کد خبر : 1669087 | 28 بهمن 1398 ساعت 18:50 | 213.4K بازدید | 0 دیدگاه

تعریف غافلگیر کننده ستاره سابق بارسلونا؛

قلب ژاوی هرناندس تقدیم به بازیکنان ایرانی

سرمربی اسپانیایی و جوان السد در کنفرانس خبری قبل از بازی با سپاهان، تمجید ویژه ای از روحیه و انگیزه بازیکنان ایرانی به عمل آورد.

قلب ژاوی هرناندس تقدیم به بازیکنان ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، دست سرنوشت ژاوی هرناندس را در دوحه نگه داشته است. این انتخاب خود خواسته مردی است که می توانست به جای کیکه ستین سرمربی تیم بارسلونا باشد اما تجربه اندوزی در آسیا را به حضور در یکی از مهم ترین پست های سرمربیگری در فوتبال جهان ترجیح داد. ژاوی با پولو شرت مشکی منقش به آرم باشگاه السد کنار مترجم و مدیر رسانه ای تیم السد نشسته و درباره بازی دشوار فردا مقابل سپاهان صحبت میکرد. حرف او همان صحبت هایی است که مربیان به صورت عمومی درباره مسابقات آینده شان به زبان می آورند؛ نکاتی درباره دشواری های مسابقه و اهمیت تمرکز و کسب پیروزی در بازی خانگی و... او همچنین از بهبود وضعیت تیمش به نسبت شروع فصل و پیشرفت بازیکنانش در رقابت های آتی صحبت کرد.

 

از زمان حضور ژاوی در قطر این چهارمین لیگ قهرمانانی است که او در آن شرکت میکند. در سال اول او بعد از کسب عنوان سومی السد در لیگ ستارگان قطر، برای بازی پلی آف آسیایی به تهران آمد اما مقابل استقلال در ضربات پنالتی حذف شد. اما در روزی که مهدی رحمتی برنده دوئل رودررو با ژاوی در بازی پلی آف، سه گل از پاختاکور دریافت کرد، ژاوی هرناندس آماده دومین تجربه مربیگری در این رقابت ها است. در این سال ها او با تیم السد به عنوان بازیکن 8 بار مقابل تیم های ایرانی قرار گرفته است؛ 6 بازی با پرسپولیس در مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی و 2 بازی مقابل استقلال در تهران و دوحه که با درخشش او منجر به صعود السد به دور بعدی بازی ها شد.


او حالا لباس سرمربیگری را بر تن کرده و اگرچه شاید غیبتش در خط هافبک تیم السد جبران شدنی نباشد، سعی می کند از بیرون زمین بازیکنانش را به سمت موفقیت راهنمایی کند. او چهره قابل احترام و محبوب در فوتبال قطر است و با وجود همبازی بودن با اکثر بازیکنان تیم السد، ستاره های این تیم احترام زیادی به وی می گذارند.

 

اما نکته مهم نشست مطبوعاتی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و برنده دو جام ملتها و یک جام جهانی، زمانی بود که او درباره بازیکنان ایرانی صحبت کرد. وقتی از او درباره تجربیاتش در دیدار مقابل تیم های ایرانی سوال کردیم، دست خود را روی قلبش گذاشت و گفت: «بازیکنان ایران با قلبشان بازی می کنند.» و سپس به سختی بازی مقابل آنها اشاره کرد و گفت: «آنها هم بازیکنان خوبی هستند و هم با احساس فوق العاده ای در یک بازی به میدان می روند و این تفاوتی است که بازی کردن با آنها برای تیم های مقابل دارد. بازی با تیم های ایرانی بسیار فیزیکی و سخت است و این تیم ها همیشه کار را برای حریفشان سخت می کنند. به همین دلیل من به بازیکنانم گفته ام فردا چه مسابقه سختی در انتظارشان خواهد بود. جدا از بازی با تمام وجود، کیفیت بالای فوتبالیست های ایرانی هم کار را برای ما سخت می کند.»

 

1478821

 ژاوی تمجید ویژه ای از سپاهان انجام داد و ضمن تاکید بر قوی بودن این تیم در فاز دفاعی و تهاجمی، نام کی روش استنلی را هم به عنوان ستاره این تیم به زبان آورد. کاپیتان سابق بارسا اشاره کرد که هدف تیمش در بازی فردا 3 امتیاز خواهد بود اما رسیدن به این مهم خیلی خیلی سخت است. هرناندس نهایتا صحبت های امیدوارانه خود درباره پیروزی و نتیجه گیری در بازی فردا را با «انشاالله» خاتمه داد.

 

 

این سرمربی اسپانیایی که قبلا مرتضی پور علی گنجی را نیز به عنوان هم تیمی در السد داشته، کاملا به خصوصیات ایرانی ها آشناست و امیدوار است با همین شناخت، تیمش اولین برد در این تورنمنت را کسب کند. اگرچه تیم قلعه نویی نیز بعد از پیروزی چهار بر صفر برابر العین، کاملا آماده و با آنالیز صد درصدی مقابل حریف قطری قرار خواهد گرفت.

 

ژاوی قبل از اینکه میز کنفرانس را ترک کند، درباره احتمالاتی که از بازی فردا و آینده در سر می پروراند، گفت: گروه بسیار سختی داریم. اساسا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خیلی خیلی سخت تر از چیزی است که از بیرون درباره اش فکر می کنند. تیم های عربستانی، اماراتی، ایرانی. اما ما 2 بار تا پای فینال این مسابقات صعود کرده ایم و کسی چه می داند، شاید امسال سالی باشد که حتی به فینال برسیم و قهرمان شویم. من فعلا به بازی فردا فکر می کنم اما در ذهنم دنبال یک عنوان بزرگ برای السد و فوتبال قطر هستم.

 

جالب است بدانید ژاوی در نشست مطبوعاتی امروز، دفاع چپ ذخیره عبدالکریم حسن و بازیکن شماره 66 تیم را به نشست دعوت کرده بود تا به این بازیکن جانشین یکی از مهم ترین ستاره های تیمش که به دلیل محرومیت در بازی فردا حضور ندارد، روحیه بدهد. این یعنی حواس او به همه چیز هست و طبعا اولین رویارویی ژاویِ مربی با فوتبال ایران نبرد ساده ای نخواهد بود.

 

1478833

دیدگاه‌ها