کد خبر : 1663648 | 02 بهمن 1398 ساعت 20:42 | 41.1K بازدید | 0 دیدگاه

با سعد الشهری از آتالانتا تا توکیو

مربی جوانی که المپیک را دید و طلسم شکست (عکس)

عربستان رکورد 24 ساله عدم حضور در المپیک را با مربی‌ای شکست که در آخرین دوره حضور آن‌ها در این مسابقات بازی می‌کرده است.

به گزارش "ورزش سه" سعد الشهری رویای 24 ساله عربستانی‌ها را به واقعیت تبدیل کرد. آن هم با ساخت تیمی که چند ساعت قبل ازبکستان را شکست داد و به فینال مسابقات انتخابی المپیک رسید و حالا در انتظار کره جنوبی است تا عنوان قهرمانی را به دست آورد.

 

آن‌ها با مربی جوان و بومی به این اتفاق مهم دست یافتند. مربی‌ای که هافبک بازنشسته فوتبال عربستان است و از سال ۲۰۱۷ در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها با تیم عربستان به همه شناسانده شد. سعید الشهری یکی از بازیکنان تیم المپیک عربستان در المپیک 1996 آتالانتا بود. درست زمانی که او تنها 16 سال سن داشت و در تیم الاتفاق عربستان بازی می‌کرد. اما حالا لقب معلم را اهالی فوتبال عربستان به او داده‌اند و از کار شهری و بازیکنانش به عنوان حماسه راجامانگالا نام می‌برند.

 

1471691

 

همانطور که گفتیم او از جام جهانی جوانان شناخته شد. جایی که سعد الشهری توانست عربستان را به مرحله یک هشتم نهایی برساند. تیمی که از سنگال باخت اما اکوادور را شکست داد و مقابل آمریکا به تساوی رسید. با این حال در یک هشتم به اروگوئه باختند و از جام حذف شدند. مدتی الشهری سرمربی الاتفاق شد و مجددا هدایت تیم زیر ۲۳ سال عربستان را به عهده گرفت. با این تیم به بازی‌های آسیایی جاکارتا رفت و مقابل ایران هم به تساوی دست پیدا کردند. از آن تیم و سرمربی جوانش حمایت کامل شد و حالا ثمره آن را می‌شود دید. او که چند روز قبل وارد چهارمین دهه از عمر خود شده بود، با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده ازبکستان را شکست داد و به فینال رفت تا یکی از تیم‌های آسیایی برای المپیک 2020 باشد.

دیدگاه‌ها