کد خبر : 1654585 | 18 آذر 1398 ساعت 15:56 | 58.3K بازدید | 0 دیدگاه

بحران صرافی و واریز پول با حساب شخصی

پایان استقلالِ استراماچونی؛ مث یه خواب کوتاه

لحظه‌ی ترسناک برای هوادار استقلال وقتی بود که فتحی ‌بار دیگر با اطمینان از چیزی خبر داد؛ مثل تیام، پاتوسی و این‌بار آندره‌آ استراماچونی! استقلال برای سومین بار در سه فصل اخیر، از بحران عبور کرد، اوج گرفت و ناگهان از هم پاشید!

پایان استقلالِ استراماچونی؛ مث یه خواب کوتاه

به گزارش "ورزش سه" ،استقلال و بحران، انگار دو روی یک سکه‌اند. نزدیک‌تر شاید؛ برادرهای خونی‌اند. قدیمی‌های استقلال صدایش می‌کنند؛ هیولای درون. این‌بار اما این هیولا در غیرمنتظره‌ترین زمان ممکن، از بطن ناکارآمدی، از قلب عدم شفافیت و از دل تحریم و نظارت بر حساب‌های بانکی اروپایی بیرون زد و رویای مشترک هواداران استقلال را در یک نیمه‌شب پاییزی یک‌جا بلعید.


اختلاف استراماچونی با مدیریت استقلال از همان هفته‌های اول رسانه‌ای شد تا جایی که هواداران سهم استرا و تیمش را از مدیریت باشگاه جدا کردند و حتی در شب‌های بردهای سریالی و نتایج درخشان و تاریخ‌ساز استقلال، علیه فتحی مواضع تندی گرفتند. استقلالِ استرا اما با سرعتی باورنکردنی اوج می‌گرفت. با این حال هم‌زمان در پس پرده‌ها، جایی دور از چشم هواداران استقلال، فاصله بین سرمربی و مدیریت هم با همان سرعت زیاد و زیادتر شد!

 

 

1455107

 

تا شب گذشته، یک‌شنبه، انتشار بیانیه استراماچونی و فسخ یک‌طرفه قرارداد با استقلال که از جمعه ۱۵ آذر اجرایی شده بود! در نبود شفافیت و پاسخگویی به هنگام، بازار شایعه داغ و داغتر شد. از درون باشگاه (اسم راوی نزد نویسنده گزارش محفوظ است) دو روایت نقل شد؛ پیشنهاد نجومی یک تیم قطری به استرا و روایت دوم، تقاضای استرا به کاهش قرارداد از دو به یک سال. این اما همه حقیقت نبود! حتی عدم پرداخت مطالبات مالی هم دلیل اصلی فسخ یک‌طرفه قرارداد نیست، اگر چه بند فسخ به همین بهانه فعال شده است. ظن قویتر مربوط به شیوه انتقال پول، قوانین بانکی اتحادیه اروپا و ورودی‌های سوال‌برانگیز به حساب بانکی استراماچونی در ایتالیا است.


واریز پول از طریق صرافی‌هایی که با وجود تحریم‌ها با ایران کار می‌کنند به خودی خود غیرقانونی نیست اما جایی که صراف‌ها به جای کد رسمیِ صرافی، برای واریز پول از حساب‌های شخصی استفاده می‌کنند مشکل اصلی به وجود می‌آید. مشکلی که بعضاً تا تعلیق و بسته‌شدن حساب بانکی، تبعات قانونی و جریمه‌های سنگین مالی و جزایی جدی و لاینحل می‌شود...

 

برگردیم به استقلال، جایی که تیم استراماچونی نه از صفر که از زیر صفر، با سه امتیاز از پنج بازی و باخت دربی، آغاز کرد و مثل ققنوس از خاکستر بلند شد، طرحی نو زد، پرید، دل داد و دلبری کرد و اوج گرفت؛ اما، مثِ یه خواب، کوتاه!

 

رامتین جباری

دیدگاه‌ها