کد خبر : 1658744 | 08 دی 1398 ساعت 10:42 | 110.5K بازدید | 0 دیدگاه

بعضی وقتها داد زدن لازم است

حقیقی: وقتی به اروپا رفتم دهان آنها 10 متر باز شد!

گلر شماره 88 نساجی با قدردانی از هواداران دو تیم که در آزادی یک روز ویژه برایش ساختند، از ادامه انگیزه‌اش برای بازگشت به اروپا خبر می‌دهد.

حقیقی: وقتی به اروپا رفتم دهان آنها 10 متر باز شد!

به گزارش "ورزش سه"، حقیقی که همیشه خود را جزیی از خانواده پرسپولیس می‌دانست اینبار در آزادی و با پیراهن رقیب مقابل تیم محبوبش قرار گرفت و کاملا طبیعی بود که زیر ذره بین قرار داشته باشد. او اما با یک نمایش موفق 90 دقیقه و بدون احساس توانست یک روز خوب را از خود به جا بگذارد و جای هیچ بحثی درباره این تقابل به جا نگذاشت. علیرضا حقیقی اکنون از انگیزه‌های خود برای بازگشت دوباره به فوتبال اروپا و البته دستیابی به موفقیت در شرایط فعلی با نساجی می‌گوید.


 ابتدا جا دارد تبریک بگوییم. شاید غیر معمول باشد به تیمی که در یک بازی شکست خورده تبریک بگویند ولی نساجی در این بازی خیلی خوب کار کرد و فراتر از حد انتظار بود. نظرت در مورد این دیدار چیست؟

 

از لطف شما ممنونم. به نظر خودم هم نساجی در این بازی خیلی خوب کار کرد و هم خودمان چنین حسی داشتم و هم در پایان بازی برخورد هواداران و بازخوردی که از مردم گرفتیم نشان داد که عملکرد خوبی در این دیدار از خودمان به نمایش گذاشتیم و نتیجه بازی هم می‌توانست جور دیگری رقم بخورد. بعد از اینکه پرسپولیس 10 نفره شد فرصت خوبی داشتیم تا برنده شویم یا حداقل یک امتیاز از این بازی بگیریم ولی از موقعیت‌های خوبی که خلق کردیم با بی‌دقتی استفاده نکردیم و در نهایت متاسفانه نتیجه را واگذار کردیم.

 

بازی در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس و هوادارانش برای علیرضا حقیقی که سال‌ها در این تیم توپ زده چه حس و حالی داشت؟

 

ببینید به هر حال فوتبال حرفه‌ای است و چنین مسائلی در ایران و حتی سطح اول فوتبال دنیا هم پیش می‌آید که بازیکنی مقابل تیم مورد علاقه‌اش و تیمی که سابقه حضور در آن را داشته قرار بگیرد. ما بازیکن حرفه‌ای هستیم و باید با این مسائل حرفه‌ای برخورد کنیم و من هم می‌دانستم ممکن است یک روز در چنین شرایطی قرار بگیرم. صحبت از علاقه من به پرسپولیس و هوادارانش هم تکرار مکررات است و در این سال‌ها همواره به آن اشاره کرده‌ام‌ و موضوع جدیدی نیست. پرسپولیس خانه من است و هر چه دارم از این تیم است. در مورد ورزشگاه آزادی هم باید بگویم که در این سال‌ها با تیم ملی در آن بازی کردم ولی در قالب باشگاهی بله مدت‌ها بود چنین موضوعی را تجربه نکرده بودم و برایم جالب توجه بود. هواداران خیلی لطف داشتند، چه پرسپولیسی و چه نساجی و یک شب رویایی برای من رقم خورد.

