کد خبر : 1668546 | 26 بهمن 1398 ساعت 12:15 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

شانزدهمین قضاوت دیلون پریرا؛ این بار شهرخودرو

مرد سریلانکایی داور آشنای تیم های ایرانی

داور سریلانکایی و چهره آشنا برای فوتبال ایران بار دیگر قرار است قضاوت یکی از تیم های حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان را به عهده داشته باشد.

به گزارش" ورزش سه" کریشنا دیلون پریرا داور 41 ساله اهل سریلانکا یکی از داوران آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است. او از سال 2014 تا امروز 15 مسابقه تیم های ایرانی از جمله ملی و باشگاهی را سوت زده که می تواند یک رکورد از این نظر به حساب بیاید. پریرا با وجود آنکه بازی تیم های ایران و عراق در رقابت های مقدماتی جام جهانی را نیز سوت زد که با برتری حریف ایران همراه بود اما معمولا قضاوت هایش با برتری تیم های ایرانی همراه بوده است. او روز دوشنبه قرار است بازی شهرخودرو برابر پاختاکور که در ازبکستان برگزار می شود را سوت بزند.


از پانزده مسابقه ای که دیلون پریرا برای تیم های ایرانی داوری کرده 9 بار ایرانی ها برنده شده اند، 2 بار شکست خورده و 4 بازی نیز مساوی شده است. این داور سریلانکایی تا به حال برای تیم ملی ایران (2بار)، استقلال(3بار)، پرسپولیس(5 بار)، ذوب آهن(2بار) و سپاهان، تراکتور و نفت تهران هرکدام یک دیدار را قضاوت کرده است.

 

1478115


آمار او اما برای تیم پرسپولیس یک آمار جالب است به طوری که از 5 بازی که برای این تیم قضاوت کرده 4 برد و یک تساوی برای نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان به دست آمده است. سه برد از این تعداد برابر السد بوده ، یک برد 3 بر صفر برابر الدحیل و یک تساوی یک، یک با الهلال نتایجی بوده که به دست آمده است. از سه بازی استقلال دو بازی این تیم برابر الریان و الجزیره با نتیجه دو، دو به پایان رسید و یک بازی این تیم هم برابر التعاون به برد دو بر یک نماینده ایران انجامید.


پریرا در دو بازی که برای ذوب آهن قضاوت کرده نماینده ایران به یک مساوی و یک باخت دست پیدا کرده است. در فصل 2017 ذوب با نتیجه سه بر صفر به العین باخت و فصل گذشته در یک بازی جنجالی برابر الزورا در عراق به تساوی دو، دو رسید.


او برای سه تیم ایرانی دیگر قضاوت کرده که هر سه بازی با برد نماینده ایران همراه بوده است؛ تراکتور یک بر صفر برابر الجزیره امارات، نفت تهران 3 بر صفر برابر الشباب عربستان و سپاهان 2 بر صفر برابر النصر امارات با قضاوت پریرا به برتری رسیده اند.

 

1478116


این داور دو بازی تیم ملی ایران را نیز قضاوت کرده است. ابتدا در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران بازی ایران و قطر را سوت زد که این بازی با برد دو بر صفر ایران با گل های رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش به پایان رسید. اما آخرین قضاوت او برای تیم ملی ایران خاطره خوبی برای علاقمندان به فوتبال نبوده است. در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر او بازی ایران و برابر عراق را قضاوت کرد که تیم ملی ایران در این بازی با نتیجه دو بر یک مغلوب حریفش شد.

دیدگاه‌ها