کد خبر : 1663630 | 02 بهمن 1398 ساعت 19:43 | 58.3K بازدید | 0 دیدگاه

کره صعود کرد، ازبکستان منتظر است؛

گروه ایران و احتمال سهمیه 100 درصدی المپیک

تیم صدرنشین گروه ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا به فینال رسید و المپیکی شد.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا امروز مرحله نیمه نهایی خود را پشت سر گذاشت. بازی های این مرحله از این جهت که دو تیم راه یافته به المپیک را مشخص می کرد، از حساسیت ویژه ای برخوردار بود.

 

در بازی اول امروز تیم های ازبکستان و عربستان به دیدار هم رفتند که عربستان موفق شد با گل تصادفی دقایق پایانی مقابل حریف خود به برتری برسد و راهی دیدار پایانی شود. با این برتری، عربستان صعود به رقابت های المپیک 2020 توکیو را نیز جشن گرفت.

 

در دیدار دوم هم تیم های کره جنوبی و استرالیا با هم روبرو شدند. کره ای ها مثل تمام بازی های قبلی شان، امروز هم برتر از حریف ظاهر شدند و با نتیجه 2 بر صفر استرالیا را شکست دادند. سرخ های شرق آسیا هم با این برد، راهی المپیک شدند.

 

1471674

 

تیم کره دومین رقیب ایران در مسابقات انتخابی المپیک در مرحله گروهی بود که توانست ایران را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. این باخت، کار ایران را دشوار کرد و نهایتا شاگردان حمید استیلی به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان، از صعود به دور حذفی بازماندند.

 

1471670

 


اما دیگر تیم گروه ایران هم شانس صعود به المپیک را دارد. ازبک ها در دیدار رده بندی به مصاف استرالیا می روند و در صورت کسب پیروزی، راهی المپیک خواهند شد.

 

گروه C که تیم ایران در آن حضور داشت، تنها گروه مسابقات است که می تواند 2 تیم المپیکی داشته باشد. عربستان به عنوان تنها نماینده گروه B جواز حضور در المپیک را کسب کرده و تیم استرالیا هم که از گروه A صعود کرده بود، هنوز شانس صعود دارد. ضمن اینکه هیچ تیمی از گروه D این مسابقات به المپیک نرسید.

 

دیدار رده بندی بین ازبکستان و استرالیا روز شنبه پنجم بهمن و بازی فینال بین کره جنوبی و عربستان یکشنبه ششم بهمن ماه برگزار می شود.

دیدگاه‌ها