کد خبر : 1654882 | 19 آذر 1398 ساعت 15:48 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با تیم های حاضر در گروه چهارم لیگ قهرمانان؛

گروهی که سپاهان می‌خواهد به آن لبخند بزند!

همگروه شدن با السد قطر، النصر عربستان و یکی از تیم های العین، بنیادکار یا الزورا گروه سختی را برای سپاهان که پس از سه سال به رقابت های آسیایی بازگشته، رقم زده است.

گروهی که سپاهان می‌خواهد به آن لبخند بزند!

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ظهر امروز برگزار شد و بر این اساس تیم فوتبال سپاهان با تیم های السد و النصر که به ترتیب قهرمان فصل گذشته لیگ های قطر و عربستان بوده اند، همگروه شده است و همچنین باید در انتظار دیدار پلی آف باشد تا ببیند از میان تیم های العین امارات، بنیادکار ازبکستان و الزوراء عراق  کدامیک می توانند خودشان را به عنوان تیم چهارم در گروه چهارم مسابقات معرفی کند.


در زیر به بررسی شرایط همگروهی های سپاهان می پردازیم:

 

السد قطر؛ در انتظار حضور ژاوی در اصفهان


شاگردان ژاوی یکی از مدعیان حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می روند و همواره مصاف این تیم با استقلال و پرسپولیس طی سال های اخیر، مصاف های جذابی را رقم زده است. حالا این تیم روز 15 اردیبهشت سال 1399 برخلاف همیشه اینبار به اصفهان پرواز می‌کند تا در نقش جهان با شاگردان امیرقلعه نویی مصاف بدهد(دیدار رفت روز 29 بهمن ماه سال جاری در قطر برگزار می شود). سپاهانی‌ها اصلا خاطره خوشی از السد ندارند، چرا که آخرین قهرمانی این تیم درآسیا  در سال 2015 می توانست رقم نخورد، اگر رحمان احمدی که دو کارته بود، مقابل این تیم در ترکیب سپاهان بازی نمی کرد. نکته خوش بینانه برای سپاهان اینکه السد این روزها شرایط سال گذشته اش را ندارد و با 15 امتیاز در رتبه چهارم جدول رده بندی لیگ ستارگان قطر حضور دارد. البته این تیم دو بازی کمتر نسبت به الدحیل صدرنشین 26 امتیازی مسابقات انجام داده است و حضور ستارگان بی شماری نظیر بونجاح، حسن عبدالکریم، اکرم عفیف، حسن الهیدوس، نام تائه هی و .. این تیم را به یک تیم خطرناک تبدیل می کند. آنها همین امسال اگر داوری بحث برانگیز احمد الکاف در دیدار نیمه نهایی برابر الهلال گریبانشان را نمی گرفت، شاید می توانستند به جای آبی های عربستانی در فینال بازی کنند.

 

1450388


النصر عربستان؛ تکیه بر خارجی های تعیین کننده


تیم فوتبال النصر عربستان پس از قهرمانی در سال گذشته که سبب ایجاد تغییراتی روی نیمکت بسیاری از تیم های بزرگ این کشور نظیر الاهلی و الهلال شد، این روزها در جدول فشرده مسابقات لیگ عربستان رتبه دوم را با کسب 20 امتیاز و هم امتیاز با الهلال ( النصر یک بازی بیشتر انجام داده است) در اختیار دارد ولی به ترتیب تیم های الاهلی، التعاون و الوحده را با 20، 19 و 18 امتیاز را پشت سر خود می بیند. النصر سال گذشته با ذوب آهن همگروه بود و در نهایت این دو تیم بودند که به مرحله بعدی راه یافتند. نکته قابل توجه در مورد این تیم، حضور خارجی های تعیین کننده نظیر احمد موسیِ نیجریه ای، نورالدین آمراباتِ مراکشی، پتروس، مایکون و جولیانوی برزیلی است؛ سال گذشته روی ویتوریا مربی 49 ساله پرتغالی این تیم نتوانست از برخی خارجی های خود نظیر آمرابات در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند ولی امسال آنها با قدرت کامل به مسابقات وارد خواهند شد و پتروس در پست هافبک تدافعی و جولیانو و آمرابات به عنوان دو وینگر چپ و راست و در نهایت مایکون در قلب خط دفاعی از بازیکنان تعیین کننده این تیم به شمار می روند.

 

1429635

 


العین امارات، بنیادکار ازبکستان یا الزوراء عراق؛ کدامیک حریف چهارم می شوند

 

العین امارات


العین در حال حاضر در جدول مسابقات لیگ امارات رتبه سوم را پس از انجام 7 بازی و کسب 14 امتیاز در اختیار گرفته و با در اختیار داشتن ستاره هایی نظیر شیوتانی، کایو و کوجو لابا بازیکن تیم ملی توگو می تواند حریف سرسختی برای سپاهان در صورت صعود باشد.

 

1405401


بنیادکار ازبکستان


بنیادکار دیگر حریف احتمالی سپاهان می تواند باشد که در حال حاضر از 26 بازی در لیگ امتیاز 43 امتیاز گرفته و با توجه به اینکه پاختاکور 69 امتیاز کسب کرده، احتمالا قافیه قهرمانی را به این تیم واگذار خواهد کرد ولی تیم های ازبکستانی همواره برای تیم های ایرانی دردسرساز شده اند؛ با این حال تجربه آخرین بازی امیرقلعه نویی در کسوت مربی تیم فوتبال ذوب آهن با تیم های ازبکستانی خوش بوده است.

 

الزورای عراق


در نهایت الزورا در میان این سه حریف و با توجه به شرایط این روزهای عراق شانس کمتری برای رسیدن به گروه مرگ رقابت ها  دارد و با توجه شرایط این روزهای عراق و تعطیلی لیگ فوتبال این کشور، آمادگی اش از سایر رقبا کمتر خواهد بود. البته که بازی در عراق با توجه به تجربه ای که ذوب آهن فصل گذشته در مقابل این حریف تجربه کرد، اصلا کار ساده ای در صورت رسیدن الزورا به مرحله گروهی نخواهد بود. الزورا در حال حاضر با کسب 5 امتیاز رتبه ششم را در لیگ عراق در اختیار دارد.

 

گروهی که سپاهان به آن لبخند می زند


در صورتی که العین بتواند خودش را به عنوان تیم چهارم این گروه معرفی کند، گروه چهارم در منطقه غرب آسیا سخت ترین گروه خواهد بود و حتی در صورت صعود بنیادکار و الزوا هم چندان از دشواری این گروه کاسته نمی شود؛ با این حال تیم فوتبال سپاهان با خیال راحت از حضور در این گروه حرف زده و با اطمینان به استقبال بازی هایش در این گروه رفته است؛ چیزی که می تواند پس از سه سال بار دیگر پای ستاره های آسیایی و جهانی را به اصفهان و اینبار ورزشگاه نقش جهان بازکند.

 

1458574


برنامه بازی‌های سپاهان در گروه چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سال 2020؛


سپاهان - برنده پلی‌آف ۲۲ بهمن ۹۸
السد - سپاهان ۲۹ بهمن ۹۸
سپاهان - النصر ۱۳ اسفند ۹۸
النصر - سپاهان ۱۸ فروردین ۹۹
برنده پلی‌آف ۴ - سپاهان ۱ اردیبهشت ۹۹
سپاهان - السد ۱۵ اردیبهشت ۹۹

 

1458523

دیدگاه‌ها