کد خبر : 1655858 | 24 آذر 1398 ساعت 10:25 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال نژادپرستی، این بار در آلمان

توقف بازی جوانان هرتا به خاطر نژادپرستی حریف!

دیدار تیم جوانان هرتا برلین به دلیل شعارهای نژادپرستانه علیه چند نفر از بازیکنان این تیم متوقف شد و مسئولین باشگاه تیم خود را از زمین بیرون کشیدند تا بازی نیمه‌کاره رها شود.

توقف بازی جوانان هرتا به خاطر نژادپرستی حریف!

به گزارش "ورزش سه"، تیم جوانان باشگاه هرتا برلین در دیدار خود با حریف منطقه‌ایش آوئرباخ به دلیل توهین‌های نژادپرستانه به چند نفر از بازیکنان این تیم بازی را متوقف کرده و سپس به دستور مسئولین تیم از زمین بیرون رفت تا این بازی نیمه‌کاره رها شود. مسئولین باشگاه هرتابرلین بعد از بازی از تصمیم خود دفاع کرده و آن را تنها تصمیم درست در آن شرایط اعلام کردند.

 

باشگاه هرتابرلین در اطلاعیه‌ای که در وبسایت باشگاه منتشر شد نوشت:" بازیکنان حریف در این بازی به چند نفر از بازیکنان ما توهین‌های نژادپرستانه می‌کردند. مسئولین هرتا این موضوع را به داور مسابقه اطلاع دادند و در دقیقه 68 تصمیم گرفتند بازی را متوقف کنند، آن هم در حالی که ما 2-0 از حریف جلو بودیم. چون ما در هرتابرلین نژادپرستی را در همه اشکال و وجوه آن محکوم می‌کنیم".

 

1460226

 

پل کویتر، عضو هیات مدیره باشگاه هرتا برلین هم با دفاع از این تصمیم گفت این درست‌ترین تصمیم ممکن بوده و تیم نباید به بازی ادامه می‌داده.

 

باشگاه هرتابرلین در یک توییت هم درباره این حادثه نوشت:" گاهی اوقات فوتبال اولویت اول نیست. نژادپرستی در جامعه ما هیچ جایی ندارد".

 

اما باشگاه آوئرباخ ضمن اعلام مخالفت خود با نژادپرستی، ادعاهای هرتا را رد کرد. در بیانیه این باشگاه آمده:" باشگاه آوئرباخ از اقدام تیم جوانان هرتابرلین برای نیمه‌کاره رها کردن بازی دو تیم متاسف است. باشگاه آوئرباخ با اتهام‌های نادرست نژادپرستی مخالف است. ما اعلام می‌کنیم که نه داور بازی و نه کمک‌داورها متوجه نژادپرستی در این دیدار نشده‌اند. تیم داوری بعد از بازی این را به صراحت به مسئولین آوئرباخ گفتند. این حقیقت دارد که بازی دو تیم پرهیجان بوده و در جریان بازی بازیکنان آوئرباخ با توهین‌های بازیکن حریف مواجه بوده‌اند".

 

 

دیدگاه‌ها