کد خبر : 1653402 | 13 آذر 1398 ساعت 10:28 | 54.1K بازدید | 0 دیدگاه

آمار باورنکردنی رحمتی مقابل استقلال

دروازه بان باتجربه شهرخودرو در حالی روز پنجشنبه مقابل استقلال قرار می گیرد که پیش از این 18 بار رودرروی این تیم بازی کرده است.

آمار باورنکردنی رحمتی مقابل استقلال

به گزارش "ورزش‌سه"، نام سید مهدی رحمتی با استقلال عجین شده است؛ دروازه بانی که به واسطه سالها بازی با پیراهن آبی ها محبوبیت زیادی هم نزد استقلالی ها پیدا کرد، رکوردهای جالبی را به ثبت رسانده است. رحمتی که چندین سال بازوبند کاپیتانی آبی ها را نیز بر دست بست، یکی از نفراتی است که افتخارات زیادی نیز با این تیم به دست آورده اما همواره اختلافاتی را با برخی مدیران و مربیان داشته که در پی این ماجراها امسال ترجیح داد برای چندمین بار استقلال را ترک کند و به شهرخودرو برود.


رحمتی اگرچه در جوانی به پیراهن استقلال رسید اما در گذشته نیز چند بار به دلایل مختلف این تیم را ترک کرد و دوباره برگشت. او بار اولی که از استقلال رفت، به مس کرمان رفت و دوباره بازگشت. دو مقطع رفت و برگشت به سپاهان مرحله بعدی بود؛ همچنین او یک فصل هم در پیکان توپ زد. حالا رحمتی امسال با پیراهن شهرخودرو در لیگ برتر حضور پیدا می کند و البته که شاید دیگر زمانی برای بازگشتش به جمع آبی ها وجود نداشته باشد.


شاید جالب باشد که بدانید دروازه بان سابق تیم ملی ایران در طول سالها بازی خود 18 بار با پیراهن تیم های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته است. او با فجرسپاسی، مس کرمان، سپاهان و پیکان روبه روی استقلال بازی کرده و روز پنجشنبه با پیراهن پنجمین تیم یعنی شهرخودرو جلوی تیم محبوبش بازی می کند.


در 18 تقابل قبلی رحمتی با استقلال تیم او نتایج جالبی هم گرفته است؛ سیدمهدی در تقابل با استقلال 4 برد، 6 تساوی و 8 باخت عایدش شده که بهترین دورانش را در مس کرمان بوده است. او قبل از آنکه برای اولین بار پیراهن استقلال را برتن کند، با پیراهن فجرسپاسی 6 بار جلوی استقلال قرار گرفت.


حاصل کار تیم مهدی رحمتی در دوران جوانی با استقلال کسب یک پیروزی، 3 تساوی و دو باخت در 6 مسابقه ممکن بود. رحمتی البته خیلی زود با بازی های خوب در فجرسپاسی پیشرفت کرد و برای اولین بار در لیگ چهارم پیراهن آبی ها را پوشید.


دروازه بان سابق تیم ملی در دو مقطع استقلال را به مقصد سپاهان ترک کرد که در این مدت 6 بار رودرروی استقلال قرار گرفت. کسب یک برد، دو تساوی و 3 باخت حاصل کار رحمتی و یارانش در آن مسابقات بوده است.

 


بار سومی که رحمتی از استقلال جدا شد، سر از مس کرمان در آورد. زمانی که او دو فصل پیراهن مس را بر تن کرد. مس آن زمان با هدایت پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی بهترین نتایج را گرفت و دوران خوبی را سپری کرد. حاصل 4 تقابل مهدی رحمتی با استقلال در آن مقطع دو برد، یک تساوی و یک باخت در 4 مسابقه رودررو بود.


رحمتی در یک فصلی که حضور در پیکان را تجربه کرد هم دو بار جلوی استقلال قرار گرفت که دو شکست با نتایج 3 بر صفر و یک بر صفر نصیبش شد.


نکته قابل توجه درباره این دروازه بان چنین است که او در 4 مسابقه آخری که مقابل استقلال قرار گرفته، موفق به کلین شیت نشده است. رکورددار کلین شیت در طول یک فصل لیگ برتر فوتبال ایران در 4 مسابقه آخر 3 شکست و یک تساوی را تجربه کرد که در مجموع این بازی ها  9 بار دروازه اش باشد. او 4 گل را در دو بازی با پیکان دریافت کرد؛ در جریان برتری 4 بر 3 استقلال مقابل سپاهان 3 گل خورد و یک گل هم در جریان تساوی یک بر یک این دو تیم دریافت کرد.


حالا با این آمارها رحمتی روز پنجشنبه با پیراهن شهرخودروی مشهد برای نوزدهمین بار مقابل استقلال قرار می گیرد. مسابقه ای که برای او حساسیت زیادی دارد و بی تردید تلاش خواهد کرد بار دیگر توانایی های فنی اش را به استقلالی ها نشان بدهد.

دیدگاه‌ها