کد خبر : 1668548 | 26 بهمن 1398 ساعت 12:14 | 290.2K بازدید | 0 دیدگاه

خشم هندی ها از قهرمانی کشتی گیر ایرانی

اخراج جنجالی رستم از هندوستان!

کشتی‌گیر ایرانی بعد از کسب عنوان «رستم هند» جنجال بزرگی در این کشور به پا کرده و حالا مجبور است به ایران بازگردد!

اخراج جنجالی رستم از هندوستان!

به گزارش "ورزش‌سه"، چند روزی است که خبر قهرمانی کشتی‌گیر ایرانی در جام رستم هند منتشر شده؛ اتفاقی که بیش از همه در رسانه‌های این کشور سروصدا به پا کرده و باعث ایجاد یک جریان و حتی جنجال در کشتی هند شده است. 


اینطور که پویا رحمانی روایت می‌کند، هندی‌ها به شدت از قهرمانی یک خارجی در این مسابقات شاکی هستند چون به هیچ عنوان فکر نمی‌کردند یک کشتی‌گیر خارجی عنوان «رستم» هند را از آن خود کند. حتی کار به جایی رسیده که هندی‌ها قوانین مسابقات را تغییر دادند و کشتی گیر ایرانی هم مجبور به بازگشت شده است. 


این کشتی‌گیر آزادکار ایرانی که چندی پیش در بازی‌های ساحلی جهان هم تنها مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش‌سه" بیشتر درباره جزییات اتفاقات جالبی که برایش در هند رخ داده، توضیح می‌دهد.

 


در هر باشگاه کشتی هند یک زمین خاکی هم هست


چند سالی است که به هند می‌آیم و شهر به شهر می‌روم و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم. هر شهری آکادمی کشتی خودش را دارد و هر آکادمی هم یک پهلوان دارد. هندی‌ها بیش از چیزی که فکر می‌کنید به کشتی علاقه دارند. در هر آکادمی یک تشک برای آزادکاران وجود دارد و در کنار آن هم یک زمین خاکی هم هست. آن‌هایی که می‌خواهند پهلوان باشند و پول دربیاورند، در خاک تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند. هندی ها اسطوره ای به نام «گاما» دارند که می گویند الگوی بروسلی بوده است. 

 


در ۲۴ ساعت برای یک مسابقه پول جمع می‌کنند


در مسابقات جام رستم که در هند برگزار می‌شود، برخلاف پاکستان خارجی‌ها هم اجازه حضور دارند. هر سال کشتی‌گیرانی از کوبا، ترکیه و گرجستان را به این مسابقات دعوت می‌کنند؛ برای اینکه کلاس کشتی خودشان هم بالاتر برود. بعد از اینکه کشتی‌ها مرا دیده بودند، من هم به جام رستم دعوت شدم. هندی‌ها برای کشتی خیلی هزینه می‌کنند و در این جام هر کشتی چه برنده باشد و چه بازنده، مبلغی را دریافت می کند. سیستم هر مسابقه هم اینطور است که بزرگان محل جمع می‌شوند و در عرض ۲۴ ساعت پول جمع می‌کنند تا مسابقه را برگزار کنند. گروههایی در واتس‌اپ دارند که فیلم‌های کشتی‌گیران را در آنجا می‌گذارند و طبق آن از کشتی‌گیران مختلف دعوت می‌کنند. علت دعوتشان از خارجی‌ها هم این است که می‌خواهند مسابقات جذابتر شود. مثلا وقتی من برابر یک کشتی‌گیر هندی قرار می‌گیرم، جوسازی می‌کنند و هیجان مسابقه خیلی بالا می رود.   

 

1478111

 


هر روز ۸۰ هزار نفر برای تماشای کشتی جمع می‌شوند


واقعا استقبال از کشتی ها بسیار زیاد و قابل توجه است. یک نفر به من می گفت که در گود زینل خان اسفراین هم هر سال جمعیت زیادی جمع می شود که من به او گفتم در هند هر روز این اتفاق می‌افتد. یعنی شاید ۴ روز در هفته جمعیتی نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر جمع می‌شوند تا کشتی‌های پهلوانی را تماشا کنند. 

 


برای قهرمانی از هفت‌خان رستم عبور کردم


در مسابقات جام رستم که سومین دوره‌اش بود، به عنوان یکی از از کشتی‌گیران خارجی شرکت کردم. در ۲ دوره قبلی ۲ کشتی‌گیر هندی قهرمان شده بودند و عنوان «رستم هند» را یدک می‌کشیدند. جالب اینجاست که هندی‌ها از تاریخ ما استفاده می‌کنند و گرز رستم را هم به قهرمان اهدا می‌کنند. حتی سیستم مسابقات اینطور است که برای قهرمانی باید از هفت خان رستم بگذری. خدا را شکر من با شکست دادن تمامی رقبایم از هند توانستم قهرمان و رستم هند شوم.  

 

1478112

 


گفتند چرا یک غریبه را راه دادید؟!


بعد از قهرمانی من در جام رستم، بحث‌های زیادی به وجود آمد. خیلی از هندی‌ها اعتراض کردند که چرا یک غریبه را به این مسابقات راه دادید تا بیاید و قهرمان شود؟! کار به جایی رسیده که می‌گویند دیگر نمی‌گذاریم تو در هند کشتی بگیری و باید به کشورت بروی! من هم در حال بازگشت به ایران هستم چون با من لج کردند. خیلی از بزرگان کشتی هند جمع شدند و در نهایت تصمیم گرفتند از سال آینده جام رستم بدون حضور خارجی ها برگزار شود. شرایط برای من خیلی سخت شد و مدیربرنامه های من گفت فعلا ۳، ۴ ماه به کشورت برگرد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. 

 


برای گذراندن زندگی مجبور شدم به هند بروم


من وقتی در ایران بودم، ۲ بار قهرمان جهان شدم ولی هیچ پاداشی نگرفتم. در لیگ ایران هم که بخواهم کشتی بگیرم باید وقت بیشتری بگذارم و پول کمتری بگیرم. در هند ماهیانه درآمد خوبی از حضور در مسابقات داشتم؛ البته که اینجا هم اصلا کارم آسان نیست. هر روز در خاک و کثیفی تمرین می کردم و مسابقه می‌دادم تا پولی دربیاورم و زندگی ام را بچرخانم. در بازی های ساحلی جهان تنها طلایی ایران بودم، اما به جز تقدیر جزیی کمیته ملی المپیک کسی دیگر به من پاداشی نداد. 

 

1478110

 


در تیم ملی کشتی بودن برایم هزینه دارد


من ۵، ۶ سال در دوران مدیریت رسول خادم در تیم ملی کشتی آزاد بودم، اما ملی پوش بودن در کشتی درآمدی که ندارد هیچ؛ هزینه هم دارد. باید مکمل استفاده کنی و تمام وقت خودت را در اردوی تیم ملی بگذاری. به هر حال من راه دیگری را انتخاب کردم و نتوانستم دیگر در تیم ملی کشتی آزاد باشم. دغدغه های مالی زیادی دارم و فقط به خاطر همین به هند آمدم.

دیدگاه‌ها