کد خبر : 1663722 | 03 بهمن 1398 ساعت 12:20 | 28.1K بازدید | 0 دیدگاه

مخالفت اتحادیه انگلیس با درخواست کلوپ و گواردیولا

با وجود درخواستهای یورگن کلوپ و پپ گواردیولا برای لغو تکرار بازی‌های مساوی شده جام حذفی انگلیس، اتحادیه فوتبال این کشور بر ادامه این سنت در جام حذفی پافشاری کرد.

مخالفت اتحادیه انگلیس با درخواست کلوپ و گواردیولا

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد از فشارهایی که مربیان تیمهای لیگ برتری برای لغو تکرار بازی‌های مساوی شده جام حذفی این کشور وارد می‌کنند تاثیر نپذیرفته و به این سنت ادامه خواهد داد.

 

1471798

 

اخیرا یورگن کلوپ و پپ گواردیولا خواسته بودند که فرمت برگزاری جام حذفی تغییر کرده و دیگر بازی‌هایی که نتیجه‌شان در 90 دقیقه مساوی می‌شود شاهد تکرار بازی نباشند. این در حالی است که نگرانی‌هایی درباره خستگی و مصدومیت بازیکنان به دلیل تعداد بسیار زیاد بازی‌ها در تقویم فوتبال انگلیس مطرح شده است. به خصوص بعد از آنکه مارکوس راشفورد ستاره منچستریونایتد مصدوم شد و بخش اعظم ادامه فصل را از دست داد و گفته شد که علت مصدومیت او فشار بیش از حد برنامه فشرده بازی‌ها بوده است. هری کین دیگر ستاره انگلیسی است که گفته می شد به دلیل خستگی بیش از حد ناشی از برنامه فشرده بازی های فوتبال در انگلیس مصدوم شده و مدتی طولانی قادر به حضور در ترکیب تیمش تاتنهام نخواهد بود.

 

1471799

 

البته اضافه شدن تعطیلات زمستانی به لیگ برتر هم می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کند. اتحادیه فوتبال انگلیس اما مصرانه می‌گوید به سنت جام حذفی وفادار خواهد ماند چرا که این را راهی برای کسب درآمد بیشتر برای باشگاه‌های کوچکتر می‌داند که در صورت تکرار بازی‌ها درآمد بیشتری از حق پخش تلویزیونی بدست خواهند آورد و شانس‌شان برای بازی کردن در استادیومهای بزرگ افزایش خواهد یافت.

 

اتحادیه فوتبال انگلیس البته فصل گذشته تصمیم گرفت برای اینکه بتواند در تقویم مسابقات لیگ برتر جایی برای تعطیلات زمستانی خالی کند از تکرار بازی‌های مساوی شده در مرحله پنجم جام حذفی چشم‌پوشی کند. ولی با توجه به موضع‌گیری اخیر به نظر می‌رسد رقابتهای جام حذفی در سال آینده هم دست‌کم در مراحل پایین‌تر به شکل سنتی برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها