سرخپوش موفق به ثبت آن نشدند! اما ترابی سه شوت زد که یکی از آن ها در دقیقه 54 از دست گلر نفتی ها گذشت و به تور دروازه رسید و پرسپولیس را به مرحله بعدی جام حذفی رساند.

 

 

هافبک خوش تکنیک پرسپولیسی ها در بازی لیگ برتری برابر صنعت نفت نیز اثرگذار ظاهر شده بود. او پاس منجر به گل محمدحسین کنعانی  زادگان را داد و در برابر پیکان نیز یک گل زد. یکی از نمایش های ویژه ستاره پرسپولیس به دیدار مقابل شاهین بوشهر بازمی‌گردد. جایی که وی دو پاس گل داد و در جریان پیروزی پنج گله، در کنار علی علیپور جزو بهترین های تیمش بود. او حتی در روزی که نمایشی کمتر از حد انتظار داشت (مقابل ماشین سازی) بازهم یک پنالتی گرفت و در مقابل فولاد نیز پنالتی تیمش را تبدیل به گل کرد.

 

در واقع او تاکنون روی شش گل پرسپولیس تاثیر مستقیم داشته است. این آماری است که شاید هواداران پرسپولیس منتظر بودند از علی علیپور ببینند اما حالا مهدی ترابی چنین نمایشی را ارائه کرده و البته شاید خیلی ها انتظار داشتند میزان محبوبیت این ستاره جوان بسیار بیشتر از این باشد.

 

 

ترابی در روزهایی برای پرسپولیس گل می‌زند و گل‌سازی می‌کند که مهاجمان این تیم عملکرد خوبی نداشته اند و چنین آماری از مهدی ترابی برای گابریل کالدرونِ آرژانتینی یک موهبت بزرگ به حساب می‌آید. بنابراین شاید لازم باشد که این مربی باتجربه، در کنار انتقادات همیشگی اش نسبت به مهاجمان تیمش، به تمجید از هافبک گلزن و گلسازش بپردازد.

دیدگاه‌ها