کد خبر : 1663309 | 01 بهمن 1398 ساعت 12:00 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

حمله تند رئیس لالیگا به منچسترسیتی و PSG

خاویر تباس رئیس لالیگا با انتقاد از باشگاه‌های ثروتمند اروپایی به خصوص منچسترسیتی و PSG از آنها به دلیل آنچه دوپینگ مالی خواند، انتقاد کرد.

حمله تند رئیس لالیگا به منچسترسیتی و PSG

به گزارش "ورزش سه"، خاویر تباس رئیس لالیگا می‌گوید دوپینگ مالی این روزها یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال دنیا است. او در عین حال دو باشگاه منچسترسیتی و پاری سن ژرمن را مورد انتقاد شدید قرار داده و از هزینه‌ کردن‌های هنگفت آنها به عنوان بهترین مثال برای دوپینگ مالی یاد کرد.

 

دو باشگاه سیتی و PSG هر دو در مالکیت شرکت‌های ثروتمند خاورمیانه‌ای هستند و سرازیر شدن منابع مالی هنگفت به این دو باشگاه در سال‌های اخیر باعث شده این دو در لیگ‌های داخلی کشورهایشان موفقیت‌های قابل توجهی به دست بیاورند. اما تباس می‌گوید این دو باشگاه در حال ضربه زدن به فوتبال هستند و می‌گوید زمان آن رسیده که فکری برای توزیع ثروت بین باشگاه‌ها اندیشیده شود.

 

1463413

 

تباس در مراسم افتتاح تلویزیون لالیگا گفت:" یکی از مهمترین مسائل مبتلا به امروز فوتبال اروپا مساله دوپینگ مالی است. چون ما وقتی باشگاه‌هایی داریم که بودجه‌شان توسط حکومت‌ها تامین می‌شود این روی پرداخت دستمزدها و حقوق‌ها تاثیر می‌گذارد".

 

رئیس لالیگا در ادامه گفت:" این یعنی در کشورهایی که کنترل‌های اقتصادی سخت‌گیرانه‌تری بر روی فوتبال وجود دارد مثل اسپانیا و آلمان، باشگاه‌ها نمی‌توانند برای پرداخت دستمزدهای کلان بازیکنان‌شان از دولت‌ها بخواهند که برای آنها سر کیسه را شل کنند. سازمان‌ها و نهادها مسئولیت دارند که ثروتی که ما تولید می‌کنیم را باز توزیع کنند. همه ما، لیگ اسپانیا، لیگ برتر، یوفا و فیفا این مسئولیت را به عهده دارند. اگر ما ثروتی که تولید می‌کنیم را یک راست در اختیار باشگاه‌های بزرگ بگذاریم این به هیچ وجه به نفع فوتبال نخواهد بود".

 

دیدگاه‌ها