کد خبر : 1663399 | 01 بهمن 1398 ساعت 17:43 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال ایران فقط از تصمیمات خلق‌الساعه ضربه می‌خورد

کمالوند: هرچه‌ سریع‌تر قلعه‌نویی یا دایی را انتخاب کنید

مربی باتجربه فوتبال ایران نگران است که اتفاقات نیمکت مربیگری امیدها به تیم ملی بزرگسالان هم سرایت پیدا کند.

کمالوند: هرچه‌ سریع‌تر قلعه‌نویی یا دایی را انتخاب کنید

فراز کمالوند در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره تعلل مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که داریم و بررسی جمیع جهات فکر می‌کنم اولویت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی با مربی داخلی است. سرمربی تیم ملی در شرایط کنونی باید کسی باشد که بتواند با بازیکنان ارتباط بگیرد و فاصله خودش با آنها را نزدیک کند. به عبارتی رابطه عاطفی باید برقرار کند و در نهایت نیاز به این داریم که بازیکنان با روح و روان خوب وارد مسابقات شوند.


وی ادامه داد: تیم ملی محکوم به کسب 4 برد برای صعود به دور بعدی است. اگرچه دو بازی آسان با هنگ‌کنگ و کامبوج داریم که به هر شکل ممکن پیروز می‌شویم اما بازی با عراق و بحرین سخت است. ما مربیان شایسته‌ای در فوتبال ایران داریم. چند شب پیش در برنامه ورزش از نگاه دو هم گفتم که هم آقای قلعه‌نویی و هم آقای دایی می‌توانند تیم ملی را به خوبی هدایت کنند. آنها از تجربه کافی برخوردارند و عناوین خوبی هم در فوتبال باشگاهی به دست آوردند. از طرفی هردوی این عزیزان هم نزد بازیکنان مقبولیت دارند.


این مربی باتجربه دربخش دیگری از حرف‌هایش تاکید کرد: قلعه‌نویی الان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است و عناوین قهرمانی متعددی دارد. دایی هم علاوه بر اینکه در مسابقات داخلی نتایج خوبی گرفته کاراکتر خاصی دارد و یک چهره بین‌المللی است. فکر می‌کنم صلاح نیست وضعیت نیمکت تیم ملی کش پیدا کند و باید هرچه زودتر سرمربی جدید انتخاب شود تا او هم سریع‌تر تفکراتش را پیاده کند. الان زمان را از دست می‌دهیم و فکر می‌کنم کارمان سخت‌تر می‌شود. انشاالله در همین هفته تصمیم نهایی اتخاذ شود.


کمالوند درباره اینکه مدیران فدراسیون اعلام کردند یک گزینه خارجی نیز دارند، اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیدم اما به نظرم در این مقطع مربی خارجی نمی‌تواند کمکی انجام ندهد. شما دیدید که ویلموتس هم کاری نتوانست بکند. ما نباید آوردن مربی خارجی را با دوران کی‌روش مقایسه کنیم و این را اشتباه بگیریم. کی‌روش 8 سال اینجا کار کرد و به همه چیز اشراف داشت و از طرفی آدم خاصی هم بود. در این شرایط آوردن مربی خارجی اشتباه بزرگی است. به نظرم فدراسیون هرچه زودتر از بین آقایان قلعه‌نویی و دایی یکی را انتخاب کند. معتقدم هرکدام از این عزیزان سرمربی شوند، از پس کار برمی آیند.


وی با اشاره به حذف تیم ملی المپیک گفت: در تیم ملی امید ما شاهد بودیم که تصمیمات درستی گرفته نشد. در فاصله زمانی 6 ماه 3 سرمربی عوض کردیم و ثبات را از دست دادیم. اول کرانچار آمد، بعد او رفت و مجیدی آمد و سپس هدایت تیم به استیلی رسید. تیمی که می‌خواهد به المپیک برود نباید اینقدر تغییر داشته باشد. من در ماجرای تیم امید از یک موضوع متعجب هستم. اینکه چرا کرانچار 4 سال پیش برای سرمربیگری تیم امید رد صلاحیت شد اما پارسال صلاحیتش را تایید کردند؟ چه اتفاقی افتاد که نظر دوستان برگشت؟ حالا او را به عنوان سرمربی امیدها انتخاب کردید، چرا کمیته فنی فدراسیون روی تصمیمش نایستاد؟ اگر تصور می‌کردید او مربی خوبی است چطور او را عوض کردید؟ هیچ‌جای دنیا این طور مربی را تغییر نمی‌دهند! همین تصمیمات خلق‌الساعه است که فوتبال را آزار می‌دهد.


کمالوند همچنین گفت: من استیلی را در اتفاقات اخیر مقصر نمی‌دانم. او زمان زیادی هم نداشت که تیم را بسازد. مشکل ما غلط بودن ساختار تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال است. ما تیم خوبی داشتیم اما نتوانستیم طلسم را بشکنیم و دلیل هم غلط بودن تصمیم‌ها است. حالا هم نگران هستم این تصمیمات غلط به تیم ملی بزرگسالان هم برسد. ما با ویلموتس شروع کردیم و الان یکی دوماه است درگیر انتخاب سرمربی جدید هستیم. جالب اینکه کی‌روش با 8 سال کار در ایران و آوردن یک سبک خاص به تیم ملی را کنار گذاشتیم و ویلموتسی را آوردیم که می‌گفت اصلا آن تفکر را قبول ندارد و می‌خواهد هجومی بازی کند. حالا هم او را برکنار کردیم و می‌خواهیم یک مربی ایرانی را بیاوریم. این‌ها نشان دهنده آن است که نمی‌توانیم در فوتبال یک تصمیم درست بگیریم. اگر تصمیمات درست باشد، این قدر اختلاف سلیقه هم وجود ندارد.

دیدگاه‌ها