کد خبر : 1667227 | 18 بهمن 1398 ساعت 22:00 | 64.7K بازدید | 0 دیدگاه

ثروتمندان نیمکت‌نشین در فوتبال اروپا

گران‌ترین مربیان دنیای فوتبال، از سیمئونه تا زیدان

روزنامه فرانسوی اکیپ فهرست پنج نفر از گران‌ترین مربی دنیا را منتشر کرده و نکته جالب اینجا است که دیگو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید با اختلاف در صدر این فهرست قرار دارد.

گران‌ترین مربیان دنیای فوتبال، از سیمئونه تا زیدان

به گزارش "ورزش سه"، افزایش قابل توجه حق پخش تلویزیونی و درآمد باشگاه‌ها از محل تبلیغات در سالهای اخیر باعث شده باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای جذب بهترین مربیان دنیا مبالغ سرسام‌آوری پرداخت کنند. روزنامه فرانسوی اکیپ فهرستی از گران‌ترین مربیان حال حاضر دنیای فوتبال منتشر کرده که نشان می‌دهد بر خلاف انتظار خیلی‌ها دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو صدرنشین این فهرست است.

 

1476663

 

سیمئونه با کسب درآمد 43.6 میلیون یورویی از اتلتیکو مادرید موفق شده عنوان گران‌ترین مربی سال 2020 را به خود اختصاص دهد. این مربی 49ساله در سال 2011 سکان هدایت روخی‌بلانکو را بدست گرفته. او در این هشت سال افتخارات قابل توجهی با اتلتیکو بدست آورده که از جمله آنها می‌توان به قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی در لیگ اروپا اشاره کرد.

 

1476640

 

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در حال حاضر دومین مربی گران دنیا است. با توجه به موفقیتی که او در انگلستان بدست آورده اینکه دستمزدی کمتر از سیمئونه دریافت می‌کند عجیب به نظر می‌رسد. درحالیکه سیمئونه در سال 43.6 میلیون یورو درآمد داشته پپ امسال با رقم 23.28 میلیون یورو سکان هدایت  سیتی را بدست گرفته است.

 

1476639

 

رتبه سوم و چهارم به صورت مشترک در اختیار یورگن کلوپ سرمربی لیورپول و ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام است.

 

1476636

 

کلوپ که تا کنون همه افتخارات به جز قهرمانی در لیگ برتر را با لیورپول بدست آورده و امسال به احتمال زیاد این افتخار را هم کسب خواهد کرد حقوق سالانه‌ای معادل 17.52 میلیون یورو دارد. جالب اینجا است که ژوزه مورینیو که در ماه دسامبر به تاتنهام آمده و جانشین مائوریسیو پوچتینو در این تیم شده هم دستمزد سالانه‌ای معادل یورگن کلوپ دریافت می‌کند.

 

زین‌الدین زیدان، سرمربی‌ای که با رئال مادرید سه بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده هم در این فهرست رتبه جالب توجهی بدست آورده و در جایگاه پنجم ایستاده است. درآمد سالانه زیدان در رئال معادل 16.8 میلیون یورو است.

 

دیدگاه‌ها