 

* وقتی از تونل عبور کردی و وارد زمین شدی و هواداران پرسپولیس و سکوها را دیدی چه احساسی داشتی؟

 

من ابتدا تمرکزم روی بازی و کمک به تیمم بود و خیلی در جو ورزشگاه نبودم ولی وقتی آن تشویق‌ها از سوی تماشاگران پرسپولیس انجام شد همه خاطرات سال‌های حضورم در این تیم جلوی چشمم آمد و برایم مرور شد و آن تشویق‌ها بیشتر این خاطرات را در ذهنم تداعی کرد و برایم پررنگ شد. در کل یک روز رویایی در بازی با پرسپولیس داشتم و از آن روزهایی بود که بعید است تا پایان عمرم فراموش کنم. همانطور که گفتم با تیم ملی در آزادی بازی کرده بودم در این سال‌ها ولی بحث تیم ملی با پرسپولیس فرق می‌کند و شکل هواداری در تیم ملی متفاوت است و این دو قابل مقایسه نیستند و فضای متفاوتی دارند. پرسپولیس تیم پرطرفدار ایران و آسیاست و این حس و حال ویژه است.

 

* در این بازی چند واکنش جالب هم داشتی که باعث شد به شیوه ای که از تو انتظار می‌رود درون دروازه قرار بگیری.

 

من همان روز اول هم که آمدم گفتم. برگشتن به فوتبال ایران از اروپا و اصلا اینکه بخواهی تیمت را عوض کنی یک مقدار زمان می‌برد و اینطور نیست که دو پایی بپری داخل زمین و همه چیز درست شود و بشوی لئو یاشین. اصلا همین پرسپولیس را ببینید وقتی برانکو رفت و کالدرون آمد، هفته های اول فشار آوردند که روند تیم خوب نیست و فلان اما بعد از گذشت چند هفته همه چیز درست شد و همه هماهنگ شدند و الان تیم صدر جدول است. این یک روند نرمال است و باید به بازیکنان و ... زمانی برای هماهنگی داده شود. من از حال و هوای فوتبال اروپا آمدم و خیلی چیزها برای من از توپ و هوا و همه چیز فرق می‌کرد. بهرحال این زمان را من می خواستم و البته از بازی اول مصدومیت هایم شروع شد و با توجه به فشردگی بازی ها تشدید هم می‌شد اما با درمان و قرص و آمپول کار کردم و خدا را شکر در بازی قبلی شرایط خوب پیش رفت.

 

 

* در این بین شرایط نساجی را چطور ارزیابی می‌کنی. الان با تغییرات مدیریتی همه از روند مثبتی در آینده صحبت می‌کنند، تو این روند مثبت را ملموس می‌بینی؟


نساجی واقعا جزو تیم های پرطرفدار است و پوشش رسانه ای مناسبی دارد و توقعات از این تیم زیاد است. یک مشکلی که بود این که مالکیت مشخص نبود و مشکل داشتیم و روی ذهن کادرفنی و بازیکنان تاثیرگذار است. الان آقای حدادیان صد درصد امتیاز باشگاه را دارند و این مطمئنا کمک خواهد کرد. از طرف دیگر ما یک نیم فصل پیش رو داریم و به دنبال این خواهیم بود تا به رتبه بالای جدول بیاییم و با تدابیری که کادرفنی و تلاش بازیکنان و حمایت هواداران مسلما باید به رتبه بالای جدول برسیم تا هم رضایت ما را در پی داشته باشد و هم هواداران خوشحال شوند.
 

* در طول بازی یک بگو مگویی با عباس‌زاده مهاجم تیم‌تان داشتی. قضیه چقدر جدی بود؟

 

اصلاً موضوعی نبود که بخواهد جدی باشد یا شوخی. من در آن صحنه اصلاً ندیدم و یادم نیست طرف مقابلم چه کسی بود. یک وقت ممکن است در حال نگاه کردن به یکی باشم ولی مخاطب حرفم جای دیگری باشد و به اشتباه از آن برداشت شود. من با عباس‌زاده رفیقم و این حرف‌ها را با هم نداریم. شاید بعضی وقت‌ها لازم است برای خارج شدن بازیکن از جو بازی و سکوها سرش داد زده شود تا به خودش بیاید و چند بازیکن ما در بازی با پرسپولیس چنین موقعیتی داشتیم و چند بازیکن ما نیاز داشتند که سرشان داد زده شود و اصلاً ماجرای دیگری در این میان نیست. در آن صحنه هم بچه ها ضعیف کار کردند و بازیکن پرسپولیس توپ را زد که من داد زدم تا از جو استادیوم خارج شوند.

