کد خبر : 1662105 | 25 دی 1398 ساعت 10:32 | 90K بازدید | 0 دیدگاه

باورنکردنی است، باورنکردنی!

جلد طعنه آمیز مارکا؛ از گاوداری تا فوتبال! (عکس)

زندگی کیکه ستین طی 24 ساعت تغییر کرد؛ از قدم زدن در گاوداری تا حالا هدایت بهترین بازیکنان دنیا.

جلد طعنه آمیز مارکا؛ از گاوداری تا فوتبال! (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، سال 2020 به غیرمنتظره ترین شکل ممکن برای بارسلونا آغاز شد و با برکناری ارنستو والورده، حالا این کیکه ستین است که رهبر رویاهای بلوگرانا در سال جدید شده است. نتایج پرفراز و نشیب ارنستو والورده در نهایت حکم به برکناری او داد، اگرچه آمار و ارقام حاکی از آن است والورده عملکرد خوبی روی نیمکت بلوگرانا داشت، اما زخم دو شکست سنگین در لیگ قهرمانان برابر رم و لیورپول در سال های اخیر همچنان قلب هواداران بارسلونا را می آزرد و در نهایت تکرار سناریویی مشابه برابر اتلتیکومادرید باعث شد صبر مدیریت بارسلونا لبریز شده و حکم به برکناری ابن سرمربی بدهد. هواداران بارسلونا در 24 ساعت اخیر و با شنیدن جمله هایی امیدوارکننده از احتمال زنده شدن سبک یوهان کرویف و تبدیل شدن این تیم به ماشین نمایش ارائه فوتبال زیبا، بی صبرانه منتظر اولین تجربه کیکه ستین هستند.

 

 

اما جالب ترین جمله این سرمربی باتجربه در اولین کنفرانس مطبوعاتی این بود؛ دیروز در کنار گاوهایم در شهرم بود و امروز هدایت بارسلونا را بر عهده دارم.

 

شهر او نامش لینسرس است؛ شهری با حدود 3500 نفر جمعیت در سواحل اقیانوس اطلس، نزدیک به 17 کیلومتری غرب سانتاندر. نشریه مارکا با طرحی تماشایی از این جمله کلیدی سرمربی بارسلونا، در گزارشی به تبیین چالش های پیش روی کیکه ستین پرداخته است.

 

حالا زندگی آرام کیکه ستین جایش را به حضور در یکی از پرهیجان ترین نیمکت های مربیگری در دنیا داده است؛ رفتن از پیش گاوهای دهکده به سوی گاوهای مقدس نوکمپ، از لینسرس تا بزرگ ترین چالش زندگی کیکه ستین. حالا موارد مهمی پیش روی کیکه ستین است؛ او باید روزهای تعطیل، غیبت گاه و بیگاه و تاخیر برخی بازیکنان بزرگ، فعالیت های مهم و حاشیه ساز خارج از فوتبال بازیکنان و ... بسیاری از مسائل دیگر را مدیریت کند که بی شک از هدایت یک گاوداری بسیار دشوارتر خواهد بود.

 

1469688

 

مارکا، نشریه مادریدی و مشهور، به طعنه از کلیدی ترین جمله اولین نشست مطبوعاتی کیکه ستین بهره گرفته و چنین جلدی را برای خود در نظر گرفته است "فوتبال واقعا باورنکردنی است خیلی باورنکردنی"
سرمربی جدید بارسلونا در اولین کنفرانس نشان داد توانایی های قابل توجهی در دادن تیترهای جنجالی به مطبوعات دارد.

 

حالا بارسلونا بعد از نردیک به 16 سال و برکناری لوییس فان خال در ژانویه سال 2003، دوباره در میانه فصل سرمربی اش را تغییر داده و باید دید حضور یک سرمربی نه چندان مطرح که هنوز هیچ عنوان مهمی در کارنامه اش ندارد، سرنوشت این فصل بارسلونا را چگونه رقم خواهد زد.

 

حدود دو سال قبل بود که کیکه ستین بعد از رویارویی بتیس و بارسلونا در نوامبر سال 2018، ابراز خوشحالی کرد که در دوران لیونل مسی زندگی می کند و کاپیتان تیم فعلی اش را با پله مقایسه کرد، اما حالا او فرصت کار کردن با این ستاره آرژانتینی را پیش رو دارد.

 

اما مسئله مهم بعدی ترکیب بارسلوناست. شاید اولین چالش کیکه ستین در مورد هافبک شیلیایی بارسلونا یعنی آرتورو ویدال خواهد بود. ارسنو والورده نیز در گذشته با این بازیکن مشکلاتی داشت و حالا کیکه ستین شاید مجبور باشد تصمیماتی بگیرد که شرایط را برای ویدال دشوار سازد.

 

چالش مهم و بعدی کیکه ستین، غیبت طولانی مدت لوییس سوارز است. مهاجم اوروگوئه ای بارسلونا اخیرا زانویش را به تیغ جراحان سپرده و احتمالا دیگر در این فصل برای بارسا به میدان نخواهد رفت. در صورت عدم تقویت ترکیب و ورود بازیکن جانشین، کیکه ستین چالش بزرگی به نام مهاجم نوک خواهد داشت و احتمالا چاره ای جز استفاده از آنتوان گریزمان در این پست ندارد. ستاره های جوانی چون کارلس پرز و آنسو فاتی، می توانند عصای دست کیکه ستین باشند و او در انتظار بازگشت عثمان دمبله خواهد بود. اما مهم ترین علت برای خوش بینی هواداران بارسلونا به حضور کیکه ستین، تمایل این سرمربی به ارائه فوتبال زیبا و بازگشت به سبک قدیمی و همیشگی این باشگاه است.

 

شاید مهم ترین تغییر در سبک بازی بارسلونا در خط میانی ابن تیم رخ دهد. بازیابی دوباره سرخیو بوسکتس، اختصاص دادن نقشی خاصی به آرتورو ویدال و ایوان راکیتیچ و بهره گیری صحیح از فرانکی دی یونگ، کلید تبدیل شدن تیم کیکه ستین به تیمی چشم نواز و با سبک بازی همیشگی بارسلوناست. همچنین کیکه ستین در دوران حضور در بتیس نیز نشان داد علاقه زیادی به استفاده از بازیکنان جوان دارد و هواداران بارسلونا امیدوارند با حضور او، چرخه استفاده از بازیکنان آکادمی در ترکیب اصلی دوباره زنده شود. به هر حال، هواداران بارسلونا حتی در روزهای فتح جام نیز گاهی از عدم چشم نواز بودن سبک بازی تیم شان گله مند هستند و کیکه ستین شاید بهترین گزینه برای احیای سبک مورد نظر آنها باشد.

دیدگاه‌ها