کد خبر : 1654147 | 16 آذر 1398 ساعت 19:00 | 66.8K بازدید | 0 دیدگاه

کاپیتان آبی‌ها در جنگ با کاپیتان تیم ملی و رفقا

بازیکنانی که لیگ نوزدهم را مهندسی می‌کنند (گزارش)

جنگ مهندسی در لیگ برای مهیا کردن پاس‌های طلایی گلزنی به اوج خود رسیده و نفرات نامداری در جدول گلسازان تا به اینجا حضور دارند.

بازیکنانی که لیگ نوزدهم را مهندسی می‌کنند (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، در جدول گلسازان لیگ و در شرایطی که هفته سیزدهم به پایان رسیده، جنگ جالبی میان مهندسان لیگ شکل گرفته است؛ جایی که دو بازیکن از استقلال و دو بازیکن از جمع خودروسازان برای رسیدن به این عنوان که در پایان فصل می‌تواند حتی منجر به دستیابی به عنوان برترین هافبک فصل شود، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 


وریا غفوری؛ کاپیتان در سودای مهندسی
مدافع راست ملی‌پوش استقلال در یکی از بهترین‌ فرم‌های خود در این فصل قرار دارد و بعد از بستن بازوبند کاپیتانی آبی‌ها به دنبال این است تا در زمین به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار نقش آفرینی کند. از 26 گلی که استقلال در این فصل به ثمر رسانده، این بازیکن با 4 پاس گل به همراه دیگر هم‌تیمی خود در صدر قرار دارد. وریا در دیدار مقابل سپاهان برای قائدی، نفت آبادان برای شیخ دیاباته، سایپا برای سجاد آقایی و در نهایت مقابل گل گهر برای هروه میلیچ گلسازی کرده تا اهداف او برای مهاجم هدف و گلزن متفاوت باشد.

 

1453902

 

مهدی قائدی؛ شماره 10 در اوج
بازیکنی که با سر و صدای زیادی به جمع آبی‌پوشان اضافه شده بود، بعد از تغییر نیمکت این تیم از علیرضا منصوریان به وینفرد شفر و بعد از آن استراماچونی اکنون در بلوغ کامل فنی خود قرار دارد و رفته رفته به چهره تاثیرگذار این تیم تبدیل شده است. او در این فصل با پوشیدن پیراهن شماره 10 استقلال که در ابتدای فصل مورد انتقاد قرار گرفته بود، توانست به خوبی حواشی را کنترل کرده و نمایش درخشانی با ثبت 4 پاس گل و 6 گل زده، یکی از ستاره‌های قابل اعتنای مرد ایتالیایی نیمکت آبی‌ها محسوب می‌شود. او که زوج خطرناکی با دیاباته شکل داده، تاکنون سه پاس گل برای این مهاجم خطرناک نیجریه‌ای فراهم کرده (شهرخودرو، تراکتور و سپاهان) و دیگر پاس گل او به علی کریمی در بازی با نساجی مازندران بود.

 

 

سعید واسعی؛ مهندس از نقطه کرنر
وینگر شماره 10 پیکان نقش موثری در فاز تهاجمی ایفا کرده است و اکنون با سه گل زده و 4 پاس گل جزو تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود. سعید واسعی که با گلزنی در جدال با پرسپولیس نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، نقش اول گلسازی این تیم از روی ضربات ایستگاهی کرنر را برعهده دارد و هر چهار پاس گل او مربوط به ارسالی‌های کرنر است. او مقابل نفت مسجدسلیمان، شاهین بوشهر، سایپا و صنعت نفت آبادان موفق شده از این حربه برای تیمش گلسازی کند تا در کنار آقای گل تیمش در صدر جدول گلسازان قرار داشته باشد.

 

 

معین عباسیان؛ یک هت تریک برای صدرنشینی
بازیکن سایپا صدرنشینی خود را مدیون درخشش طی دو هفته ابتدایی فصل است. جایی که او در هفته اول بعد از اینکه ثانیه‌هایی بعد از تعویض در فولادشهر موفق شد پاس گل اول خود را رقم بزند. او در هفته دوم با حضور فیکس در ترکیب مقابل نساجی مازندان هت تریک پاس گل رقم زد تا علیرغم ناکامی تیمش طی 10 هفته اخیر همچنان صدرنشین باشد. سایپا طی 9 هفته اخیر موفق نشده گلی برابر رقبایش به ثمر برساند و این مساله باعث شده تا جایگاه معین عباسیان نیز بیش از هر زمان دیگری در خطر باشد.

 

1434752

 

در رده بعدی این جدول نیز ستاره‌هایی همچون مسعود شجاعی از تراکتور، محمد محبی و امید نورافکن از سپاهان، حسین ابراهیمی از نفت مسجدسلیمان، میلاد جهانی از نفت آبادان، مهدی ترابی از پرسپولیس و مهدی ترکمان از پارس جنوبی جمع قرار دارند. بازیکنانی که مطمئنا می‌توانند در ادامه فصل به تعداد پاس‌های خود اضافه کنند و رقابت را در بالای جدول افزایش دهند.
نکته عجیب اینکه در فصل گذشته محمد کریمی از سپاهان به عنوان برترین گلساز لیگ معرفی شد که در این فصل نه تنها در این راه به موفقیتی نرسیده که در ترکیب شاگردان امیر قلعه نویی نیز نتوانسته جایگاه مناسبی به دست بیاورد.


با این حال باید دید در نهایت با گذشت بیش از یک سوم از فصل، کدامیک از هافبک‌ها در نهایت قادر خواهند بود بیشترین فرصت طلایی برای گلزنی را برای تیم‌ها خود شکل دهند.

دیدگاه‌ها