کد خبر : 1663735 | 03 بهمن 1398 ساعت 12:56 | 43.7K بازدید | 0 دیدگاه

او باید یاد بگیرد برای هیچ تیمی ناز نکند

انتقادات تند مدیرعامل نفت M.I.S از سوشا مکانی

مدیرعامل نفت مسجدسلیمان با انتقاد شدید از سوشا مکانی ضمن اعلام اینکه او در این تیم دیگر جایی نخواهد داشت گفت با توجه به نشر اکاذیب این حق را خواهند داشت تا از وی شکایت به عمل بیاورند.

 انتقادات تند مدیرعامل نفت M.I.S از سوشا مکانی

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تصور می شد مشکلات سوشا مکانی سنگربان تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با ماندن مهدی تارتار سرمربی این تیم تمام‌شده است وی مجدداً ساز جدایی را کوک کرد و این بار با یک مصاحبه جنجالی عملاً احتمال حضورش را به کمترین حد خودش کاهش داد.


در همین ارتباط مهران نصیریان دوست مدیرعامل نفت مسجدسلیمان در واکنش به اظهارات سوشا مکانی در ابتدا اظهار داشت: «در درجه اول باید بگویم آقای سوشا مکانی شما در حد و قواره‌هایی نیستی که بخواهی در مورد فوتبال ایران قضاوت کنید. مگر غیرازاین است که جنابعالی از دل همین فوتبال به این جامعه معرفی شدید، پس چرا باید اظهارات ناعادلانه‌ای را در مورد فوتبال این کشور مطرح کنید. این در شرایطی است که شما برخلاف بازیکنان بزرگی که در بالاترین سطح فوتبال جهان از همین فوتبال ایران معرفی شدند در یک لیگ بسیار گمنامی حضور داشتید که قطع به‌یقین هیچ‌کسی جز خودتان نام تیمتان را هم برای یک‌بار در کشور نروژ نشنیده است.»


وی در ادامه افزود: «متأسفانه او در گفتگویی که با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داده گفته بود که قراردادی که با من تنظیم‌شده است خنده‌دار بوده که من در همین رابطه باید به این بازیکن خاطرنشان کنم، شما که ادعای لژیونر بودنتان می‌شود و یک بازیکن حرفه‌ای هستید، سؤالم این است که قرارداد فی‌مابین ما خنده‌دار است یا این ادعای عجیب؟ مگر می‌شود قراردادی در غیاب خودتان منعقد بشود. چطور پای این قرارداد را امضا کرده‌اید اما مدعی شوید که من از محتوای این قرارداد اطلاعی نداشتم.»


مدیرعامل نفت مسجدسلیمان در ادامه گفت: «خوشبختانه ما در درون دروازه از حیث داشتن گلر بسیار خوب، چیزی کم نداریم. علاوه بر حبیب فرعباسی بازیکن تیم امید ایران که در بازی‌های مقدماتی المپیک وظیفه حفاظت از دروازه ایران را بر عهده داشت ما احمد گوهری را هم به جمع گلرهایمان اضافه کردیم و این در حالی است که فرعباسی در مدت‌زمانی که دربازی‌های لیگ برتر درون دروازه ایستاد تنها دو گل را دریافت کرده است درصورتی‌که سوشا مکانی 8 گل و همان‌طور که همه دیدند او دربازی‌های آخرش بسیار نا آماده درون گل می‌ایستاد که نظر کادر فنی و مدیران باشگاه بر این شد که به حضور ایشان نیازی نیست و باید دروازه‌بانی را به تیم اضافه کنیم که در قواره‌های تیم ما باشد به همین خاطر ما در نیم‌فصل اقدام به جذب گلر کردیم.»


