کد خبر : 1653666 | 14 آذر 1398 ساعت 15:01 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

به امید درخشش تکواندوکاران ایرانی در شیاپچانگ مسکو

آرمین، میرهاشم و سجاد؛ فقط یک قدم تا توکیو

تیم ملی تکواندوی ایران فردا کار خود در فینال گرندپری 2019 که میدان سرنوشت سازی برای کسب سهمیه المپیک 2020 به شمار می رود، آغاز می کند.

آرمین، میرهاشم و سجاد؛ فقط یک قدم تا توکیو

به گزارش "ورزش سه"، آخرین آوردگاه رسمی کسب امتیاز برای حضور در المپیک 2020 توکیو از طریق رنکینگ سیستم در حالی 15 و 16 آذر در مسکو روسیه برگزار می شود که همه کشورها با تمام قدرت پا در این میدان گذاشته و انتظار برگزاری مسابقات حساس و تماشایی می رود.

 

تیم ایران با 4 ورزشکار در سه وزن در این مسابقات حضور داشته و هر 4 نفر شانس کسب امتیاز و قرار گرفتن در بین نفرات برتر وزن خود را دارند. در وزن اول آرمین هادی پور هم اکنون با 336.19 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد و در پایان امسال و پس از کسر تمامی امتیازات ممکن امتیازاتش به 328.04 خواهد رسید که بدون امتیاز فینال گرندپری بازهم جایگاه چهارم را برای وی به ارمغان خواهد آورد. در این وزن نفرات اول و دوم اهل کشور کره می باشند لذایکی از آنها از جدول حذف خواهد شد و آرمین یک پله دیگر امکان صعود دارد.


آرمین صرفا با حضور در مسابقات روسیه سهمیه خود برای توکیو را قطعی کرده است مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و آن این است که در روسیه، نمایندگان روسیه و ایتالیا که هم اکنون پشت سر آرمین قرار دارند اول و دوم شوند و آرمین بازی اول خود را ببازد، که بعید به نظر می رسد. اما نکته ای که آرمین باید به آن توجه کند اینست که او باید سعی کند در پایان سال رتبه خود را در یکی از جایگاه های 2 و 3 تثبیت کند تا در قرعه کشی المپیک تا قبل از مسابقه فینال با کره جنوبی رودررو نشود.

 

در وزن دوم اما قصه به شکل دیگری است. میرهاشم حسینی که با کینه توزی انگلیسی ها راهش برای توکیو بسیار سخت شد در آخرین رنکینگ اعلامی با 296.88 امتیاز در رده هفتم قرار دارد و پیش از انصراف ابوغاش اردنی از حضور در مسکو، برای کسب سهمیه چاره ای جز حضور در فینال نداشت. اما هم اکنون کارش راحتتر شده و با یک مدال برنز نیز می تواند مسافر توکیو باشد. البته به شرطی که در آنسوی جدول دنیسنکو روسی بر سیندن انگلیسی پیروز نشود. میرهاشم که بیشتر امتیازات خود را در سالهای 2018 و 2019 جمع آوری کرده در پایان امسال کمترین ریزش امتیاز را دارد و بدون در نظر گرفتن امتیاز مسکو با 286.87 امتیاز در رده هفتم خواهد ایستاد که با توجه به عدم حضور ابوغاش، میرهاشم تنها با یک برد می تواند حریف اردنی را پشت سر بگذارد. و با در نظر گرفتن اینکه در این وزن بین ژائو چینی و دای هون لی کره ای و احتمالا سیندن انگلیسی، یکی در گرند اسلم اول خواهد شد، نفر ششم رنک نیز به المپیک راه پیدا خواهد کرد. حسینی در این وزن حتی با کسب مدال طلا، نخواهد توانست به بالاتر از جایگاه چهارم صعود کند. در این وزن سروش احمدی نیز اگر مدال طلا را کسب کند می تواند امیدوار باشد تا در بین 6 نفر برتر وزن خود قرار بگیرد.

 

اما در وزن چهارم کار سجاد مردانی سخت تر است. سجاد مردانی که در آخرین رنکینگ اعلامی با 260.76 امتیاز دو پله نزول کرده و در جایگاه هفتم ایستاده است، در پایان امسال نیز نزولی بیشتر داشته و بدون در نظر گرفتن امتیاز مسکو، تا رتبه نهم نزول خواهد داشت. چرایی این امر به آنجا بر می گردد که در پایان سال 2019، 20 امتیاز باقی مانده سجاد از سال 2015 و 20 امتیاز مدال طلای فینال گرندپری سال 2016 از امتیازاتش کسر خواهد شد و با توجه به امتیازاتی که رقبای سجاد در مسابقات قهرمانی اروپا 2019 کسب کرده اند از وی پیشی خواهند گرفت. از اینرو سجاد برای حضور در المپیک باید در مسکو مدال طلا را کسب کند و یا چشم انتظار مسابقات گرند اسلم بماند و در صورت کسب جایگاه بهتر از کیودواین کره ای در این مسابقات، خود را مسافر توکیو بداند.

 

در پایان امید است تیم ملی تکواندوی ایران که در 2 سال اخیر با برنامه ریزی اصولی و همدلی تیمی، مسیر رو به رشدی را طی کرده است بتواند هر سه سهمیه ممکن المپیک توکیو را کسب و در این رویداد مهم سربلند باشد.

دیدگاه‌ها