کد خبر : 1658436 | 06 دی 1398 ساعت 20:42 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست تجدید نظر روسیه برای رفع محرومیت

روسیه در مورد محکومیت چهار سال ورزشکاران خود درخواست تجدید نظر داده است.

درخواست تجدید نظر روسیه برای رفع محرومیت

به گزارش "ورزش سه"، آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه (RUSADA) تایید کرده که این کشور در مورد حکم محرومیت چهار ساله صادر شده توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) درخواست تجدید نظر خواهد داد. در اوایل ماه جاری اعلام شد تمامی تیم ها و ورزشکاران روسی را از رقابت با پرچم این کشور در مسابقات ورزشی جهانی از جمله بازی های المپیک 2020 و جام جهانی 2022 محروم خواهند شد. دلیل صدور این حکم تناقض در داده های ضد دوپینگ کشف شده در طی تحقیقات کمیته مبارزه با دوپینگ بود.

 

1458103

 

در همان مقطع فرصت 21 روزه ای به روسیه برای ارائه درخواست تجدید داده شد و حالا این کشور تایید کرده که پرونده خود را به دیوان داوری ورزش خواهد برد. در صورت نهایی شدن این حکم نیز ورزشکاران روسی در رشته های انفرادی همچنان قادر خواهند بود با پرچم بی طرف در رقابت های جهانی شرکت کنند؛ اتفاقی که در المپیک زمستانی 2018 برای 168 ورزشکار روسی رخ داد.

 

البته این محرومیت شامل رقابت های یورو 2020 نخواهد بود و تیم ملی روسیه که موفق یه صعود به این رقابت ها شده می تواند در این دوره هم شرکت کند. سن پترزبورگ یکی از شهرهای میزبان رقابت های یورو 2020 است. ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدتی قبل این محرومیت را سیاسی خوانده و از مدیران ورزشی کشورش خواسته بود درخواست تجدید نظر بدهند که حالا این خواسته عملی شده است.

دیدگاه‌ها