کد خبر : 1662347 | 26 دی 1398 ساعت 12:20 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد جنجالی لینه‌کر برای تغییر جام حذفی انگلیس

گری لینه‌کر اسطوره فوتبال انگلیس با انتقاد از فرمت برگزاری جام حذفی این کشور می‌گوید تکرار بازی‌هایی که با تساوی به پایان می‌رسند باید کنار گذاشته شود و این نشان‌دهنده پیر شدن جام حذفی است.

پیشنهاد جنجالی لینه‌کر برای تغییر جام حذفی انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، گری لینه‌کر، اسطوره فوتبال انگلیس می‌گوید جام حذفی این کشور باید از تکرار بازی‌هایی که در وهله اول با نتیجه تساوی به پایان می‌رسند دست بردارد. لینه‌کر می‌گوید با حذف این قانون هم تیمهای کوچکتر شانس بیشتری برای صعود به مراحل بالاتر جام حذفی پیدا می‌کنند و هم از تراکم بازی‌ها برای تیمها کاسته خواهد شد.

 

1469964

 

لینه‌کر که در سال 1991 با پیراهن تاتنهام فاتح جام حذفی انگلیس شده بعد از تماشای دیدار دیشب منچستریونایتد و ولوز که در مرحله سوم جام حذفی انگلیس برگزار شد و تکرار بازی قبلی آنها که با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود، این اظهارات را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد. دیداری که با پیروزی 1-0 یونایتد به پایان رسید.

 

دو تیم یونایتد و ولوز در اوایل ماه جاری میلادی به مصاف هم رفته و با تساوی بدون گل به کار خود پایان داده بودند. دو تیم در بازی تکراری هم به لطف گل تماشایی خوان ماتا از تساوی بدون گل نجات پیدا کردند تا یونایتد راهی مرحله بعدی شود.

 

1469965

 

لینه‌کر در پایان بازی در توییتر خود نوشت:" شاید کمی جنجالی به نظر برسد ولی من اگر جای برگزارکنندگان جام حذفی بودم از شر تکرار بازی‌های مساوی شده خلاص می‌شدم. این به روزهای خیلی قدیمی تعلق دارد. حذف این قانون هم به تیمهای کوچکتر اجازه می‌دهد به مراحل بالاتر صعود کنند و هم از تراکم بازی‌ها می‌کاهد. ما تنها کشوری هستیم که این قانون را دارد".

 

دیدگاه‌ها