کد خبر : 1654298 | 17 آذر 1398 ساعت 13:24 | 79.4K بازدید | 0 دیدگاه

ملکیان: نمی توانم دیاباته را به عنوان فوتبالیست بپذیرم!

ماندن استراماچونی در ایران سورپرایز بزرگی بود

مهاجم سابق استقلال اوج گرفتن این تیم و ماندن سرمربی ایتالیایی در تهران را بزرگ ترین سورپرایز این فصل لیگ برتر می داند.

ماندن استراماچونی در ایران سورپرایز بزرگی بود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال با برتری مقابل شهرخودرو به صدر جدول لیگ برتر رسید تا بعد از شروعی ناامیدکننده با سرمربی ایتالیایی به یکباره اوج گرفته و همه نگاه ها را تغییر بدهد. آبی های پایتخت در حالی این موفقیت بزرگ را ثبت و با استراماچونی به دلربایی از تمامی طرفداران و اهالی فوتبال پرداختند که دگرگونی گسترده ای در نوع فوتبال و برنامه های تاکتیکی این تیم مشاهده شد و همه حضور مردی مثل استراماچونی را دلیل اصلی آن قلمداد کردند. اما فرد ملکیان مهاجم سابق استقلال بیشتر از این که بخواهد از دانش فنی مربی ایتالیایی تمجید کند به تیزهوشی او و شناخت فوری از جو فوتبال ایران پرداخت.

 

خودباوری بازیکنان رمز بزرگ موفقیت است


این روزها همه می گویند استراماچونی و هنر او توانسته استقلال را به اوج بازگرداند. شاید تاثیرگذار باشد اما من احساس می کنم بیشتر از هر نکته فنی، خودباوری که بین بازیکنان ایجاد شد استقلال را به صدر جدول رساند. در روزهای ابتدایی فصل استقلال همین نفرات را داشت اما نتیجه نمی گرفت اما الان می بینیم که همان تیم نتیجه می گیرد پس خودباوری و اعتماد به نفس بالا در تیم ایجاد شده است. اوایل بازیکنان خودباوری لازم را نداشتند و در حالی وارد زمین می شدند که می گفتند بریم ببینیم در 90 دقیقه چه پیش می آید اما الان از اول همان بازیکنان برای برد به زمین می روند.

 

استقلال کاملا در مشت مرد ایتالیایی است


روحیه جنگندگی در تیم فوق العاده بالاست. نمی خواهم مسائل فنی و دگرگونی تاکتیکی را نادیده بگیرم اما بی انصافی است که نقش بازیکنان را نادیده بگیریم، بازیکنانی که به خودباوری رسیدند و برخلاف ابتدای فصل که برخی از جوانان تیم می ترسیدند خودشان را در تیمی مدعی قهرمانی حل کنند الان جان خود را نیز می دهند تا استقلال برنده شود. استراماچونی باعث شد این بازیکنان به خودباوری برسند و تیمی شوند که کاملا در مشت مربی قرار دارد. 

 

استراماچونی فوتبال ایران را زود شناخت


سرمربی ایتالیایی یک زرنگی بزرگ داشت آن هم این که در سه ماه اول حضور در ایران کاملا جو حاکم بر فوتبال و حواشی آن را شناخت و پی برد در تیمی پرطرفدار مثل استقلال چگونه باید رفتار کند. به هر حال او روی نیمکت اینتر نشسته وبه نظرم به دور از هرگونه قیاسی استقلال کمتر از اینتر نیست. وفق یافتن با ایران مهم ترین دلیل موفقیت استراماچونی محسوب می شود چون همین الان تک تک صحبت هایی که می کند، رفتاری که در تمرینات و به دور از اردو دارد همین طور نوع ایستادن در کنار خط طولی و نیمکت نشان می دهد او دنبال هدف خاصی است و تنها با هدف پول درآوردن یا بیزینس به ایران نیامده است. او آمده که خودش و دانشش را اثبات کند و معتقدم کاملا موفق بوده است.


