کد خبر : 1655064 | 20 آذر 1398 ساعت 11:42 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

بهروان: اعلام محرومیت داور غیر قانونی است

غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ می گوید اعلام محرومیت داور از سوی کمیته داوران غیر قانونی است.

بهروان: اعلام محرومیت داور غیر قانونی است

به گزارش "ورزش سه"، او در پاسخ به این سوال که پس چرا هدایت الله ممبینی محرومیت زاهدیفرد به خاطر اشتباهاتش در بازی سپاهان – استقلال را اعلام کرد؛ گفت: رییس کمیته داوران برای آرام کردن فضا چنین رفتاری انجام داد اما در قانون تاکید شده که محرومیت داور نباید اعلام رسمی شود و حتما قانونگذار برای تدوین این بند دلایل خاص خود را داشته است.

 

مشاور سازمان لیگ برتر که آیا قبول دارد اشتباهات داوری در فوتبال ایران زیاد شده است؟ گفت: مگر می شود آنچه که اتفاق می افتد را نقض کرد. کمیته داوران باید واکاوی کند که چرا این قدر اشتباهات داوری در بازی های لیگ برتر زیاد شده است. کمیته داوران نباید از خودش تابو درست کند. کمک داور پشت دروازه به تیم داوری اضافه شده است که اتفاقات محوطه جریمه به خوبی رصد شود اما اکنون آنها هیچ نقشی در اصلاح تصمیم اشتباه داور وسط ندارند. در حالی که آموزش دیده اند. چرایی این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. آیا می ترسند و آیا کاراکتر تاثیرگذاری را ندارند. در حالی که استفاده از کمک داور اضافه در هر بازی هزینه هایی را روی باشگاه ها بار می کند. به نظر من زمان آن رسیده که پروژه وارد سازی var با حساسیت بیشتری دنبال کند.

 

غلامرضا بهروان که خود از داوران قدیمی کشور بشمار می رود در پاسخ به این سوال که چرا به طور جدی موضوع کمک داور ویدئویی از سوی فدراسیون فوتبال دنبال نمی شود؛ گفت: فدراسیون فوتبال دوست دارد در همه بازی ها قضاوت ها بدون حرف و حدیث باشد. اشتباهات داوری فقط به داور ضربه نمی زند. کمیته داوران و فدراسیون فوتبال هم از این موضوع آسیب می بینند. ما همه باید به هم کمک کنیم. نمایندگان فیفا تا کنون دوبار به تهران سفر کرده اند و نمونه ایرانی را تایید نکردند. ما ابتدا باید از شرکت های مجاز و مورد تایید فیفا این تجهیزات را خریداری کنیم و در استادیوم های استاندارد از جمله آزادی، فولاد شهر، نقش جهان، شهدای فولاد و... نصب کنیم و بعد از فیفا بخواهیم برای صدور مجوز برای ایران نماینده های خود را به تهران بفرستد. هزینه خرید این تجهیزات نزدیک به 200 – 300 هزار دلار می شود که اگر هر باشگاهی به var به چشم یک بازیکن خارجی نگاه کند مشکل حل می شود. این کار فقط در سایه همکاری همه جانبه باشگاه ها و فدراسیون فوتبال انجام می شود. در این پروسه باید دست در دست هم باشیم و موضع گرفتن علیه یکدیگر کار را سخت می کند.

 

دیدگاه‌ها