کد خبر : 1658876 | 08 دی 1398 ساعت 19:06 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلات مالی برای سرخابی‌ها هم هست ولی باید جنگید

افاضلی: اولویت با حفظ سهمیه پارس در لیگ برتر است

سرمربی جدید پارس جنوبی با اشاره به پتانسیل هواداران و بازیکنان این تیم از انگیزه آنها برای دستیابی به موفقیت در ادامه مسیر می‌گوید.

افاضلی: اولویت با حفظ سهمیه پارس در لیگ برتر است

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی بعد از مدت‌ها دوری از نیمکت مربیگری در لیگ برتر، اکنون در نیم فصل دوم هدایت پارس جنوبی را عهده‌دار شده و انتظار می‌رود با توجه به خصوصیات فنی‌اش بتواند تاثیرگذار ظاهر شود. او درباره حضورش در این تیم اینطور صحبت‌هایش را شروع کرد و گفت: این تیم سابقه خیلی خوبی دارد و در یک دو ساله اخیر مشکلاتی داشته که امیدواریم در اسرع وقت حل شود و باشگاه در این باره به من قول داده است. امیدواریم که با عنایت خدا این مشکلات به سرعت برطرف شود چرا که در صورت برطرف نشدن کار ما بسیار دشوار خواهد بود. قرار است که با تلاش مدیران حل شود و در وهله اول محرومیت پنجره نقل و انتقالات برطرف شود و پس از آن پرداختی بازیکنان به میزان مناسب برسد.


افاضلی درباره اینکه بعد از نفت تهران و اروند کارون خرمشهر هدایت یک تیم دیگر را پذیرفت که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصادی باشگاه‌ها به شکلی است که حتی تیم‌های بزرگ هم مشکل مالی دارند. تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم از این دسته تیم‌ها هستند که البته با رقم درآمد بالا چنین مشکلاتی را دارند. الان برای مثال تیم پرسپولیس پول برانکو را نداده و بازیکنانش دنبال قراردادشان هستند.

 

سرمربی جدید پارس جنوبی در ادامه گفت: این ناشی از مشکلات اقتصادی است. در حال حاضر شاید چهار تیم وجود داشته باشند که از ثبات مالی سود می‌برند. پس نمی‌توان منتظر ماند تا به یکی از این چهار تیم راه پیدا کنید. اگر مایل به مربیگری هستید باید یک مقدار ریسک کنید، 12 تیم لیگ برتری و 18 تیم لیگ یکی همه مشکل دارند و وقتی قرار است یک انتخاب داشته باشید باید مشکلات آنها را بپذیرید. در دو سال اخیر با تیم‌هایی همکاری کرده‌ام که ضمن بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی برای پرداخت مطالبات بازیکنان هم مشکل داشته‌اند. جوان‌تر که بودم فکر می‌کردم با مسائل فنی می‌شود بقیه مسائل را حل کرد اما الان می‌دانم بدون اینکه باشگاه کمک کند نمی‌توان کار کرد و در فوتبال همه چیز جمعی است.

 

افاضلی درباره گلایه بازیکنان از شرایط مالی گفت: طبیعتا به پنجره نقل و انتقالات که نزدیک می‌شویم یکسری از بازیکنان تمایل دارند که جدا شوند ولی پنجره نقل و انتقالات ما در حال حاضر بسته است و تا وقتی که تکلیف ما مشخص نشود کسی از تیم ما جدا نمی‌شود. سعی می‌کنم تا بازیکنان جلسه‌ای بگذاریم و با هم گفتگو کنیم تا مشکلاتشان را بدانم و رابطه صمیمانه‌ای با هم داشته باشیم. ما باید به کمک هم راهی که تیم تا به امروز طی کرده را ادامه بدهیم.

 

سرمربی جدید پارس درباره جانشینی فراز کمالوند گفت: جا دارد از آقای کمالوند تشکر کنم چرا که برای این تیم زحمات فراوانی کشیده‌اند و در برهه سختی مسئولیت این تیم را برعهده داشته است. می‌دانم که کار سختی دارم و انرژی زیادی لازم دارد. بی انصافی بود که از کمالوند تشکر نکنم و او از دوستان صمیمی من است که رابطه بسیار خوبی با هم داریم.

 

هومن افاضلی درباره مشکلات مشابه تیم‌های صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر گفت:‌ یکسری مسائل مانند سیاست وزارت نفت در اقتصاد ورزشی وجود دارد که در حیطه من به عنوان یک سرمربی نیست. این به من مربوط است که باشگاه‌ به قول و قرارش عمل کند و وقتی مدیر یک باشگاه حرفی می‌زند روی حساب و کتاب صحبت کرده و می‌داند که چه فاکتورهایی قابل انجام و قابل انجام نیست. هر دو طرف متعهد هستیم که به وعده‌هایمان عمل کنیم.

 

سرمربی اسبق نفت تهران درباره برنامه‌های نقل و انتقالاتی گفت: اولین و مهمترین هدف ما این است که محرومیت برطرف شده و بعد از آن می‌توانیم تصمیم گیری کنیم که با کدام بازیکنان وارد مذاکره شویم. قرار است امروز تکلیف پنجره نقل و انتقالاتی ما مشخص شود و با فدراسیون فوتبال در این باره صحبت کنیم. تیم باید یک سرمایه گذاری موفق و چشمگیر داشته باشد. فاکتوری که در حال حاضر مدنظر ماست اجرای یک فوتبال آبرومندانه است و در عین حال با توجه به جایگاه در جدول رده بندی قصد داریم که سهمیه لیگ برتری را حفظ کنیم. دوست داریم که هواداران را خوشحال کنیم که جدی‌ترین رکن باشگاه هستند و با انرژی آنها تیم هم روحیه می‌گیرد و می‌توانند خیلی از کاستی‌های ما را بپوشانند.

دیدگاه‌ها