کد خبر : 1662527 | 27 دی 1398 ساعت 23:50 | 495.2K بازدید | 0 دیدگاه

۲۴ ساعت فرصت برای چانه زنی با AFC

محروم می‌شویم، شرکت نمی‌کنیم یا هیچ‌کدام؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رای قطعی خود را درباره سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی صادر نکرده است.

محروم می‌شویم، شرکت نمی‌کنیم یا هیچ‌کدام؟

به گزارش "ورزش سه"، ساعتی پس از آنکه فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد رای نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سلب میزبانی تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا صادر شده است، فعالان رسانه‌ای به تشکیک درباره این خبر پرداخته اند.


فدراسیون فوتبال ایران بعد از ظهر امروز با انتشار بیانیه‌ای چند بندی از تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی در رقابت‌های این فصل از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل شرایط خاص امنیتی خبر داد اما به نظر می‌رسد این تصمیم هنوز در کمیته مسابقات و کمیته اجرایی afc نهایی نشده است. در گزارشی که "ورزش سه" امروز در این باره منتشر کرده بود، خبرنگار ما از یکی از مدیران afc در این باره سوال کرده و پاسخ گرفته بود گردش کار این تصمیم از سوی کمیته مسابقات به کمیته اجرایی است و سپس در صورت قطعیت و رای آوردن در کمیته اجرایی از طریق afc به تیم‌های ایرانی اعلام خواهد شد اما این اتفاق هنوز رخ نداده و با وجود موضع گیری مدیران باشگاه های ایرانی، همچنان در انتظار تایید کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

 

 

1470262

 


کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاترین نهاد تصمیم گیری در این فدراسیون است که مهدی تاج، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران نیز در آن عضویت دارد؛ فردی که مدیران باشگاهی از صبح با او در تماس هستند تا بتوانند با لابی او رای را به سود ایران و میزبانی تیم های ایرانی بازگردانند اما مشخص نیست که تاج بتواند سایر مدیران عضو در این کمیته را قانع کند. با این حال از بین تیم‌های فوتبال ایرانی، تیم استقلال فاقد مدیرعامل قانونی است و باشگاه شهر خودرو نیز عالی ترین مقام اجرایی خود را به سمت سرمربی ارتقا داده است اما سپاهان و پرسپولیس که شرایط مشخصی دارند، می‌توانند در گفتگو با مدیران تیم های رقیب و همچنین مسئولان afc شرایط را کمی به سود خود تغییر دهند تا کمیته اجرایی تصمیم کمیته مسابقات را وتو کند.


موضوع سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار شب گذشته توسط یک روزنامه نگار عربستانی منتشر شد و مشخصاً به تحرک تیم‌های عربی در این زمینه مرتبط است. تیم الکویت که قرار بود این هفته با استقلال در تهران مسابقه بدهد، فعلا اولین برنده این تصمیم است چرا که مسابقه این تیم با استقلال قطعا در قطر برگزار می‌شود.


تیم الرفاع بحرین نیز که با تیم شهر خودرو مسابقه خواهد داد به دنبال برگزاری بازی در یک زمین بی طرف است اما مدیران شهر خودرو اعلام کردند که حاضر به مسابقه در زمین بی طرف نیستند و از این رقابت ها کنار خواهند کشید.


در نهایت استفاده از دیپلماسی و همچنین مذاکره با مقامات باشگاهی و تصمیم گیران afc می‌تواند در تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدم برگزاری مسابقات آسیایی در ایران تغییرات ایجاد کند اما فعلاً تصمیم اولیه بر عدم میزبانی تیم های ایرانی در بازی‌های پلی‌آف و هفته اول لیگ قهرمانان آسیاست.

دیدگاه‌ها