کد خبر : 1653893 | 15 آذر 1398 ساعت 16:23 | 53.4K بازدید | 0 دیدگاه

عبور از خان اول با شکست؛

آقا یحیی به تونل وحشت رسید؛ 54 روز جهنمی!

شاگردان گل محمدی در ادامه راه خود برای بقا در جمع مدعیان لیگ و حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مسیر دشواری را مقابل خود می‌بینند.

آقا یحیی به تونل وحشت رسید؛ 54 روز جهنمی!

به گزارش "ورزش سه" داستان از این‌جا کلید خورد که سرمربی جوان مشهدی‌ها پیش از رویارویی با استقلال، در کنفرانس خبری گفت که حالا دیگر شهر خودرو به تونل وحشت رسیده است؛ تعریف درست آقایحیی از مسیر پیش‌روی تیمش تا تعطیلات پسا نیم فصل. لغو بازی برابر تراکتور، فشردگی مصاف های مشهدی‌ها در هفته های پایانی نیم فصل را هم افزون کرد تا در کنار استرس رویارویی برای نخستین حضور شهر خودرو در پلی آف آسیا، شاگردان گل محمدی با رقبای مستقیم خود در جمع مدعیان لیگ یکی پس از دیگری رو در رو شوند.

 

* شکست از استقلال؛ آغاز راه تونل وحشت

 

عصر دیروز اما شاگردان یحیی گل محمدی در نخستین تقابل خود در بازی های سرنوشت‌ساز یا به اصطلاح خودشان "تونل وحشت" به مصاف استقلالِ آماده این روزها رفتند؛ دوئلی که در پایان مشهدی‌ها را دست خالی و حتی بدون یک شوت در چارچوب به سمت دروازه حسینی به خانه فرستاد و جایگاه دوم جدول را هم از آنها گرفت تا در دوئل استرا-یحیی سرمربی جوان ایتالیایی استقلال مچ گل محمدی را بخواباند و تیمش را به صدر جدول لیگ بفرستد.

 

* در 4 روز؛ دو غول را بکش!

 

دوشنبه پیش رو، پسران آقایحیی باید در خانه به مصاف سپاهانی بروند که پیش از فصل آنها را در مشهد برده بود؛ تیم زخم خورده قلعه‌نویی که با تساوی در قائمشهر، صدر را از دست داده است و حالا می‌خواهد در مشهد دوباره برای رسیدن به جایگاه خود برابر شاگردان گل محمدی صف‌آرایی کند. جدال 6 امتیازی دیگر، که باید دید پس از تقابل با استقلال و شکست برابر آنها، مشهدی‌ها در سومین جدال بزرگ فصل خود چه می‌کنند؛ آنها پیش از این در خانه پرسپولیس را برده بودند.

 

پس از یک بازی حیثیتی با سپاهان، شهر خودرویی‌ها باید بار سفر را به سوی مربی سابق خود ببندند و به مازندران سفر کنند؛ شهری که حالا بیشتر شبیه به یک باتلاق برای مدعیان است. جایی که استقلال به سختی پیروز شد و سپاهان متوقف و شاگردان کالدرون در انتظار سفر. اصلا تیم مهاجری در خانه، بدون نگاه به جایگاه جدولی‌اش یک غول به تمام معناست که در برابر تیم های بزرگ و کوچک، سخت اجازه می‌دهد سه امتیاز از قائمشهر خارج شود؛ به ویژه آن‌که برخورد با شهر خودرو بدون شک برای مهاجری یک روز حیثیتی هم خواهد بود.

 

* فرصتی برای نفس کشیدن

 

پس از سه تقابل مهم با استقلال، سپاهان و نساجی مشهدی‌ها هر چند نیم فصل به پایان می‌رسد اما لیگ تعطیل نمی‌شود! شاگردان یحیی در شروع نیم فصل دوم با یک بازی کمتر، باید در خانه از پیکانی میزبانی کنند که در دور رفت به آسانی توانستند از سد آن بگذرند و شاید پس از سه بازی سهمگین و سخت، بتوان گفت که یک بازی نسبتا آسان انتظار شهر خودرو را می‌کشد؛ پس از پیکان اما سفر به بوشهر در دستور کار شهر خودروست. جایی که باید به مصاف شاگردان میشو بروند که این روزها حتی برابر تراکتور هم تن به شکست ندادند و معلوم نیست تا آن‌روز سیر نتایج‌شان چطور می‌شود اما به نظر می‌رسد برای تیم منظم و یک‌دست یحیی، بازی چندان دشواری نباشد.

 

* وقت آسیایی شدن

 

پس از بازی شاهین، که اکثر تیم های لیگ راهی تعطیلات نیم فصل می‌شوند ماجرای تازه برای شاگردان ماجراجوی یحیی تازه شروع می‌شود؛ ابتدای سفر به تبریز برای برگزاری دیدار معوقه برابر تراکتور که یکی دیگر از جدال های شش امتیازی برای تیم گل محمدی محسوب می‌شود و پس از مصاف برای آسیایی شدن. ابتدا میزبانی در خانه در اول بهمن ماه برابر یکی از دو تیم چنای سیتی هند و الرفع قطر و در صورت پیروزی، سفر به قطر و رویارویی با یاران کریم انصاری فرد در السیلیه قطر.

 

از 14 آذر که مشهدی‌ها در تهران به مصاف استقلال رفتند تا 8 بهمن که احتمالا به قطر سفر کنند، می‌شود 54 روز در تونل وحشت لیگ و آسیا و 7 دوئل حساس؛ این فصل تیم یحیی نشان داده شاید سخت گل بخورد اما سخت هم گل می‌زند و بدون شک عبور از 6 مصاف پیش روی برای بقا در جمع مدعیان و حتی رسیدن به جمع تیم های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این‌چنین میسر نیست.

 

سخت گل خوردن هنری‌ست که یحیی به تیم‌اش آموخته و حالا خوب گل زدن شاید آموزه‌ای باشد که آقا معلم باید در این 54 روز حسابی به بازیکنان تیمش برای عبور از تونل وحشت لیگ دیکته کند.

دیدگاه‌ها