 

* یک پست هم برای هواداران نساجی گذاشتی و نوشتی شما شگفت انگیز هستید. ظاهراً رابطه خوبی با آنها داری؟

 

بله واقعاً این هواداران فوق‌العاده هستند و دیدید که بعد از بازی زمانی که یک بر صفر نتیجه را واگذار کرده بودیم ایستاده ما را تشویق کردند و این بزرگی آنها را نشان می‌دهد. آنها در قائمشهر و در همه شهرهای دیگر همیشه پشتیبان تیم ما بودند و هستند و از آنها ممنونم و امیدوارم در ادامه فصل بتوانم به قدری خوب بازی کنم که پاسخ بخشی از محبت‌هایشان باشد.

 

* آینده خودت و نساجی را چطور می‌بینی؟

 

در مورد خودم باید بگویم با نساجی قرارداد دارم و در حال حاضر هم تمام فکر و ذکرم مصدومیتم و بهبود آن است که تصمیم دارم در نیم فصل به آن بپردازم تا در  فرصت تعطیلات لیگ به طور کامل رفع شود و با آمادگی کامل به ادامه رقابت‌ها بروم. در مورد نساجی هم فکر می‌کنم ما در نقل و انتقالات نیم فصل چند بازیکن نیاز داریم تا با جذب آنها تیم کامل شود و وقتی نفرات جدید اضافه شوند نیم فصل دوم در کنار هم قوی جلو می‌رویم. من امیدوارم که با بازی خوب بتوانم این حمایت را جبران کنم. باید بگویم که ما با این هوادار از خیلی از تیم‌ها جلو هستیم و باید قدر آنها را بدانیم.

 

 

 * بعد از بازی هم در جایی به اشتباه به جای نساجی گفتی پرسپولیس و این موضوع سرو صدایی در فضای مجازی به پا کرد و حتی آن را تحلیل کردند که از لحاظ زبان بدن این یک اشتباه عمدی بود و تو آن را به عمد انجام دادی.

 

اگر بخواهید درباره آن اشتباه من توضیح بدهم باید اینطور بگویم که اشتباه کاملا لفظی بود و هر کس هر تحلیلی کند برای من مهم نیست. دلیلی نداشت که این کار را انجام دهم و من یک لحظه دهنم نچرخید و به اشتباه به جای نساجی گفتم پرسپولیس و بعد بلافاصله آن را تصحیح کردم و هیچ عمدی در آن نبود. من هرچه دارم از پرسپولیس است و از سن پایین در این تیم بودم و زندگی فوتبالی خودم را مدیون این تیم و هوادارانش هستم ولی دلیلی نداشت که به خواهم عمداً نام تیمم را اشتباه بگویم.

 

 * تفاوت بازی در پرسپولیس و نساجی چیست؟ آیا واقعاً فرق فاحشی دارند؟

 

پرسپولیس با هر تیم دیگری متفاوت است. 40 میلیون هوادار دارد و پر طرفدارترین تیم آسیاست و بیشترین قهرمانی‌ها را در لیگ و جام حذفی دارد و در آسیا هم تیم شناخته‌ شده‌ای است و فضا و حال و هوای این تیم با همه تیم‌های دیگر متفاوت است. این که می‌گویم حقیقت است و قصدم این نیست که بخواهم تیم‌های دیگر را زیر سوال ببرم ولی واقعاً پرسپولیس با همه تیم‌های ایران فرق می‌کند.

