کد خبر : 1668336 | 25 بهمن 1398 ساعت 09:18 | 71.3K بازدید | 0 دیدگاه

از تغذیه نامناسب تا عدم برگزاری بازی دوستانه؛

آژیر قرمز در اردوی تیم ملی بانوان؛ هت‌تریک در خطر است!

تیم ملی فوتسال بانوان ایران تیرماه سال آتی باید در کویت به مصاف رقبای خود در جام ملتهای آسیا برود.

آژیر قرمز در اردوی تیم ملی بانوان؛ هت‌تریک در خطر است!

به گزارش "ورزش سه" شاید هنوز تصاویر قهرمانی دختران فوتسال ایران در آسیا آن‌هم برای دو دوره متوالی، از اذهان بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال و فوتسال ملی پاک نشده باشد اما شرایط برای هت‌تریک قهرمانی اصلا مساعد نیست؛ شرایطی که اثبات آن نیازمند مشاهدات عینی از محل برگزاری اردوهای تیم ملی فوتسال بانوان نیست و جراید و اخبار خودشان می‌توانند شاهد این اتفاق باشند.

 

پس از کشمکش‌های دوران پسامظفر، که تیم با حضور علی رعدی مدیریت می‌شد و در آن بازه حدودا یک ساله به جز تورنمنت روسیه هیچ اردو و تمرینی برای فوتسالیست های ملی‌پوش برگزار نشد؛ پس از یکسال بلاتکلیفی، حدودا دو ماه پیش فدراسیون فوتبال شهناز یاری که فصل گذشته توانسته بود تیم نامی نو اصفهان را در لیگ به مقام قهرمانی برساند و پیش از آن با تیم ملی فوتسال جوانان، سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را به دست آورده بود را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال بانوان ایران معرفی کرد.

 

کوران رقابت های پانزدهمین دوره لیگ برتر باعث شد و حساسیت بالای مسابقات، باعث شد تا یاری قید تعطیلی مسابقات لیگ را بزند و با برگزاری مینی اردو، شرایط را برای آماده سازی تیم ملی فراهم آورد؛ اتفاقی که باعث شده است تا ملی‌پوشان ایران در طول یکسال اخیر، بیش از 20 جلسه تمرینی را در کنار هم نگذرانده باشند و این برای تیمی که می‌خواهد قهرمانی های خود را تکرار کند، اصلا زیبنده نیست.

 

هر چند دست شهناز یاری هم در این ماجرا بسته است و با توجه به برنامه ریزی لیگ که قرار است پایان اسفندماه خاتمه پیدا کند، او فرصتی در این میان برای برگزاری اردوی آماده سازی پیدا نمی‌کند؛ اما رقبای تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا 2020 کویت، تیم هایی همچون ژاپن، تایلند و حتی چین و کویت میزبان هستند که در طول یکسال گذشته اردوهای متوالی را پشت سر گذاشته‌اند و حتی در چند تورنمنت بین المللی هم شرکت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که کار فوتسالیست های ایرانی برای هت‌تریک قهرمانی در آسیا چقدر دشوار است!

 

1477883

 

نکته نگران کننده آن‌که تیم ملی فوتسال بانوان روسیه قرار بود اواخر اسفندماه به منظور بازی تدارکاتی، راهی تهران شود اما به بهانه‌هایی همچون عدم وجود شرایط امنیتی لازم، آنها سفر به ایران را لغو کردند تا پس از ایتالیا و چین، سومین فرصت برای برگزاری بازی تدارکاتی و ایجاد شناخت از آخرین شرایط ملی‌پوشان هم برای کادرفنی از بین برود. ماجراهای تیم ملی فوتبال آقایان و بلاتکلیفی در رأس مدیریت فدراسیون و مسائلی از این قبیل در طول ماه های گذشته باعث شد تا تیم ملی فوتسال بانوان کمتر مورد توجه قرار گیرد و حالا در فاصله کمتر از 5 ماه تا مهم‌ترین تورنمنت قاره آسیا، یاری و شاگردان‌اش شرایط برزخی را تجربه کنند.

 

حتی شنیده شده ملی‌پوشان در مینی اردوهای برگزار شده در ماه های اخیر، از امکانات لجستیکی و تغذیه‌ای فراهم آورده شده هم گلایه مند بودند و گویا تیم ملی فوتسال بانوان ایران در حداقلی‌ترین شرایط ممکن خود را برای تورنمنت جام ملتهای آسیا 2020 کویت آماده می‌کند آن‌هم در حالی‌که قهرمان دو دوره اخیر آن، خود تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

شاید امید اصلی شهناز یاری و شاگردان‌اش به انتخابات 25 اسفندماه فدراسیون فوتبال باشد که می‌تواند آنها را از بلاتکلیفی نجات دهد؛ چرا که در ماه‌های گذشته بی سر و سامان بودن شرایط در ساختمان فدراسیون فوتبال، برنامه ریزی های تیم ملی فوتسال بانوان را هم دچار اختلال کرده است و برنامه آماده سازی آنها را هم با توجه به لغو سفر کشورهایی چون روسیه، چین و ایتالیا به تهران، دستخوش تغییراتی نموده است.

 

در شرایطی که رقبا در تورنمنت های بین المللی به سر می‌برند، عاجز ماندن از برگزاری یک دیدار تدارکاتی لطمه جبران ناپذیری بر پیکره تیم ملی فوتسال بانوان ایران می‌تواند وارد کند؛ لطمه‌ای که می‌تواند به پایان حکمرانی دختران فوتسالیست ایرانی در آسیا ختم شود. چرا که در شرایط فعلی، تنها تورنمنت تدارکاتی به میزبانی روسیه در اردیبهشت‌ماه از برنامه آماده سازی ملی‌پوشان حذف نشده و مابقی برنامه‌ها منوط به انتخاب رئیس جدید فدراسیون شده است. هر چند که حضور در تورنمنت روسیه هم هنوز کاملا قطعی نشده است!


هر چند سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران دیگر حاضر به از دست دادن فرصت های آماده سازی نیست و می‌خواهد از روزهای پایانی سال اردوهای متوالی را در محل کمپ تیم های ملی دنبال کند تا شرایط برای شرکت در اردوهای برون مرزی و یا میزبانی از تیم های معتبر در تهران فراهم شود؛ اما جمع بندی مسائل مطرح شده در بالا نشان از به صدا در آمدن آژیر قرمز در اردوگاه فوتسالیست های بانوی ایران دارد و تداوم غفلت‌ها و بی‌توجهی می‌تواند پایان دوران قهرمانی ملی‌پوشان ایرانی در میان تیم های آسیایی که حالا هر کدام برای خود با برنامه آماده سازی عالی مهیای جام ملتهای آسیا کویت 2020 هستند، را رقم بزند.

دیدگاه‌ها