کد خبر : 1666742 | 16 بهمن 1398 ساعت 15:40 | 60.6K بازدید | 0 دیدگاه

در پاریس اعتماد به نفس من بیشتر است

نیمار: مسی بهترین بازیکن تاریخ است

نیمار، فوق ستاره برزیلی پی اس جی، مصاحبه جالبی با سایت فیفا انجام داد و در آن درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

نیمار: مسی بهترین بازیکن تاریخ است

به گزارش "ورزش سه"، نیمار از همان کودکی و در 13 سالگی مورد توجه باشگاه رئال مادرید قرار گرفت و این باشگاه اسپانیایی برای جذب او اقداماتی انجام داد. او با زین الدین زیدان، دیوید بکهام و رونالدو نیز دیدار کرد و به مدت سه هفته نیز در مادرید اقامت داشت اما مبلغ بالای درخواستی سانتوس باعث شد که این برزیلی راهی مادرید نشود؛ موضوعی که مسیر زندگی نیمار را تغییر داد و او بعد ها راهی تیم رقیب رئال یعنی بارسلونا شد. نیمار بعد از چند فصل موفق در بلوگرانا نهایتا در تابستان 2017 بارسا را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد.

 

نیمار که اخیرا 28 ساله شده، مصاحبه ای با سایت فیفا انجام داده که در این جا آن را می خوانید.

 

نیمار تو در آستانه کوپا آمریکا مصدوم شدی اما به جای این که از تعطیلات لذت ببری، تصمیم گرفتی که در هر بازی با شور و اشتیاق از تیم حمایت کنی. در مورد این تصمیمت صحبت کن؟

 

جدای از کوپا آمریکا، واقعا روزهای دشواری را پشت سر گذاشتم. من استراحت خود را در برزیل انجام دادم و این فرصت را داشتم که کار هم تیمی هایم را دنبال کنم. من بازیکن بودن را کنار گذاشتم و مانند میلیون ها برزیلی دیگر هوادار تیم شدم. باورنکردنی بود و روزهای کودکی را به من یادآوری کرد. روزهایی که همراه پدرم به استادیوم می رفتم.

 

 

1475961

 

 

برزیل از زمان بازی در جام جهانی روسیه در 22 بازی تنها با دو شکست روبرو شده است. با شروع مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر شرایط را چگونه ارزیابی می کنی؟

 

ما بسیار قوی هستیم و تیم با تجربه تر شده است حتی ما برخی بازیکنان جوان را در اختیار داریم. بازیکنانی داریم که مثلا در دو جام جهانی حضور داشته اند. ما برنده شده ایم. شکست خوردیم و اتفاقات مثبت و منفی زیادی را تجربه کرده ایم و می توانیم آن ها در اختیار جوانان قرار دهیم. همچنین کادر مربی گری نیز بر خلاف سال های قبل تغییری نکرده است و این استمرار به ما کمک می کند و شانس مان را افزایش می دهد. من نسبت به آینده سلسائو بسیار خوش بین هستم.

 

آرتور، اورتون، ریچالیسون، داوید نرس، پاکوئتا، گابیگل، وینیسیوس، رودریگو، رینیر و ...  نظرت درباره جوانان نوظهور برزیل چیست؟

 

همه آن ها بسیار با استعداد هستند و می توان انتظار داشت که تا سال 2022 بیشتر ظهور کنند. برزیل توانایی زیادی در کسب استعدادها دارد.

 

چه کشورهایی رقیب اصلی برزیل در جام جهانی 2022 قطر هستند؟

 

فرانسه، بلژیک، انگلیس و آرژانتین.

 

لیونل مسی دوباره در ماه سپتامبر جایزه بهترین بازیکن فیفا را از آن خود کرد. بازی کردن کنار او چگونه بود و آیا فکر می کنی که او بهترین بازیکن تاریخ است؟

 

بازی کردن کنار لئو یک تجربه منحصر به فرد بود و ما با هم دوست شدیم. از بین بازیکن هایی که من دیده ام او بهترین بازیکن تاریخ است.

 

 

1475962

 

 

تو در سال های 2015 و 2017 به عنوان سومین بازیکن دنیا شناخته شده ای. چقدر دوست داری که عنوان بهترین بازیکن سال جهان بشوی و چقدر برای کسب این عنوان به خودت اطمینان داری؟

 

من همیشه گفته ام که برای کسب جایزه بهترین ها وسواسی ندارم، ولی هر روز سخت تلاش می کنم تا از روز قبلم بهتر شوم. همیشه سعی می کنم تا از لحاظ فردی و تیمی بهتر شوم. اگر روزی آن جایزه را ببرم، به خاطر تلاش هایی است که انجام داده ام.

 

شما چه نظری در مورد کیلیان امباپه دارید؟

 

کیلیان یک پدیده است. او پتانسیل این را دارد که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شود. اینکه او را به عنوان هم تیمی در کنارم می بینم، افتخار بزرگی است. ما هم در زمین فوتبال همدیگر را خوب درک می کنیم و هم خارج از زمین فوتبال. من او را دوست دارم.

 

 

1469125

 

 

آیا اعتقاد داری که پاری سن ژرمن در حال حاضر قوی ترین تیمی است که تو در آن بازی کرده ای و اینکه آیا شما می توانید در این فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوید؟

 

من نمی گویم قوی ترین تیم، اما من فضای متفاوت و اعتماد به نفس بیشتری در تیم می بینم و این به ما هر روز کمک می کند.

 

داوی فرزندت چقدر به فوتبال علاقمند است؟

 

پسر من ورزش را دوست دارد و از فوتبال بازی کردن با دوستانش لذت می برد. ولی او با من متفاوت است و آن اشتیاقی که من نسبت به فوتبال دارم را ندارد. او واقعا عاشق کریستانو رونالدو، مسی و امباپه است. در واقع وقتی او بازی های کامپیوتری انجام می دهد، مهاجمان او مسی، رونالدو، امباپه و البته من هستند.‌

 

حالا می خواهیم چند سوال آتشین و کوتاه از شما داشته باشیم. کدام سه بازیکن در طول زندگی شما بوده اند که از تماشای بازی های آنها لذت می برید؟

 

رونالدینیو، روبینیو و مسی.

 

جدا از فوتبال، کدام سه ورزشکار مرد را بیشتر از سایرین دوست دارید؟

 

گابریل مدینا (ورزش موج سواری)، لبرون جیمز و استفن کری.

 

بهترین سریال تلویزیونی یا سینمایی که تاکنون تماشا کرده ای؟

 

من عاشق سریال نگاه کردن هستم. چند تایی از آنها را خیلی دوست دارم ولی علاقه به خصوص به سریال سرقت پول (Money Heist) دارم.

 

غذای مورد علاقه ات چیست و اگر بخواهی برای فرد مورد علاقه ات غذا تهیه کنی، چه چیزی مدنظرت است؟

 

برنج، لوبیا، گوشت، گوشت و سیب زمینی سرخ کرده. به عنوان آشپز من خیلی بد هستم و میهمانانم مجبور می شوند تخم مرغ آبپز بخورند.

دیدگاه‌ها