کد خبر : 1663826 | 03 بهمن 1398 ساعت 22:34 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

با مسببان درگیری در جام تختی برخورد می شود

رنگرز:هیچ کشتی گیری برای المپیک انتخاب نشده

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: خارج شدن جام تختی از رنکینگ باعث شده تا کشتی گیران برتر جهان علاقه ای به حضور در این مسابقات نشان ندهند.

رنگرز:هیچ کشتی گیری برای المپیک انتخاب نشده

به گزارش "ورزش سه"، حسن رنگرز در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی اظهار داشت: کشور ما در شرایط بسیار خاصی به سر می برد. بیش از یک ماه قبل رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی به تعویق افتاد. هفته گذشته هم بحث عدم برگزاری رقابت های آسیایی فوتبال در ایران مطرح شد. برگزاری مسابقات و میزبانی شیراز در سطح جهانی است. اینکه جام تختی با حضور 5 کشور خارجی در ایران برگزار می شود، یک پیام خاص دارد؛ اینکه کشور ما در امنیت کامل است. در هفته های اخیر سعی داشتیم کشورهای بیشتری هم در این مسابقات حاضر شوند. البته فکر می کنم کمبود تیم های خارجی را رقابت های جذاب داخلی پوشش داد. به جز چند نفر که در مسابقات جهانی سهمیه و مدال گرفتند، بقیه در این مسابقات حاضر بودند.


وی درباره دلایل معافیت 4 کشتی گیر از جام تختی عنوان کرد: آن 4 نفر یعنی محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، علیرضا نجاتی و امیر قاسمی منجزی برای المپیک انتخاب شده نیستند. آن ها هم مثل بقیه در تورنمنت های مختلف محک می خورند. اول از همه تلاش ما این است تیمی را با تاکید بر جوانگرایی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنیم. کادرفنی در مسابقات جهانی 2019 نیز میانگین سنی تیم را پایین آورد. همین مسابقات امروز جام تختی را هم اگر مشاهده کنید، شاهد درخشش برخی جوان ها برابر نفرات باتجربه و صاحب عنوان بودیم.


سخنگوی فدراسیون کشتی درباره درگیری های به وجود آمده بعد از مبارزه محمدرضا گرایی و امین کاویانی نژاد گفت: اول از همه باید بگویم که اتفاقات داوری این مسابقه، توسط کمیته داوران بررسی می شود. کمیته انضباطی نیز به قطعا به این مساله ورود خواهد کرد و با مسببان این اتفاق برخورد می کند. ما هم مثل همه حاضران در سالن از این اتفاقات ناراحت شدیم و اصلا این رفتارها را تایید نمی کنیم. حتما برخورد لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت.


رنگرز درباره احتمال تغییر وزن برخی فرنگی کاران برای المپیک بیان داشت: قطعا این احتمال وجود دارد؛ به ویژه در وزن 67 کیلوگرم که ضعف داریم و باید از پتانسیل مدعیان وزن 72 کیلوگرم هم بهره ببریم.


وی در رابطه با برنامه فدراسیون برای بالا بردن کیفیت جام تختی در سال های آینده گفت: خارج شدن جام تختی از رنکینگ باعث شده تا کشتی گیران برتر جهان علاقه ای به حضور در این مسابقات نشان ندهند. به نظرم باید در سال های آینده ما مثل روسیه ستارگان کشتی جهان را به اسم دعوت کنیم و جایزه دلاری خوبی قرار دهیم. بازگرداندن جام تختی به مسابقات رنکینگ دار کار سختی است، اما تلاش می کنیم اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها