کد خبر : 1663707 | 03 بهمن 1398 ساعت 10:55 | 356.1K بازدید | 0 دیدگاه

توافق دو طرفه با کنفدراسیون فوتبال آسیا؛

ایران به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت

پس از جلسه با نمایندگان ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفت که تیم های ایرانی از حق میزبانی خود در دور گروهی لیگ قهرمانان استفاده کنند.

ایران به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت

 به گزارش "ورزش سه"، مهمترین خبر چند روز اخیر فوتبال ایران میزبانی تیم های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود که از سوی AFC به فدراسیون ایران ابلاغ شد. پس از این اتفاق، دستگاههای ورزش و دیپلماسی کشور بررسی‌ها را آغاز کردند و به دنبال راهی بودند که این حق را به فوتبال ایران برگردانند.

 

نتیجه جلسه باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهر خودرو با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به اینجا رسید که درخواست یک جلسه فوری با کنفدراسیون فوتبال آسیا داده شود. AFC که اعلام کرده بود تیم های ایرانی در مسابقات پلی آف و دور رفت گروهی خارج از خانه بازی کنند و سپس بررسی های لازم صورت بگیرد تا تکلیف میزبانی آنها در دور برگشت مشخص شود، این درخواست را پذیرفت و نمایندگان ایران را برای یک جلسه به مالزی دعوت کرد.

 

از این رو مدیران سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو به همراه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و معاون وزارت ورزش راهی مالزی شدند تا این جلسه سرنوشت‌ساز را برگزار کنند. نشست ویژه با ویندسور جان، دبیرکل AFC امروز برگزار شد و دقایقی پیش به پایان رسید.

 

 

1471797

 

 

اولین خبری که از این نشست مخابره شد، حضور باشگاه‌های استقلال و شهر خودرو در بازی های پلی آف در کشور امارات بود. اما آنچه طرف ایرانی را به انجام بازی های پلی آف خارج از ایران راضی کرد، امتیازی بود که از AFC برای بازی‌های مرحله گروهی گرفته شد.

 

1471918

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که نمایندگان کشورمان در ایران میزبان خواهند بود.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا برخلاف موضع قبلی خود پذیرفت که ضمانت میزبانی تمام نمایندگان ایران در دور گروهی لیگ قهرمانان را بدهد. به این ترتیب تیم های پرسپولیس و سپاهان در هفته های چهارم، پنجم و ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان میزبان رقبای خود خواهند بود و استقلال  و شهر خودرو هم در صورت رسیدن به مرحله گروهی دقیقاً همین شرایط را خواهند داشت و بدون مشکل در بازی های دور برگشت در تهران و مشهد میزبانی می‌کنند.

 

دیدگاه‌ها