 

* در حال حاضر برنامه و تفکرت برای آینده چیست؟ به فوتبال ایران برگشتی که بمانی یا نگاهت بازگشت به فوتبال اروپا است؟

 


من الان با نساجی قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است. ما به چند بازیکن برای تقویت و برآورده کردن انتظار هواداران نیاز داریم و امیدوارم در نیم فصل دوم به شرایط مناسبی دست پیدا کنیم و با حضور در رتبه بالاتر انتظار هواداران را هم برآورده کنیم. صد در صد قصد دارم برگردم و دوباره در اروپا بازی کنم و این را به عنوان یک هدف یا یک رویا هر چه هست در سر خودم دارم و مطمئنم به آن می‌رسم. من در دوران حضورم در اروپا مشکلاتی داشتم که خیلی از آنها اشتباه خودم بود و خیلی‌هایش هم اشتباه من نبود و شرایطی بود که برایم پیش آمد. من ویزای کار نتوانستم بگیرم و تمدید نشد و مجبور شدم به ایران برگردم و الان هم دلیل اینکه اینجا هستم همین است ولی هدفم این است که به فوتبال اروپا برگردم. البته فعلاً در خدمت نساجی هستم و تا پایان فصل هم در خدمت این تیم خواهم بود و اگر برنامه‌ای داشته باشم در پایان فصل که شروع فصل جدید فوتبال اروپا است خواهد بود. کماکان من در فکر و رویاپردازی اروپا هستم و الان فقط تمرکزم روی نساجی قرار دارد.

 

* ولی کارت برای بازگشت به اروپا سخت است. فکر می‌کنی به این هدفی که می‌گویی برسی و البته این روزها خیلی از حضور در اروپا حرف می‌زنند.


کار به نظر من علی حقیقی نشد ندارد. روزی که من به روبین کازان رفتم افرادی که نمی‌خواهم اسمشان را بیاورم دهانشان 3 متر باز مانده بود و می‌گفتند مگر می‌شود یک گلر از ایران لژیونر شود؟ اما من رفتم و یک قرارداد 5ساله هم بستم ولی دوستان بعضی توقعات دیگر داشتند. کاری به جزییات ندارم اما من 10 سال در فوتبال اروپا بودم و بالا یا پایین، زشت و زیبا یا هر چیزی که بود به خودم مربوط است و به شخص دیگری مربوط نیست. مطمئنا در فکر این هستم که دوباره به فوتبال اروپا برگردم.

 

 

* این روزها بازیکنان حسابی زیر ذره‌بین رسانه‌ها و هواداران قرار دارند و این در دیدار با تیم‌های سابق نمود بیشتری دارد. نمی‌ترسیدی که با ایک اشتباه سهوی این حرف و حدیث‌ها در موردت مطرح شود؟

 

نه من اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم و سرم به بازی خودم گرم است. آدم داریم تا آدم و من علیرضا حقیقی را همه می‌شناسند. این را اینطور بگویم در پایان بازی هواداران تشویق کردند و همه بازیکنان به سمت آنها رفتیم  اما وقتی داشتم از زمین خارج می‌شدم اینبار هواداران شروع کردند اسم من را صدا زدند و تشویقم کردند که من بار دیگر از میانه زمین به سمت آنها رفتم و حتی پیراهنم را به آنها تقدیم کردم. این را گفتم که اینطور توضیح بدهم که هوادار بهترین کارشناس فوتبال است و آنها با عشق فوتبال را دنبال می‌کنند و حالا شاید احساسی اما همه چیز را به خوبی می‌بیند. آنها متوجه می‌شوند یک بازیکن همه وجودش را برای تیم گذاشته یا دارد کم کاری می‌کند. مطمئن باشید اگر برای تیمم کم گذاشته بودم جور دیگری من را خطاب قرار می‌دادند و این همه لطف و محبت نداشتند. چیزی که هست این است که فوتبال حرفه ای است و امروز من نساجی هستم و فردا مشخص نیست که کجا هستم. چه برای من و چه هر بازیکن دیگری فوتبال بالا و پایین دارد و مشخص نیست چه اتفاقاتی خوب یا بد برای آینده ما شکل خواهد گرفت. من اصلا به این مسائل فکر نکردم و نخواهم کرد و همیشه سعی کردم صادق باشم و این صداقت را به هواداران نشان دهم.

دیدگاه‌ها