کد خبر : 1668931 | 28 بهمن 1398 ساعت 10:24 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

حضور وزنه بردار پرآوازه با پای مصدوم روی تخته (عکس)

هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری یک اتفاق ویژه در خود داشت. کیانوش رستمی با وجود مصدومیت حاضر به ترک بازی های این هفته نشد و هم در یک ضرب و هم در دوضرب با پای مصدوم به روی تخته آمد.

حضور وزنه بردار پرآوازه با پای مصدوم روی تخته (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هفته ماقبل پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری باشگاه های کشور، در تالار وزنه برداری ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و ورزشکاران مختلف تیم های حاضر در این رقابت‌ها به روی تخته رفتند.

 

 در این میان اما این اتفاق ویژه در جریان این بازی ها، به حضور ملی پوش آسیب دیده تیم ایران مال به روی تخته برمی‌گشت. کیانوش رستمی که از جمله ملی‌پوشان مهم وزنه‌برداری ایران در سال های اخیر محسوب می شود و پیش از این موفق به کسب مدال طلای المپیک نیز شد با مصدومیت، خود را به بازی های هفته ماقبل پایانی رساند اما در نهایت موفق نشد در مجموع، درمیان سه وزنه بردار عنوان دار وزن خود قرار بگیرد.

 

زانوی آسیب دیده رستمی باعث شد تا وی هم در حرکت یکضرب و هم در حرکت دوضرب تنها یک بار شانس خود را بیازماید تا بتواند به جمع بالانشینان برسد. کیانوش در یک ضرب فقط یک بار به روی صحنه آمد و با بلند کردن وزنه ۱۴۰ کیلویی کار خود را به پایان رساند و از دو شانس دیگر خود استفاده نکرد. او با این وزنه موفق شد نفر سوم یک ضرب در وزن ۹۶ کیلوگرم معرفی شود.

 

1478641

 

در دوضرب هم اوضاع برای ملی پوش نامداره تیم ایران مال تفاوتی نداشت. در این قسمت هم رستمی با تقاضای وزنه ۱۸۰ کیلو گرمی تنها یک بار روی صحنه خودنمایی کرد و توانست در همان اولین حرکت این وزنه را بالای سر ببرد و پس از آن از خیر استفاده از دو شانس دیگر خود بگذرد.

 

نکته جالب در بلند کردن وزنه توسط کیانوش در این بود که وی در حین لیفت کردن وزنه و سپس بلند کردن کامل آن، سعی کرد تا کمترین استفاده را از زانوی آسیب دیده خود بکند و این اتفاق در بلند کردن دوضرب بیش از پیش خود را نمایان کرد به گونه ای که وی پس از لیفت کردن وزنه، تا حد امکان مراعات زانوی خود را کرد تا درد بیشتری احساس نکند و به نوعی می توان گفت مصدومیت این وزنه بردار باعث شد تا تاکتیک بلند کردن وزنه توسط وی کاملاً تحت شعاع قرار بگیرد.

 

دو حضور رستمی با پای آسیب دیده بر روی صحنه در حالی اتفاق که حاضرین در سالن وی را مورد تشویق خود قرار دادند. حضوری که با مشایعت بهداد سلیمی، سرمربی تیم ایران مال اتفاق می افتاد. در دسته 96 کیلوگرم در نهایت او پس از رضا دهدار، افشین طاهری و علی مکوندی در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.

 

1478642

 

از تیم ایران مال سیدایوب موسوی نیز در دسته 102 کیلوگرم به روی تخته رفت و در حالی که او هم از آسیب دیدگی در عضلات چهار سر ران رنج می برد در مجموع توانست به رده دوم جدول رده بندی دست پیدا کند. موسوی پیش از این و در رقابت های جهانی نیز موفق به کسب رتبه نایب قهرمانی شده بود.

دیدگاه‌ها