کد خبر : 1659529 | 12 دی 1398 ساعت 11:34 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

مربی ایرانی برای تیم ملی تصمیم خوبی است

عاشوری: تیم امید با استیلی صعود می کند

محسن عاشوری سرمربی سابق تیم خوشه طلایی می گوید با دو تیم دسته اولی و یک تیم لیگ برتری به عنوان دستیار اول صحبت کرده و در روزهای آتی تیم جدید خود را انتخاب خواهد کرد.

عاشوری: تیم امید با استیلی صعود می کند

او در خصوص جدایی خود از تیم خوشه طلایی به "ورزش سه"، گفت: گفته های من اکنون چیزی را تغییر نمی دهد. همیشه سعی کردم در هر تیمی که بوده ام به تصمیم مدیر عامل باشگاه احترام بگذارم و تیم خوشه طلایی هم از این قاعده مستثنی نبوده است. این باشگاه از سوی مالک خصوصی اداره می شود و مالک به واسطه هزینه برای تیم هدف گذاری هایی نیز برای خودش دارد. به عقیده من برای صعود به لیگ برتر ابتدا باید زیر ساخت ها مهیا باشد و نباید در فوتبال رویا پردازی کنیم. به هر صورت من برای کمک به این تیم جاهایی از اصول مربیگری خود هم عبور کردم اما بیش از این ادامه مسیر میسر نبود و در نهایت به تصمیم مدیر عامل باشگاه مبنی بر قطع همکاری احترام گذاشتم.

 

عاشوری در خصوص وضعیت آینده خود گفت: مدیران عامل دو باشگاه دسته اول صحبت هایی با من داشتند که در حال ارزیابی آن هستم و حتما باشگاه ها هم در مورد صحبت های من جمع بندی های لازم را خواهند داشت. یک باشگاه لیگ برتری هم برای دستیار اولی با من صحبت کرده است که حضور دراین تیم منوط به موافقت اعضای هیات مدیره است. به هر صورت اگر در روزهای آینده مشغول بکار شدم با جدیت به کار ادامه خواهم داد. در غیر اینصورت برنامه ریزی می کنم تا به مطالعات فوتبالی خود ادامه دهم.

 

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه برخی می گویند پرسپولیس با وجود نتایج خوب زیبا فوتبال نمی کند، می گوید:  تا آنجایی که من یادم هست پرسپولیس در اواخر دوران حضور برانکو هم زیبا فوتبال نمی کرد. این بازیکنان هستند که فوتبال را زیبا می کنند. در میانه میدان اگر چه محسن ربیع خواه مسئولانه فوتبال می کند اما با اعتقاد من باید بازیکنی مثل کمال باید بازی کند تا به بازی تیم در میانه میدان سرعت بیشتری بدهد. هم چنین تیم باید در کناره ها بازیکنان قوی تری به خدمت بگیرد. منظورم خط دفاعی است. پرسپولیس از قدیم تابه امروز به یک تیم تهاجمی معروف بود و این به خاطر فوتبالی تهاجمی است که تیم ارایه می دهد. اصلی ترین خصوصیت تیم بزرگ ارایه فوتبال تهاجمی است. در این تیم ها همه عناصر در حمله شرکت می کنند و زمانی که توپ را از دست می دهند پشت توپ قرار می گیرند.

 

محسن عاشوری در پاسخ به این سوال که آیا دراین برهه از زمان اعتقاد به حضور مربی ایرانی در تیم ملی دارد یا نه، گفت: من با حضورمربی ایرانی در راس کادر فنی تیم ملی موافق هستم. به خصوص در این برهه از زمان که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است. شرایط امروز به نسبت گذشته تفاوت های زیادی کرده است. مربیان در فضای مجازی همه بازی ها را دنبال می کنند و مسایل روز فوتبال را مطالعه می کنند. مربیانی که امروز در تیم های لیگ برتری کار می کنند دوره های مربیگری خوبی را پشت سر گذاشته اند و در دوران بازیگری با مربیان بزرگی کار کرده اند. از سویی امروز در بازی های لیگ برتری می بینیم که چند تیم به خوبی فوتبال می کنند. بنظرم انتخاب یک مربی ایرانی در تیم ملی یک تصمیم شجاعانه و احترام به مربیان ایرانی است.

 

از بازیکن اسبق تیم پرسپولیس خواستیم صحبت هایش را با تیم امید به پایان ببرد. به خصوص که مربی این تیم همبازی اش بوده: حمید استیلی. او دراین باره گفت: با حمید استیلی در تیم ملی همبازی بود. او زمانی به پرسپولیس آمد که من برای بازی به قطر رفتم و وقتی هم برگشتم حمید به تیم بهمن کرج رفت. در گذشته انتقادهای زیادی به حمید شد در حالی که منصفانه نبود. حمید با مربیان خوبی کار کرده. آری هان، زوبل، قطبی و... به اعتقاد من تیم امید بهترین فرصت برای حمید استیلی است که توانمندی های خود را در مربیگری نشان دهد. او تیم خوبی با بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد و به اعتقاد من که به المپیک صعود می کند.

دیدگاه‌ها