کد خبر : 1662414 | 26 دی 1398 ساعت 20:50 | 160K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز امپراتوری یحیی با شال سرخ

عملیات حذف حافظه پرسپولیس (گزارش)

سرمربی پرسپولیس با تکیه بر محبوبیت خاص خود، اولین تمرین با این تیم را با موفقیت خاتمه داد.

عملیات حذف حافظه پرسپولیس (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، هر چقدر اوضاع از حیث تغییرات مدیریتی طی سالیان اخیر برای اردوگاه پرسپولیس پرخبر و ماجراجویانه بوده، آنها با برانکو ایوانکوویچ روزهای خوبی را از حیث نیمکت و نتیجه‌گیری دنبال می‌کردند. برانکو ایوانکوویچ هم در مصاحبه‌های خود برای هواداران دلبری می‌کرد و از اینکه دوست دارد تا ابد در ایران و پرسپولیس به کار ادامه دهد می‌گفت تا آنها کمترین نگرانی را از این بابت داشته باشند. با این حال عمر مربیگری برانکو ایوانکوویچ و سریال جام آوری‌های او نیز به پایان رسید تا در نهایت قرعه بعد از مدیریت نژادفلاح، طاهری و گرشاسبی در نهایت به نام عرب بیفتد که همکاری طولانی مدتی را با این مربی کروات دنبال نکند. در ادامه گابریل کالدرون پا به اردوگاهی گذاشت که تعداد جام‌های آن در سالیان اخیر به همه چیز تنه می‌زد. این مربی آرژانتینی هم البته نتوانست علیرغم موفقیت از حیث نتیجه گیری (صدرنشینی در پایان نیم فصل و صعود به جمع چهار تیم برتر جام حذفی) به همکاری خود با سرخ‌ها ادامه دهد تا سرخ‌ها برخلاف سالیان گذشته اکنون در مدت تقریبی 7 ماه، سومین مربی خود را روی نیمکت ببینند.


آغاز دوران یحیی


یحیی گل محمدی امروز سومین جلسه تمرینی خود را با پرسپولیس با شرایط جالب و امیدوارکننده‌ای دنبال کرد. هر چند صداقت و متانت او در گفتگو شاید در بخشی از مصاحبه‌اش تا حدی برای مجموعه مدیریتی‌اش گران تمام شده باشد اما او از نظر حمایت هواداران و در اختیار گرفتن تیمی با شور و هیجان بالا یک 90 دقیقه فوق العاده را در روز سرد تهران و در استادیوم شهید کاظمی پشت سر گذاشت.

 


گل محمدی دیرتر از همه نفرات کادرفنی و بازیکنان وارد چمن شهید کاظمی شد تا این کریم باقری باشد که پیش از هر شخص دیگری مورد تشویق نزدیک به 300 هوادار قرار گیرد. در شرایطی که تیفوسی‌های روی سکو در حال تشویق بازیکنان و تبریک تولد کامیابی نیا بودند، گل محمدی وارد چمن شد تا جو کاملا به سود او باشد. تشویق همزمان و پر سر و صدای هواداران باعث شد او بدون مکث و البته با گام‌هایی آرام به سمت سکوها برود. موضوعی که خبرنگاران گوشی و دوربین به دست را نیز به سمت او کشاند. در کنار دست به سینه و تشکرهای مربی تازه وارد، نجواهای او زیر لب اما جالب توجه بود. وقتی نزدیک او شدیم او در حال گفتن پیاپی جمله "ازتون ممنونم" بود.

 

 

 


یحیی شاید هیچ وقت نتوانست ارتباط خوبی، در حد تلاش‌های بی‌وقفه‌اش برای تیم، با هواداران داشته باشد. چه زمانی که در دوران بازیگری مجبور به جدایی شد و چه زمان بازگشت دوباره‌اش و البته چه آن زمان که تیم سراپا بحران مانوئل ژوزه را هدایت کرد و نائب قهرمان جام حذفی شد و به حضور هفت ماهه‌اش اینچنین خاتمه داد. یحیی اما در این سال‌های دوری از پرسپولیس با موفقیت‌هایی که داشته، توانسته خود را به عنوان گزینه محق جانشینی برانکو ایوانکوویچ معرفی کند و اکنون بعد از رقم خوردن وقفه و نیم فصل حضور دوباره در شهرخودرو، به این جایگاه دست یافته است. او اما اکنون شعارهای حمایتی جالبی را از سکوها شاهد بود و بعد از اینکه مورد حمایت اینستاگرامی برانکو قرار گرفت، روی سکوها هم با شعار یحیای امپراتور استقبال شده تا از این حیث ارتباط لازم را با ارتش سرخ برقرار کرده باشد.

