کد خبر : 1654410 | 17 آذر 1398 ساعت 20:41 | 105.6K بازدید | 0 دیدگاه

مگر آنکه در قرارداد ثبت شده باشد

قانون فیفا مربوط به بازیکن است نه مربی!

استراماچونی قرارداد خود را با آبی ها فسخ کرد! جدای همه حرف و حدیث هایی که درباره این اتفاق عنوان می شود باید دید از نظر حقوقی این اقدام مرد ایتالیایی بی نقص است یا خیر؟

قانون فیفا مربوط به بازیکن است نه مربی!

به گزارش "ورزش سه"، خبری عجیب حدودا یک ساعت پیش در فضای رسانه ای پیچید و ولوله ای در میان هواداران استقلال به پا کرد. سرمربی ایتالیایی آبی ها به صورت یک طرفه اقدام به فسخ قرارداد خود کرده تا دیگر در ایران مربیگری نکند. اتفاقی که قطعا دلایل مالی آن غیرقابل انکار است.

 

در این شرایط یکی از مهمترین سوالات به قانونی و یا غیرقانونی بودن اقدام فسخ قرارداد یک طرفه از سوی یکی از طرفین است و به همین دلیل با امیرارسلان اسکندری، کارشناس حقوقی ورزشی تماس گرفتیم تا از چند و چون ماجرا مطلع شویم. اسکندری در ابتدا گفت: ما در حال حاضر نه از قرارداد اطلاعی داریم و نه از نحوه پرداخت های مالی چیزی می دانیم بنابراین نمی توانیم به طور دقیق در این باره نظر بدهیم و تنها می شود به صورت عمومی در این باره صحبت کرد.

 

او درباره رای فیفا مبنی بر این که اگر هر مربی دو ماه از باشگاه خود دریافتی نداشته باشد می تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند گفت: این موضوعی که گفته می شود مربوط به مربی نمی شود و در قوانین فیفا آمده است که اگر بازیکنی دو ماه از باشگاه خود دریافتی نداشته باشد می تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند.

 

اسکندری در ادامه گفت: البته اینجا می توان یک استثنا برای قرارداد شخص استراماچونی و یا هر مربی دیگری قائل شد و آن هم اینکه ممکن است خود مربی در قرارداد خود با تیم مورد نظر آورده باشد که در صورت دو ماه حقوق دریافت نکردن می تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند.

 

او حرف های خود را این گونه ادامه داد: بنابراین به احتمال بالا استراماچونی این بند را در قرارداد خود گنجانده است چرا که در نامه خود از ترکیب لغوی just cause استفاده کرده و این ترکیب به معنای دلیل موجه است. او در نامه خود تاکید کرده که فسخ یک طرفه قرارداد توسط وی با دلیلی کاملا موجه اتفاق افتاده و او بدون دلیل دست به این کار نزده است.

 

اسکندری در پایان این طور به حرف های خود پایان داد: این را هم باید گفت که در صورت افتادن این اتفاق، مربی مورد نظر باید در ابتدا با نامه ای مدیریت باشگاه را از تصمیم خود مطلع کند و به نوعی هشدار نهایی را داده باشد سپس دست به این کار بزند که نمی دانیم در مورد استراماچونی این اتفاق افتاده یا خیر. شاید او پیش از این مدیریت باشگاه را مطلع کرده باشد که در این صورت می توان گفت آبی ها از این موضوع اطلاع کافی داشته اند و اگر این اتفاق نیفتاده باشد هم باید گفت مربی ایتالیایی حرفه ای رفتار نکرده و در صورتی که می توانست باشگاه را از این کار خود مطلع کند این کار را نکرده و به صورت غافلگیرانه اقدام به فسخ قرارداد خود کرده است.

دیدگاه‌ها