کد خبر : 1662335 | 26 دی 1398 ساعت 11:15 | 31.6K بازدید | 0 دیدگاه

راز ضربات ایستگاهی لیونل مسی چیست؟

لیونل مسی، کاپبتان بارسلونا در مورد نواختن دقیق ضربات ایستگاهی در سال های اخیر صحبت کرد.

راز ضربات ایستگاهی لیونل مسی چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی در سال های اخیر پیشرفت فوق العاده ای در نواختن ضربات آزاد داشته و فصل قبل از 41 موقعیت ایستگاهی، شش بار موفق به گلزنی شد و در نهایت در اکتبر 2019 به رکورد 50 بار گلزنی از این روش رسید. حالا لیونل مسی در این رابطه و همچنین پنالتی هایی که در سال های اخیر از دست داده، توضیحاتی ارائه داده است.

 

لیونل مسی گفت: "در گذشته به راحتی پشت ضربات قرار گرفته و برای تبدیل به گل کردن آن تلاش می کردم. البته هدفم رد شدن توپ از روی دیوار دفاعی و رسیدن به دروازه بود، اما قبل از ضربه زدن فکر نمی کردم.

 

1469947

 

تا زمانی که تمریناتم برای ضربه ایستگاهی زدن را آغاز کردم شرایط اینگونه بود. اما در ادامه تصمیم گرفتم روی موقعیت، قدم هایم، نحوه ضربه زدن و استفاده از روش های مختلف هنگام ضربه زدن بهره گیرم.

 

در برخی موقعیت های چیزی به ذهن شما خطور کرده و باعث ایجاد تردید می شود که این تردید باعث خراب شدن موقعیت خواهد شد. اخیرا ضربات ایستگاهی ام را مرور کرده و حرکات قبل از ضربه، واکنش هایم، دیوار دفاعی و مواردی از این دست را بیشتر مورد مطالعه قرار می دهم. من ضربات دیگر بازیکنان ایستگاهی زن را نیز تماشا می کنم، اما معتقدم که هر بازیکن روش خود دارد و تقلید از ضربات بازیکن دیگر کار بسیار دشواری است.

 

من تا به حال پنالتی های زیادی را از دست داده ام و این باعث ناراحتی من می شود. من می خواهم در این زمینه پیشرفت کنم و راهش تمرین و همچنین تماشای کار رقبا است، زیرا مثل من مطمئن هستم که آنها نیز نحوه ضربه زدن من را بررسی می کنند.

 

از دست دادن پنالتی ناراحتم می کند، اما باعث نگرانی ام نمی شود. این بخشی از فوتبال است و وقتی پیاپی پنالتی بزنید، کار دشوارتر می شود زیرا دروازه بانان حریف ضربات شما را بررسی می کنند. حالا دروازه بان ها خیلی سریعتر از گذشته بوده و بهتر آماده می شوند، آنها پاهای قدرتمندتری دارند و این بدان معنی است که پنالتی زدن سخت تر شده است."

دیدگاه‌ها