کد خبر : 1662640 | 28 دی 1398 ساعت 12:15 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

جلوی عربستان کوتاه آمدیم، اینطور شد

انصاری‌فرد: زیر بار سیاسی کاری AFC نمی‌رویم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می گوید دیگر مقابل تصمیم خصمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا کوتاه نمی آیند.

انصاری‌فرد: زیر بار سیاسی کاری AFC نمی‌رویم

به گزارش "ورزش‌سه"، محمدحسن انصاری فرد در پایان جلسه با مدیران فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری در خصوص منع تیم های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: با توجه به اینکه کمیته مسابقات ای اف سی رای داده تیم های ایرانی نمی توانند میزبانی داشته باشند، سعی کردیم برخورد قاطعی داشته باشیم. حق مان است که هواداران ایرانی در ورزشگاه ها حاضر شوند و از تیم خودشان حمایت کنند. با توجه به اینکه در برابر عربستان مقداری کوتاه آمدیم ، مسئولان آسیایی قدم جلوتری برداشتند. به همین خاطر باید ایستادگی کنیم چون اگر این اتفاق بیفتد سایر رشته های ما هم ممکن است از میزبانی منع شوند. به خاطر اعتبار، حیثیت و آبروی مان زیر بار این موضوع نمی رویم. چون کشور ما امن است و حق هواداران ایرانی است که بازی های ما را تماشا کنند.


وی ادامه داد: اصلی ترین موضوع این است که هواداران بازی های داخلی را در ورزشگاه خودمان تماشا کنند. بحث هزینه جای خود اما اگر میزبان نباشیم خستگی زیادی برای تیم های ایرانی اتفاق می افتد و باعث عدم نتیجه گیری مان می شود. این موضوع را در نامه خود گنجانده ایم. با شعارها و حرف هایی که فیفا می زند که مردم را جذب ورزشگاه کنیم، مطابقت ندارد.

 

مدیرعامل پرسپولیس درباره احتمال محرومیت برای باشگاه های ایرانی تاکید کرد: محروم شدن بحث بعدی است. فعلا باید پیام خود را به گوش کنفدراسیون فوتبال آسیا برسانیم.


انصاری فرد درباره حضور مهدی تاج در کشور مالزی بیان کرد: تاج چون عضو کمیته اجرایی ای اف سی هستند، نفوذ دارند. امیدواریم از نفوذ شان استفاده شود. او یک نامه به کمیته مسابقات زده که باید در این زمینه با ایران همکاری شود و ما را از میزبانی محروم نکنند.


وی افزود: امیدوار هستیم کمیته مسابقات با میزبانی ایران در لیگ قهرمانان موافقت کند و هواداران بیایند و از بازی های خانگی دیدن کنند. تمام فکر و ذکر ما این است که این اتفاق بیفتد و حالا اگر ای اف سی به خاطر مسائل سیاسی اصرار به این کار دارد، ما زیر بار نمی رویم.


انصاری فرد درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران بعد از عدم شرکت در لیگ قهرمانان افزود: تعلیق که اتفاق نمی افتد. دو حالت دارد یا اینکه باشگاه ها را جریمه نقدی می کنند و یا محرومیت در نظر می گیرند. باید ببینیم ای اف سی چه تصمیمی می گیرد. ولی چیزی که برای ما مسلم است، نباید زیر بار این قضیه برویم. چون مسائل سیاسی را وارد این داستان می کنند. در کشورهایی مثل یمن، عربستان، بحرین و ... تظاهرات است. عربستان تحت جنگ است اما آنها بازی هایشان را در کشور خود برگزار می کنند. با این حال ایران که امن ترین جای خاورمیانه است را محروم می کنند. این نشان می دهد بحث های سیاسی است که نباید زیر بار آن برویم.

دیدگاه‌ها