 

1470039


شروع تمرینات پرنشاط


تمرین امروز پرسپولیس با نشاط جالبی از سوی بازیکنان همراه بود. بازیکنان بعد از اینکه یک به یک به درخواست هواداران نزدیک سکوها حاضر شدند و به حمایت‌های آن پاسخ دادند با لبخند و شور و هیجان در جریان تمرین قرار گرفتند. آنها به خوبی از این نکته آگاه هستند که بعد از کالدرون بار دیگر باید خود را به سرمربی جدید هم اثبات کنند و این بار هیچ راه میانبری برای تغییرات دوباره وجود نخواهد داشت. از حرکات آکروباتیک تکراری شجاع که بعد از دستیابی به عنوان زننده برترین گل آسیا در فصل گذشته، به دنبال تکرار آن در تمرینات است تا سیوها و آمادگی بالای علیرضا بیرانوند که این روزها با دستمال سر عجیبش سوژه شده است. از جای پارک سابق کاپیتان ماهینی که اکنون به ملی‌پوش دیگری رسیده و آنها به خوبی این مساله را دریافته‌اند که جایگاه‌ها به راحتی قابل تغییر و جایگزینی هستند.

 

 

حافظه پرسپولیس خالی می‌شود؛ بازگشت به تنظیمات کارخانه با دستور یحیی


سرمربی جدید پرسپولیس طی سالیان اخیر در تیم‌های ذوب آهن و شهرخودرو، فلسفه تاکتیکی خاصی را در فوتبال ایران به نام خود کرده است. اصرار به پاسکاری و نمایش تهاجمی. در صورتی که او از فرصت کوتاه باقیمانده برای اجرای این نمایش در پرسپولیس نیز بتواند سود ببرد مسلما سرخ‌ها با توجه به بازیکنان قابلی که در اختیار دارند، قادر خواهند بود لیگ را در نیم فصل دوم از حیث عملکرد فنی تحت تاثیر قرار دهند. یحیی در جریان تمرین امروز نیز اصرار زیادی به پاسکاری‌های نزدیک و طولانی مدت و نزدیک شدن بازیکنان به یکدیگر داشت. او بارها تمرین را به این دلیل قطع کرد تا بازیکنان هر چه در ذهن داشته‌اند را پاک کرده و به شیوه مدنظر او فوتبال را دنبال کنند. حضور اوساگوآنا و علیپوری که اکنون بیش از هر زمان دیگری تحرک و انرژی برای حفظ جایگاه خود در خط حمله دارد، با تدابیر هجومی یحیی می‌تواند یک پوئن مثبت برای سرخ‌ها تلقی شود که این بار با مالکیت، پاسکاری، پرس و نمایش تهاجمی کار تیم‌ها را در نیم فصل دوم سخت‌تر کنند.

 

آغاز امپراتوری گل محمدی با شال قرمز


از دوره اول حضور روی نیمکت پرسپولیس تا عصر سرد استادیوم شهیدکاظمی، یحیی تغییر زیادی نکرده است. شاید اتکای بیشتر به کادرفنی که این بار با حضور نفراتی همچون کریم باقری، حمید مطهری، داود فنایی و... کمی نونوارتر و پرانرژی تر کار را دنبال می‌کنند. یحیی همچنان با شال قرمز خود برای هواداران دلبری می‌کند و امیدوار است در دوره تازه حضورش بتواند برخلاف گذشته آخرین جملات او با سمت سرمربی پرسپولیس این باشد: "من دوست ندارم آدم بده باشم، به همین خاطر از حضور در پرسپولیس استعفا می‌دهم." یحیی در اولین گفتگوی خود در همکاری دوباره اما نشان داد که همچنان آدم بده نیست و این بزرگترین پوئن او برای برقراری بهترین ارتباط با هواداران و جلب حمایت آنها برای تکرار موفقیت‌ها خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها