کد خبر : 1667877 | 22 بهمن 1398 ساعت 11:52 | 39.8K بازدید | 0 دیدگاه

نفرات احتمالی سپاهان برابر العین امارات؛

چالش‌های جدی قلعه‎‌نویی برای انتخاب ترکیب!

مصدومیت گولسیانی، آمادگی بهتر میرزایی نسبت به منصوری، نمایش امیدوارکننده ترکمان و رفیعی چهار عامل اصلی ای هستند که می توانند ترکیب ١١ نفره سپاهان را دستخوش تغییر کنند.

چالش‌های جدی قلعه‎‌نویی برای انتخاب ترکیب!

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان پس از سه سال دوری از رقابت های آسیایی بار دیگر به این رقابت ها بازگشته و با قرار گرفتن در گروه سوم مسابقات کار بسیار سختی برای حضور در میان دو تیم برتر دارد؛ با این حال امیرقلعه نویی کارنامه بسیار خوبی در رقابت های آسیایی دارد و آخرین حضور این مربی در این مسابقات به لیگ هفدهم باز می گردد، که ذوب آهن را به مرحله یک هشتم نهایی رساند، اما در این مرحله علیرغم اینکه سبزپوشان اصفهانی بازی رفت را در فولاد شهر مقابل استقلال با پیروزی یک بر صفر پایان دادند، در ورزشگاه آزادی و در روز درخشش *مامه بابه تیام* با نتیجه ٣ بر ١ شکست خوردند تا آخرین حضور قلعه نویی و ذوب آهن در رقابت های آسیایی به همان بازی ختم شود.

 

حالا پس از نزدیک به سه سال امیر قلعه نویی سپاهان را مانند دیگر نماینده اصفهان به رقابت های آسیایی بازگردانده و باید برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی با سه تیم قدرتمند السد قطر، العین امارات و النصر عربستان مصاف بدهد.

 

اولین دیدار سپاهان عصر امروز از ساعت ١٨:٢٠ دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد العین برگزار می شود و امیر قلعه نویی بهتر از هر کسی می داند که امتیازات این مسابقه چقدر می تواند در تعیین سرنوشت دو تیم صعودکننده تاثیر گذار باشد؛ پس این مربی با تمام توان به مصاف شاگردان امانوئل پدرو خواهد رفت.

 


دروازه بدون تغییر با سه ابهام در خط دفاعی ۴ نفره!

 

با این اوصاف مثل همیشه پیام نیازمند در چارچوب دروازه خواهد بود. ابهامات ترکیب سپاهان از خط دفاعی شروع می شوند؛ جایی که در دو پست دفاع مرکزی در دو بازی گذشته امید نورافکن و محمد طیبی بازی کرده اند؛ با این حال گفته می شود که مهدی زاده پس از پشت سرگذاشتن سرماخوردگی، شانس قرار گرفتن در کنار محمد طیبی را دارد.  

 

مدافعین چپ و راست؛ دو پست با چندین مدعی!

 

یکی دیگر از ابهامات ترکیب سپاهان در پست دفاع راست است. در این پست دو سه هفته ای می شود که رضا میرزایی جایگاه ثابت مهدی منصوری را از آن خود کرده و به احتمال فراوان این بازیکن سرعتی در دیدار برابر العین بار دیگر به ترکیب اصلی خواهد رسید.  در پست دفاع چپ اگر چه مهدی ترکمان چند دقیقه در مقابل نفت مسجد سلیمان بازی کرد و نمایش خوبی داشت ولی به نظر می رسد شانس شایان مصلح که با پرسپولیس تا فینال آسیا  صعود کرده و تجربه خوبی دارد، بیشتر از این بازیکن باشد و البته باید برای سعید آقایی هم شانس قائل باشیم؛ بازیکنی که در پنجره زمستانی قصد جدایی داشت ولی در نهایت ماندنی شد تا رقابت در سمت چپ خط دفاعی سپاهان با حضور ترکمان، مصلح، آقایی و چند بازیکن مدعی دیگر به شدیدترین حالت ممکن برسد.  

 

1477390


هافبک میانی؛ آیا قلعه نویی مثلث مورد نظرش را پیدا کرده؟


مهدی کیانی کاپیتان سپاهان انتخاب اول امیرقلعه نویی برای بخش میانی زمین و پست هافبک تدافعی است.  با توجه به انتقال امید نورافکن به دفاع میانی، شانس ولادیمیر کومان به نظر می رسد از سایر هافبک های پرشمار سپاهان برای زوج سازی با کیانی بیشتر باشد و ضلع سوم مثلث میانی طلایی پوشان نیز با سروش رفیعی کامل خواهد شد که توانسته سرمربی سابقش را برای حضور در ترکیب اصلی تحت تاثیر قرار بدهد.


مثلث تهاجمی؛ بهترین ها به ترکیب اصلی می رسند

 

امیر قلعه نویی اگر چه در پست دفاع میانی انتخاب های زیادی ندارد و مجبور شده از نورافکن در این پست استفاده کند، ولی در بخش میانی و تهاجمی هر چه بخواهید دست این مربی باتجربه باز است و می تواند با توجه به تاکتیکی که اتخاذ می کند، از نفرات متفاوتی استفاده کند. با تمام این ها اما در بازی های مهم فصل برای طلایی پوشان ترکیب بخش هجومی نیز مشخص بوده است و تنها به کار گرفتن یک تاکتیک ویژه می تواند نفراتی مثل علی قربانی را به ترکیب اصلی برساند. انتظار بر این است که محمدرضا حسینی در دیدار برابر العین وینگر راست تیم باشد و محمد محبی جوان وینگر چپ تیم، تا با قرار گرفتن استنلی کی روش در نوک پیکان خط هجومی سپاهان، ترکیب طلایی پوشان اصفهانی برای حضور در دیدار آسیایی مشخص شود.

 

1477394


ترکیب احتمالی سپاهان؛


پیام نیازمند، شایان مصلح، امید نورافکن، محمد طیبی، رضا میرزایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و استنلی کی روش.

 

دیدگاه‌ها