کد خبر : 1659420 | 11 دی 1398 ساعت 16:15 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

در مصاحبه با TV3

پیکه: پیروزی 2-6 بر رئال تاریخ بارسا را عوض کرد

در دهمین سال فتح شش گانه بارسلونا، جرارد پیکه و کارلس پویول میهمان شبکه تی وی سه کاتالونیا بودند و به صحبت در مورد آن مقطع درخشان بارسا پرداختند.

پیکه: پیروزی 2-6 بر رئال تاریخ بارسا را عوض کرد

به گزارش"ورزش سه"، بارسا فصل 09-2008 را با هدایت مربی گمنامی به نام پپ گواردیولا شروع کرد. ده سال بعد گواردیولا را بسیاری بهترین مربی دنیا می دانند. او در اولین فصل حضورش، بارسا را به شش گانه رساند در حالی که آبی اناری ها یک سال قبل برابر رئال تحقیر شده بودند.

از درخشان ترین نتایج بارسا در اولین فصل پپ، برتری 2-6 در برنابئو بود. همان پیروزی روحیه بارسا را صد چندان کرد و این تیم را نزدیک تر از همیشه به قهرمانی لالیگا و سپس لیگ قهرمانان و کوپا دل ری.

 

 

1465864

 

 

کارلس پویول در مورد نسل درخشان بارسا با پپ گفت:« ما یک مربی جدید با ایده هایی متفاوت را در اختیار داشتیم. پپ یک سبک بازی خاص را مد نظر داشت و با کمک یک نسل فوق العاده از بازیکنان، توانست ایده های خود را به خوبی در تیم پیاده کند.

به یاد دارم که بازیکنان باتجربه و مسن تیم فرزند نداشتند و بازیکنان جوان تر نیز به همچنین. به همین دلیل فرصت برای دور همی های مختلف را داشتیم و ضیافت های شام به ما کمک می کرد تا نزدیک تر شویم.

پپ برای حفظ اتوئو تردیدهایی داشت ولی توانستیم او را متقاعد کنیم که سامی را نگاه دارد. سامی نه تنها در حمله که در دفاع هم فوق العاده بود. او یک مهره کلیدی برای تیمی محسوب می شد که خط دفاعش بسیار جلو بازی می کرد. در واقع اتوئو اولین مدافع ما محسوب می شد و کسی که از جلو شروع به پرس می کرد. من 5 سال بدون جام با بارسا را تجربه کرده بودم و سپس دوران خوب با رایکارد را ولی با پپ همه چیز تغییر کرد و او تاریخ را از نو نوشت.»

 

پیکه در مورد برتری 2-6 بر رئال در برنابئو گفت:« آن اولین بار بود که در برنابئو به میدان می رفتم و 2-6 پیروز شدیم. آدرنالین خالص بود چرا که قبلا چنین دیداری را همیشه از تلویزیون تماشا می کردم. با ورود به ورزشگاه و جو تماشاگران رئال تصور کردم که آنها زندگی را برای مان غیر ممکن خواهند کرد ولی همه چیز متفاوت پیش رفت. آن پیروزی شاید یک جام قهرمانی نبود ولی خیلی شبیه به کسب یک جام بود. بردی که به عقیده من چرخه را تغییر داد و تاریخ به سود ما عوض شد. ما سپس توانستیم با روحیه ای بالاتر برای کسب سه گانه پیش برویم.»

 

دیدگاه‌ها