کد خبر : 1654822 | 19 آذر 1398 ساعت 11:20 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

تصویب لباس جدید تکواندوکاران برای المپیک

فدراسیون جهانی تکواندو استفاده از لباس‌های جدید این رشته در بازی‌های المپیک توکیو را تصویب کرد.

تصویب لباس جدید تکواندوکاران برای المپیک

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی تکواندو در آخرین مرحله گرندپری ۲۰۱۹ در مسکو از لباس‌های جدید این رشته رونمایی کرد. در لباس‌های جدید که چندان در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال علاقه مندان به تکواندو قرار نگرفته، کلاه هر ۲ تکواندوکار مشکی است؛ در حالی که قبلا کلاه ها قرمز و آبی رنگ بود. در هوگوها تغییری ایجاد نشده و همچنان به رنگ آبی و قرمز باقی مانده است.


تغییر اصلی که بیش از همه به چشم می‌آید، استفاده تکواندوکاران از شلوارهای مشکی است که برخلاف لباس قبلی جذب بدن شده و لباس کلی تکواندوکاران را از فرم قبلی منظم خود خارج کرده است.


پیش از مراسم گالای تکواندو در مسکو، ورزشکاران و اعضای کمیته‌های مختلف دعوت بودند تا نظرات خود را در خصوص لباس جدید ارائه دهند. پس از بازخورد همه ذینفعان تکواندو از جمله ورزشکاران، انجمن‌های ملی، مربیان و رسانه‌ها، فدراسیون جهانی تصمیم به تغییر گرفت.


البته در تصمیم جدید برای المپیک ۲۰۲۰ اعلام شده رنگ محافظ سر به صورت قبل به رنگ قرمز و آبی خواهد بود تا با رنگ هوگو و سیستم امتیازدهی مطابقت داشته باشد.  مطالعه دیگری توسط کمیته Ad Hoc در کنار کمیته ورزشکاران انجام خواهد شد تا رنگ شلوار رقابت را مشخص کند.


با اینکه پیش از این اعلام شده بود، رنگ کلاه و شلوار مردان مشکی و برای زنان سفید است، حالا فدراسیون جهانی از احتمال تغییر رنگ خبر داده است.

دیدگاه‌ها