تبریزی به یک دلیل بزرگ در استقلال ناکام شد


بازی کردن در تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس شرایط خاص خودش را دارد. شاید این جمله کلیشه ای باشد اما برای کسی که آن را از نزدیک لمس کرده نمی تواند کلیشه باشد چون بازی در تیمی مثل استقلال با تیمی شهرستانی که نه حاشیه دارد و نه زیر ذره بین است زمین تا آسمان تفاوت هست. شاید به همین خاطر هم بود که مرتضی تبریزی نتوانست در استقلال مثل خیلی های دیگر جا بیافتد. البته اعتقاد شخصی خود من این است تبریزی بعد از چند بازی گل نزدن بیشتر از این که تحت تاثیر طرفداران باشد تحت الشعاع حس درونی خود قرار گرفت. حس ترس از گل نزدن و از بین رفتن اعتماد به نفس که یک بازیکن حرفه ای باید آن را داشته باشد. شاید اگر این حس کنترل می شد و تمرکز بیشتری در نوع بازی او وجود داشت الان به جای دیاباته ، تبریزی ستاره استقلال بود.

 

هنوز هم نمی توانم دیاباته را به عنوان فوتبالیست بپذیرم!


من هم مثل خیلی از هواداران استقلال اصلا تصور نمی کردم شیخ دیاباته فوتبالیست باشد چه برسد به این که ستاره استقلال هم بشود (باخنده) روزهای اول وقتی اندام او را دیدم و با اضافه وزنی که داشت فکرش را نمی کردم او فوتبالیست باشد! همین الان هم حس شخصی خودم این است دویدن او اصلا تناسبی با بازیکنان استاندارد و حرفه ای ندارد اما دیدیم که یک تمام کننده بزرگ است و این ما و تمام هواداران استقلال را خوشحال می کند و از این مهم تر هم نکته ای وجود ندارد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد گرچه اعتراف می کنم هنوز نتوانستم به عنوان یک بازیکن سابق استقلال با این بازیکن ارتباط برقرار کنم چون قانع کردن خودم به عنوان این که دیاباته ستاره ای حرفه ای در فوتبال است، کار آسانی نیست!

 

دو سال زمان برد قائدی بفهمد به چه تیمی آمده است


روزی که شنیدم مهدی قائدی در سن 17 سالگی به عنوان بازیکنی حرفه ای سر از استقلال درآورده حسابی نگران آینده او شدم. دیدید که این بازیکن دو سال اول در جو بزرگی استقلال و حاشیه هایش چه اتفاقاتی که تجربه نکرد اما خوشحالم او مشاوران خوبی پیدا کرد و توانست به جاده موفقیت با این تیم بازگردد. قائدی به موقع پی برد که استقلال پل پرش او به تیم های بزرگ اروپایی است و می بینید که هر بازی نسبت به بازی قبل پخته تر ظاهر می شود.

 

از داخل به استقلال ضربه نزنند قهرمان می شود


استقلال قهرمان می شود؟ اگر عوامل بیرونی دخیل نباشند این تیم روی ریل در مسیری افتاده که می تواند قهرمان شود. مسلما اگر از داخل باشگاه استقلال به این تیم  ضربه مالی نخورد، می تواند قهرمان شود. گرچه من احتمالش را با وضعیت فعلی بسیار ضعیف می دانم و می بینید که هر روز تن هواداران با انواع و اقسام خبرهای نگران کننده می لرزد حالا چه برسد به بازیکنی که روی قرارداد و وعده های باشگاه حساب باز کرده است.

 

ماندن استراماچونی در ایران سورپرایز بزرگی بود


سورپرایز این فصل؟ اول فصل حس خوبی پیرامون ماندن استراماچونی نداشتم و حس می کردم خیلی زود عطای کار در استقلال را به لقایش می بخشد و می رود اما ماند و این اولین سورپرایز فصل بود. دومین سورپرایز هم برگشت استقلال به جایی بود که باید باشد .

 

دیدگاه‌ها