وی درباره دلیل اصلی این رفت‌وبرگشت‌های سوشا تصریح کرد: «اولین سؤال ما از سوشا مکانی این است که چرا درحالی‌که با باشگاه ما قرارداد داشت آن را فسخ کرد و سؤال دوم اینکه با توجه به فسخ قرارداد چرا بازهم در تمرینات تیم ما حضور پیدا کرد. همین‌جا باید بگویم که هدف او افزایش مبلغ دویست میلیون تومانی بود که می‌خواست با این حربه به آن دست یابد درحالی‌که فراموش نکنید مکانی در ابتدای فصل هیچ پیشنهادی نداشت و این فرصتی بود که توسط تیم نفت مسجدسلیمان در اختیارش قرار داده شده بود و او اگر تا حدی معرفت داشت فقط به همین دلیل این فصل را در این تیم می‌ماند.


سقف مبلغ قرارداد او 600 میلیون تومان بود که او عنوان داشت به خاطر بازی‌های خوبش باید قرارداد جدیدی را با 800 میلیون تومان منعقد کند که اتفاقاً از زمانی که چنین تفکری در ذهنش ایجاد شد تمام تمرکزش را معطوف به این مسئله کرده بود و همان‌طور که خودتان هم مشاهده کردید در انتهای فصل گل‌های بسیار بدی را دریافت کرد. مثلاً در بازی آخر مقابل شاهین شهرداری بوشهر روی هر دوگل دریافت شده مقصر اصلی بود که ناشی از همین عدم تمرکز کافی برای اخذ 200 میلیون تومان پول اضافه بر مازاد بود.»


نصیریان دوست درباره فسخ قرارداد اعتقاد دارد: «در کجای دنیا شما سراغ دارید که یک بازیکن در طول یک‌فصل قراردادش را یک‌طرفه فسخ می‌کند و خواهان بستن قرارداد جدید با شرایط مالی جدید باشد درصورتی‌که خودش را یک بازیکن حرفه‌ای قلمداد می‌کند. در ضمن این را هم در نظر بگیرید که باشگاه ما برای خودش ضوابط و مقرراتی دارد که نمی‌تواند تن به هر خواسته نامعقول و غیرحرفه‌ای بازیکنان را بدهد.»


نصیریان دوست در ادامه صحبت‌هایش عنوان داشت: «ممکن است باشگاه ما مانند بسیاری از باشگاه‌های حال حاضر در ایران مشکلات مالی داشته باشد اما تا به این حال با هیچ‌کسی به مشکلی بر نخورد. درصورتی‌که آقای مکانی به هر باشگاهی واردشده هم برای خودش و هم برای آن باشگاه مربوطه حاشیه به وجود آورده و توصیه من به او این است که اگر می‌خواهد به کارش ادامه دهد باید روی اخلاقش تجدیدنظر کند.»


وی همچنین گفت: «مکانی در همان گفتگو دم از احترام به هواداران میزند که بسیار جالب است. شما اگر احترام هوادار به خودتان را نگه می‌داشتید تا این حد دم از رفتن نمی‌زدید. آیا همین شما نبودید که ادعا کردید که اگر حرفی بزنم پای حرف خودم می‌ایستم که اگر قادر به عمل کردن به این کار بودید خواستار بستن قرارداد جدید نمی‌شدید و این به‌دور از انصاف و مردانگی است که وسط فصل تیمتان را رها کنید.»


او با اشاره به غیرقانونی بودن فسخ مکانی اعلام داشت: «گرچه با توجه به غیرقانونی بودم فسخ مکانی نمی‌تواند به هیچ باشگاهی منتقل شود و مطمئناً اگر به هر تیم ایرانی بخواهد برود ما از اختیارات قانونی خودمان استفاده خواهیم برد و با توجه به تیم حقوقی بسیار قوی‌ای که داریم از او شکایت خواهم کرد و همین‌جا هم اعلام می‌کنیم ما هیچ احتیاجی به او نداریم. او باید یاد بگیرد که برای هیچ باشگاهی در ایران ناز نکند و اگر ما کلین شیتی هم داشتیم او کمترین نقش را در آن داشت.»


وی در پایان هم گفت: «در خاتمه این را هم بدانید که با توجه به نشر اکاذیب که علیه باشگاه توسط مکانی انجام‌شده است ما این حق را برای خودمان محفوظ می‌دانیم که علیه ایشان به کمیته انضباطی شکایت کنیم.»

دیدگاه‌ها