کد خبر : 1653823 | 15 آذر 1398 ساعت 00:22 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

تحریم روزنامه ایتالیایی توسط میلان و رم

دو باشگاه آ اس رم و آث میلان، روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپورت را به دلیل تیتری که امروز در صفحه اول آن منتشر شد تحریم کرده و اعلام کردند در مبارزه با نژادپرستی مصمم هستند.

تحریم روزنامه ایتالیایی توسط میلان و رم

به گزارش "ورزش سه"، دو باشگاه آاس رم و آث میلان اعلام کردند که در واکنش به تیتر جنجالی شماره امروز روزنامه کوریره دلو اسپورت که به تیتر "جمعه سیاه" معروف شده، این روزنامه را تحریم کرده‌اند و تا پایان سال 2019 به هیچیک از عوامل این روزنامه اجازه نخواهند داد در مقرهای تمرینی دو باشگاه حاضر شوند.

 

1456890

 

در شماره امروز کوریره و به عنوان بخشی از مطالب این روزنامه درباره دیدار اینتر و رم که روز جمعه برگزار خواهد شد، تصویری از دو ستاره سابق لیگ برتری، لوکاکو و اسمالینگ، چاپ شده و از تیتر جمعه سیاه بر روی آن استفاده شده بود. کوریره بعد از انتقادهای شدید از این تیتر، از خود دفاع کرده و گفته بود این تیتر بخشی از یک مقاله "ساده و بدون اشکال" بوده که هدفش "تقدیر از گنجینه فوق‌العاده تنوع" در فوتبال بوده است.

 

بعد از واکنشهای بسیار شدید و همه جانبه علیه این روزنامه و تیترش و متهم کردن آن به نژادپرستی، دو باشگاه رم و آث میلان تصمیم گرفتند در این باره دست به اقدام عملی زده  و تا پایان سال جاری میلادی از همکاری با این روزنامه خودداری کنند.

 

1456765

 

در بیانیه منتشر شده در وبسایت باشگاه آث میلان، رقیب همشهری اینتر چنین آمده:" ما معتقدیم بازیکنها، باشگاه، هواداران و رسانه‌ها باید در نبرد با نژادپرستی در فوتبال متحد باشند و همه ما در مقابل کلمات‌مان مسئولیم و باید درباره کلماتی که انتخاب می‌کنیم و پیامی که منتقل می‌کنیم بسیار دقیق باشیم. در واکنش به تیتر جمعه سیاه که امروز توسط این روزنامه منتشر شده دو باشگاه میلان و رم تصمیم گرفتند تا پایان سال مانع از حضور کوریره دلو اسپورت در مقرهای تمرینی خود شوند و در این مدت با این روزنامه هیچ همکاری رسانه‌ای نخواهند داشت. دو باشگاه می‌دانند که مقاله منتشر شده در صفحات داخلی روزنامه که تیتر برای آن به کار گرفته شده، حاوی پیامی ضد نژادپرستی بوده و به همین علت است که کوریره را تنها تا ماه ژانویه تحریم می‌کنیم".

 

 

دیدگاه‌ها