کد خبر : 1658411 | 06 دی 1398 ساعت 19:11 | 37.1K بازدید | 0 دیدگاه

سقف قرارداد سه میلیونی برای ستاره های خارجی

تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال چین

فدراسیون فوتبال چین در تصمیمی عجیب در راستای حمایت از باشگاه های این کشور برای خرید ستاره های سرشناس سقف قرارداد تعیین کرد.

تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال چین

به گزارش "ورزش سه"، چند سالی هست لیگ فوتبال چین به محلی جدید برای ستاره های سرشناس دنیای فوتبال تبدیل شده است، ستاره هایی که در اوج دوران فوتبال خود به یکباره باشگاه های مطرح اروپا را رها کرده و سر از سرزمین اژدهای سرخ درمی آورند تا پیراهن باشگاه های چینی را بر تن کنند.


این جابه جایی ها به واسطه ارقام نجومی پرداختی باشگاه های چینی به طرف های اروپایی همین طور دستمزدهای ویرانگری است که برای این ستاره ها در نظر گرفته می شد. به عنوان مثال هالک در حال حاضر سالی 12 میلیون یورو دستمزد از شانگهای دریافت می کند که چهار برابر دستمزد او در پورتو و زنیت بود. یا ستاره های دیگری که به همین شکل باعث بالا رفتن دستمزدهای مطالبه شده از سوی بازیکنان سرشناس چه در اروپا چه در آسیا شدند.


در پی انتقادات از این پرداختی ها فدراسیون فوتبال چین ساعاتی قبل در تصمیمی غیرمنتظره و جنجالی برای باشگاه های این کشور قوانین مالی جدیدی برای خریدهای انتهای فصل در نظر گرفت که مهم ترین آن تصمیم سقف قرارداد مالی برای دستمزد بازیکنان خارجی بود، تصمیمی که می تواند باعث خروج و فرار بسیاری از ستاره های سرشناس شاغل در چین شود.


بنا به این تصمیم باشگاه های چینی تنها می توانند خالص سه میلیون یورو در یک فصل بدون احتساب مالیات به بازیکنان خارجی دستمزد بدهند که این بخشنامه از دید روسای فدراسیون فوتبال چین در راستای حمایت از توان مالی باشگاه ها و توسعه فوتبال ملی این کشور در سرمایه گذاری روی فوتبال پایه صورت گرفته است.

 

دیدگاه‌ها